امروز : سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 26
۱۲:۰۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 118941
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 13
به گزارش گروه دانستنی‌های پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، قایقی به نام موویتز در مرکز استکهلم شناور است که هر چند شبیه یک قایق مسافربری معمولی ...

به گزارش گروه دانستنی‌های پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، قایقی به نام موویتز در مرکز استکهلم شناور است که هر چند شبیه یک قایق مسافربری معمولی به نظر می‌رسد، اما در واقع نمونه‌ای از قایق‌ها و کشتی‌های آینده است.

موویتز به جای موتورهای گازوییلی معمول، موتوری الکتریکی دارد. یک ماه پیش این قایق برای بار نخست به آب های استکهلم انداخته شد و در نخستین آزمایش، مسیر مرکز شهر تا حومه غربی را رفت و برگشت.

این قایق به فناوری شارژ سریع یا «سوپرشارژینگ» مجهز است. با استفاده از این فناوری باتری‌های نیکل-هیدرید فلز ۱۸۰ کیلووات بر ساعتی این قایق ظرف تنها 10 دقیقه شارژ می‌شوند.

این میزان انرژی کفاف یک ساعت راندن با سرعت ۹ گره دریایی را می‌دهد. سازندگان این فناوری می‌گویند با شیوه جدید، از تولید ۱۳۰ تن دی اکسید کربن و یک و نیم تن اکسید ازُت جلوگیری و در هزینه حمل و نقل 30 درصد صرفه‌جویی می‌شود.

«هانس تورنل»، مدیر عامل شرکت «گرین سیتی فریز» تولید کننده این قایق‌ها، گفت: قایق از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد؛ این یعنی می‌تواند یک ساعت براند و بعد 10 دقیقه‌ای شارژ شود.

براساس شبکه خبری یورونیوز، در مقایسه با وضع فعلی که شارژ کامل یک شبانه روز طول می‌کشد، با این فناوری بسیار بیشتر از کشتی و قایق استفاده خواهد شد.

در حال حاضر تنها یک ایستگاه شارژ در مرکز استکهلم راه‌اندازی شده است، این یعنی قایق برای طی نیمی از مسیر ناچار به استفاده از ژنراتور گازوییلی-الکتریکی خود است. اما شرکت گرین فِریز گفت: ایستگاه‌های شارژ بیشتری در راه هستند و امیدوار است از ماه آتی قایق‌ها فقط با الکتریسیته برانند.

مدیرعامل شرکت «گرین سیتی فریز» افزود: مزیت این قایق بی شک هماهنگی بیشتر آن با محیط زیست است.

یک قایق دیزلی با این اندازه، میزان زیادی دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن و ذرات دیگری که مستقیما برای انسان مضر هستند تولید می‌کند. ما بر کل چرخه الکتریسیته مسلط هستیم، خودمان سهام‌دار یک نیروگاه برق بادی هستیم و پروانه به پروانه‌اش زیر نظر خودمان می گردد.

به گفته ناخدای قایق، کار کردن آن بسیار شبیه کار کردن یک قایق گازوییلی معمولی است. بزرگترین تفاوت این است که این یکی بسیار کم صدا‌تر است و لرزش‌های خیلی کمتری دارد.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها