امروز : شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 19
۱۳:۳۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 120645
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 8
به گزارش خبرنگار جامعه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محسن فاطمی در نخستین کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای اظهار داشت: سواد رسانه‌ای چند وجهی ...

به گزارش خبرنگار جامعه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محسن فاطمی در نخستین کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای اظهار داشت: سواد رسانه‌ای چند وجهی است و این وجوه در مولفه‌های مختلف خود را نشان می‌دهد.

استاد دانشگاه هاروارد با بیان اینکه نمی‌توان گفت برخی افراد فاقد سواد رسانه‌ای هستند، افزود: هر فردی می‌تواند به درجات مختلفی از سواد رسانه‌ای مجهز باشد.

به گفته وی، انسان‌ها با حداقل سواد رسانه‌ای می‌توانند به تحلیل‌های هیجانی و عاطفی از محتواها دست پیدا کنند.

استاد دانشگاه هاروارد گفت: نگاه ما به سواد رسانه‌ای باید به گونه‌ای‌ باشد که مهارت، توانایی و قابلیتی به مخاطب بدهد که در برخورد با رسانه‌ها رفتار انفعالی صورت نگیرد.

فاطمی متذکر شد:‌ اگر نتوانیم در درجه کلان در حوزه سواد رسانه‌ای با برنامه‌ریزی دقیق نقش مهمی ایفا کنیم آموزش‌ها صوری و سطحی خواهد بود و اگر نگاهمان به صورت تقلیل یافته باشد به تولید برنامه‌هایی منجر می‌شود که به ضد سواد رسانه‌ای است.

استاد دانشگاه هاروارد ابراز داشت: دیده می‌شود که افراد در مواقعی با کمترین بضاعت‌‌ها در حوزه رسانه می‌توانند به بعضی از تحلیل‌ها درباره زیبایی شناختی دست یابند.

وی با تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای یک مقوله نیست، ابراز داشت: در پژوهشی که در سال 2006 در آمریکا انجام شد، مشخص شد که هر کودک روزانه 8 ساعت و 14 دقیقه به تماشای تلوزیون می‌پردازد.

استاد دانشگاه هاروارد در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته نیز مشخص شد که هر کودک در سن 11 سالگی 11 قتل را در برنامه‌‌های تلویزیون تماشا می‌کند.

فاطمی همچنین با بیان اینکه برخورد 90درصد مخاطبانی که به تماشای تلویزیون می‌نشینند، انفعالی است، افزود: برهمین اساس امکان دارد بسیاری از درمان‌های روان‌شناختی از طریق برنامه‌های تلویزیون صورت گیرد.

استاد دانشگاه هاروارد در ادامه سخنان خود یادآور شد: رسانه‌های دنیا از مدل‌های مختلف در حوزه اقناع و نفوذ استفاده می‌کنند به طوری‌که امروز هالیوود در حوزه‌های رسانه از تکنیک‌های مختلف در بحث‌های روانشناسی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار