امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۶:۵۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 119240
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: 12
خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; با تأکید بر لزوم اتمام بخش‌های باقی مانده محور بزرگراهی ...

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; با تأکید بر لزوم اتمام بخش‌های باقی مانده محور بزرگراهی بندرعباس-سیرجان-انار، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، اتمام حلقه‌های مفقوده محور بندرعباس-سیرجان-‌انار است.

وی با بیان اینکه از سمت تهران - تا شهرستان انار قبلاً چهار خطه شده بود، اضافه کرد: از سال 1382 از شهرستان انار به سمت بندر عباس که محوری یک خطه بود، عملیات چهار خطه شدن مسیر آغاز شد و پروژه ادامه یافت، در فازی دیگر آخرین قطعه این مسیر به طول 10 کیلومتر‌ در قالب احداث باند دوم، زیر بار عبور ترافیک رفت که حد فاصل شهرستان انار تا شهربابک بود.

خادمی اضافه کرد: طول کل بزرگراه حدفاصل بندرعباس - باغات - سیرجان - انار و از آنجا به سمت یزد 550 کیلومتر است که کل این مسیر در قالب بزرگراه تکمیل شده است.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها ادامه داد: کل مسیر تقریباً چهار خطه شده‌ اما در برخی از قطعات مسیر هنوز بخش کوچکی از پروژه باقی مانده است. موارد باقی مانده شامل‌ اجرای روکش نهایی آسفالت و اجرای تقاطع‌های غیر همسطح و زیرگذرها است.

خادمی ادامه داد: از این نظر که ‌این بزرگراه از بندرعباس به تهران متصل می‌شود باید همه حلقه‌های مفقوده آن به سرعت تکمیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از بندرعباس تا انار حدود 550 کیلومتر است که تکمیل شده و عملیات نهایی آن امسال به اتمام می‌رسد.

خادمی افزود: ادامه مسیر از انار به سمت یزد و سپس تهران خواهد بود که چهار خطه است. ‌در ادامه مسیر هم پروژه از تهران تا قائم‌شهر و ساری به صورت چهار خطه و احداث راه دوم، است.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 60 درصد از بارهای ترانزیتی کشور از بندر شهید رجایی بندرعباس عبور می‌کند، ‌بزرگراه سیرجان - بندرعباس در کریدور شمال ـ جنوب تأثیر بسزایی در انتقال بارهای ترانزیتی دارد.

خادمی اضافه کرد: این محور قبل از سال 84 جاده‌ای اصلی به طول 550 کیلومتر و عرض 9 متر بود و ترافیک سنگینی در عبور کامیون‌ها داشت طوری که 90 درصد خودروهایی که از این جاده عبور می‌کردند کامیون بودند که به دلیل ترافیک بالا و ظرفیت ناکافی جاده، ترافیک به صورت سپر به سپر در قالب یک قطار کامیونی در طول 550 کیلومتر مسیر، وجود داشت.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها ادامه داد: با بزرگراه شدن این جاده، گره ترافیکی مسیر از بین رفت، گلوگاه کریدور شمال-جنوب رفع شد و حوادث رانندگی در آن کاهش یافت.

خادمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از تهران تا بندرعباس به طول 1500 کیلومتر‌ همه چهار خطه شده است، اضافه کرد:‌‌ ایمنی بالا، سرعت سیر مناسب، کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده‌‌های زیست‌محیطی از مزایای اجرای این مسیر بزرگراهی است.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها با بیان اینکه این محور بزرگراهی جزو جاده‌های پرتردد ترانزیتی است، بیان کرد: بزرگراه تهران-سیرجان-بندرعباس قسمت اعظمی از کریدور اصلی ترانزیتی شمال - جنوب است.

خادمی یادآور شد: با اجرای این چهار خطه تفکیک خطوط شده، گلوگاه کریدور شمال - جنوب که گلوگاه اتصالی بنادر شمال کشور به جنوب کشور بود به صورت چهار خطه تکمیل‌ و بندرعباس به تهران متصل شد.

ا‌نتهای پیام/م

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار