امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 3
۱۱:۱۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 119388
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 7
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حجت‌ا... بهروز در جلسات ارتقای ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس حجت‌ا... بهروز در جلسات ارتقای فرهنگ ترافیک در مناطق مرکزی و غربی پایتخت که به صورت جداگانه با حضور شهرداران و مدیران شهری مناطق 7، 12، 21 و 22 و به میزبانی شهرداری‌های مناطق 7 و 21 برگزار شده بود، اظهارکرد: در برنامه 5 ساله دوم شهر تهران، از نگاه سخت‌افزاری و پرداختن به پروژه‌های کلان، فاصله گرفتیم و رویکرد نرم‌افزاری و پرداختن به جزییات را مورد توجه قرار دادیم و بر این اساس، تهران باید به گونه‌ای تغییر کند که برای شهروندان به شهری کاملاً مناسب برای زندگی تبدیل شود که البته اجرایی کردن و عملیاتی نمودن این هدف، بسیار دشوار و پیچیده است.

وی با اعلام این که گسترش حمل و نقل عمومی و تغییر فرهنگ ترافیک در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار دارد، تأکید کرد: بخشی از فرهنگ یک جامعه، ناشی از تکرار عادات در آن جامعه است که یکی از مصادیق آن را در تکرار عادت‌های غلط و رفتارهای نادرست رانندگی شاهد هستیم.

خط‌کشی معابر شهری ارتقاء می‌یابد

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که انجام پروژه‌های پر ظرافت و کم حجم اما اثرگذار و مفید در دستور کار مدیریت شهری است، اظهار کرد: باید تکلیف عابران پیاده را در پیاده‌روها تعیین کنیم و نباید راه مردم در پیاده‌راه‌ها سد شود و مسیرهای پیاده باید به نحوی طراحی شوند که هیچ مانعی بر سر راه عابران پیاده نباشد و معابر پیاده از پیوستگی لازم برخوردار باشند.

مهندس بهروز با بیان این که وضعیت خط‌کشی معابر شهر و کیفیت این خطوط باید اصلاح شوند و به این منظور پژوهشکده پلیمر را به همکاری دعوت کرده‌ایم تا این کار را به صورت اصولی و علمی انجام دهیم، تصریح کرد: در معابری که خط‌کشی‌ها نا مناسب است، نسبت به امحای این خطوط اقدام می‌شود و در این میان، معابر بزرگراهی از اهمیت ویژه‌ای برخودار می‌باشند.

وی با تأکید بر این که بحث هوشمندسازی مدیریت ترافیک با توجه به تاثیر بالای آن در نظارت بر جریان ترافیک از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است، اضافه کرد: کنترل هوشمند پل طبقاتی صدر باعث شده تا مردم مراقب رفتارهای ترافیکی خود بر روی این پل باشند و مواردی مانند سرعت مجاز و حرکت بین خطوط را رعایت کنند و با وجود این که همان رانندگانی که از روی پل طبقاتی صدر تردد می‌کنند، از زیر آن نیز تردد می‌کنند اما گویی رانندگان در طبقه دوم پل با فرهنگ‌تر از طبقه اول هستند!
 
مهم‌ترین مشکل مردم تهران ترافیک و آلودگی هواست

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که در معابری که تحت نظارت هوشمند قرار دارند، در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای، نیروهای امدادی از جمله اورژانس و پلیس به راحتی مطلع شده و به سرعت در صحنه حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: کنترل هوشمند سرعت در بزرگراه‌ها باعث کاهش تلفات حوادث رانندگی و افزایش ضریب ایمنی شبکه بزرگراهی شده است.

مهندس بهروز با بیان این که در اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم،‌ تصریح کرد: اگر مجموعه شهرداری تهران، اصلاح رفتارهای ترافیکی را از مدیران و کارکنان این مجموعه شروع کند، در آن صورت از مردم و بدنه اجتماع که این تصحیح رفتار را در مسئولان شهری می‌بینند، می‌توان خواست که رفتارهای ترافیکی خود را تغییر دهند.

وی با تأکید بر این که سعی داریم در فعالیت‌های خود از کمیت به سمت کیفیت برویم و به این منظور فعالیت‌هایی که در شهر انجام می‌شود را باید از منظر مردم نگاه کنیم، اضافه کرد: اگر از مردم تهران سوأل شود بزرگ‌ترین خواسته شما از مدیریت شهری چیست؟ اکثر قریب به اتفاق آن‌ها پاسخ خواهند داد: حل «مساله ترافیک» و «مشکل آلودگی هوا»، از این رو باید تلاش کنیم تا به این خواست عمومی شهروندان پاسخ دهیم.

نظم و انضباط پل صدر با هیچ کجای شهر قابل مقایسه نیست

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که از نظر فرهنگ ترافیک، وضعیت نا به سامانی داریم و نه تنها در مقایسه با کلان شهرهای پیشرفته جهان که در مقایسه با شهرهای کوچک کشور خودمان نیز وضعیت چندان خوبی نداریم، اظهار کرد: فرهنگ هر جامعه متشکل از باورها و رفتارهای عمومی حاکم بر آن جامعه است و معمولاً فرهنگ غالب در جامعه، نشأت گرفته از عادات اغلب مردم آن جامعه است که در طول زمان شکل گرفته است.

مهندس بهروز با بیان این که برای رفع نا به هنجاری‌های عمومی باید ابتدا عادت درست را تعریف کنیم و امکانات مورد نیاز را به این منظور ایجاد نماییم، تصریح کرد: مدیریت شهری تصمیم گرفته نظم و انضباط را به تهران بر گرداند و به این منظور ظرفیت‌های خوبی همچون پل طبقاتی صدر طی چند سال اخیر در تهران به وجود آمده که نشان دهنده این است که نظم و انضباط را می‌توان به تهران باز گرداند.

وی با تأکید بر این که اگر مسئولان به امکانات و تجهیزات شهری اهمیت و بهاء بدهند، مردم هم در استفاده از آن‌ها دقت و مراقبت می‌کنند، اضافه کرد: نمونه این اتفاق را در پل طبقاتی صدر شاهد هستیم که زیرساخت‌های فنی آن را دقیق پیاده کردیم، جزییات آن را با وسواس انجام دادیم و مردم را نیز برای استفاده درست از آن راهنمایی کردیم و مردم نیز در استفاده صحیح و بهره‌برداری اصولی از آن دقت کردند و امروز نظم و انضباط حاکم بر این پل با هیچ کجای شهر قابل مقایسه نیست.

وقتی فرهنگ تغییر می‌کند که زیرساخت‌های این تغییر فراهم باشد

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که فرهنگ وقتی تغییر می‌کند که زیرساخت‌های این تغییر فراهم باشد و تنها در صورتی که زیرساخت‌ها مناسب باشند، از مردم می‌توانیم انتظار رفتار مناسب داشته باشیم، اظهار کرد: دیده شدن خودروها، به اصلاح رفتارهای ترافیکی رانندگان آن‌ها کمک می‌کند و در حال حاضر، تهران از یکی از بی نظیرترین سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک نه تنها بین شهرهای منطقه که بین کلان شهرهای جهان به عنوان ابزار قدرتمند مدیریت ترافیک برخوردار است.

مهندس بهروز با بیان این که بحث پیوستگی و‌ همبستگی شبکه معابر و موضوع یکپارچگی ناوگان حمل و نقل شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ‌تصریح کرد: متاسفانه علائم افقی و عمودی در تهران از سوی رانندگان خیلی جدی گرفته نمی‌شود و به این منظور هم‌زمان با اصلاح هندسی معابر شهری، نسبت به آمایش علائم افقی و عمودی سطح شهر نیز اقدام خواهیم کرد.

وی در پایان با تاکید بر این که شهروند مداری و انسان محوری، محور سیاست‌های مدیریت شهری تهران است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، همان‌قدر که در مورد مسیرهای سواره دقت داریم، در معابر پیاده هم باید وسواس داشته باشیم و با حفظ یکپارچگی در کل شهر، از انجام هر گونه برخورد سلیقه‌ای خودداری کرده و با ایجاد ارتباط نزدیک با آخرین حلقه ارتباطی با شهروندان یعنی محله‌های شهر، از ظرفیت شهروندان و مردم محلات و شهر در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک کمک بگیریم.

حجت‌الاسلام جعفرپور: سراهای محله را باید به پاتوق‌های فرهنگ ترافیک تبدیل کنیم

بر اساس این گزارش، دکتر نگهبان شهردار منطقه 7 که میزبانی یکی از این جلسات را بر عهده داشت، ضمن اعلام آمادگی کامل این منطقه برای مشارکت در طرح ارتقای فرهنگ ترافیک، گفت: منطقه 7 به منظور اجرای این طرح و ورود عملیاتی به آن با استفاده از تمام ظرفیت خود کاملاً آمادگی دارد.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلیمن مرتضی جعفرپور مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اعلام این که در اجرای پروژه‌های فرهنگی در زمینه ارتقاء و بهبود رفتارهای ترافیکی باید از ظرفیت‌های محلی همچون سراهای محلات به خوبی استفاده نماییم،‌ خاطرنشان کرد: به این منظور سراهای محله را باید به پاتوق‌های فرهنگ ترافیک تبدیل کنیم.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار