امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۱۹:۰۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 121448
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۲۳:۱۶
تعداد بازدید: 44
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; عاشقان اهل بیت (ع) و عاشورائیان حقیقی وظیفه دارند از نهضت پر شور حسین و فرهنگ عاشورا پاسداری کرده و این

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; عاشقان اهل بیت (ع) و عاشورائیان حقیقی وظیفه دارند از نهضت پر شور حسین و فرهنگ عاشورا پاسداری کرده و این

فرهنگ پویا را از خطر تحریف حفظ کنند.

عزاداری وسیله‌ای برای به دست آوردن هدفی بزرگ‌تر و عزاداری وسیله‌ای برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است.

*حادثه کربلا اتفاق ساده‌ای نیست

استاد حوزه و دانشگاه درباره جایگاه شور و شعور در قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: فلسفه وجودی دین، هدایت و تربیت انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی‌ اشکوری، اهداف تربیتی، مبنا و اصول تربیتی و روش‌های تربیت را از موضوعات مهم در مسئله تربیت برشمرد و گفت: موعظه، تشویق، ترغیب و محبت از روش‌های تربیتی بوده که روش الگومدار از مهم‌ترین روش‌های تربیتی است.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا یک اتفاق ساده و معمولی نیست، افزود: برای برطرف کردن نیاز فطری انسان در توجه به الگو، اسوه‌های بزرگی را مانند رسول اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) معرفی شده است.

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به اینکه حادثه کربلا نقشه راه و جهت‌گیری به سوی کمال است، تصریح کرد: امام حسین (ع) مانند خورشید می‌درخشد و اگر کسی بتواند خود را در برابر این نور قرار دهد کار بسیار بزرگی برای خود انجام داده است.

نویسنده کتاب جریان‌شناسی فتنه در نهج‌البلاغه، با تصریح بر اینکه اگر واقعه کربلا و اسوه‌گیری از آن نبود انقلاب اسلامی ایران پیروز نمی‌شد، گفت: امام خمینی (ره) اعتقاد داشت روش امام حسین (ع) در هر حرکت انقلابی در مکتب اسلام و مکتب‌های دیگر نقش داشته است.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در مبارزه با رژیم طاغوت به این دلیل نمی‌ترسید که مانند امام حسین (ع) می‌اندیشید و عمل می‌کرد.

*نقش مهم امام حسین (ع) در سبک زندگی اسلامی

میرحسینی‌ اشکوری، با اشاره به تعبیر ثارالله از امام حسین (ع)، گفت: همانگونه که خون در بدن نقش حیاتی دارد وجود امام حسین (ع) نیز در سبک زندگی اسلامی و خدایی شدن نقش حیاتی دارد.

وی نسبت به خطر تحریف نقش الگویی امام حسین (ع) هشدار داد و یادآور شد: مخالفان اسلام و ارزش‌ها در ابتدا ارزش‌ها را نسخ می‌کنند و بعد اگر نتوانستند به نسخ و تحریف ارزش‌ها رو می‌آورند.

استاد حوزه و دانشگاه، خطر دین‌داران مرتجع و ناآگاه و بی‌دین‌های مدعی دینداری را از تحریف‌کنندگان نقش الگویی امام حسین (ع) برشمرد و گفت: آفت غلو و زیاده‌گویی درباره اهل بیت (ع) که در برخی مجالس عزاداری اتفاق می‌افتد بهانه به دست تکفیری‌ها و وهابیت می‌دهد.

نویسنده کتاب آموزه‌های عاشورا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین نقش الگویی امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نماد اسلام ناب محمدی (ص) و شاگرد ممتاز مکتب اسلام در بین بزرگان علوی (ع) و فاطمی (س) و الگویی متعالی در حماسه و عرفان است.

وی عزاداری را وسیله‌ای برای به دست آوردن هدفی بزرگ‌تر معرفی کرد و گفت: عزاداری وسیله‌ای برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است.

میرحسینی‌ اشکوری افزود: بی‌نمازی، بدحجابی و رعایت نکردن مسایل شرعی با عزاداری برای امام حسین(ع) منافات دارد.

وی تولی بدون تبری را از دیگر آفات برای نقش الگویی امام حسین(ع) خواند و خاطرنشان کرد: مواضع حسینی‌ها در برابر استکبار جهانی، رژیم اشغالگر قدس و جنایتکاران عالم نشان می‌دهد که آنها در محبت به امام حسین (ع) صداقت دارند یا تنها مدعی محبت هستند.

این نویسنده کتاب «حسین، الگوی متعالی حماسه و عرفان»، با بیان اینکه محبت بدون برائت از دشمنان اسلام، محبت نیست، گفت: شیعه حسین (ع) نمی‌تواند در برابر ظلم بی‌تفاوت باشد چرا که امروزه معاویه و یزید وجود ندارند و مراد از لعن و نفرین در ادعیه و مشخصاً زیارت عاشورا لعن یزیدیان زمان است.

*امام حسین (ع) با دشمن موعظه کرد نه مذاکره/جهاد و مبارزه فلسفه قیام عاشورا

وی معرفی هدف قیام امام حسین (ع) را برای تعامل و مذاکره حرف نادرستی دانست و اظهار کرد: امام حسین (ع) در هیچ صحنه‌ای از زندگی خود و واقعه کربلا تن به ذلت نداد و با احدی مذاکره نکرد.

میرحسینی اشکوری، اضافه کرد: برخی می‌گویند امام برای اتمام حجت مذاکره کرد در حالی که امام حسین (ع) در مرتبه‌ای از عطوفت و مهربانی بر خلق است که بر خود لازم می‌داند تا آنجا که ممکن است گمراهان را نجات دهد از این نظر بود که امام به لشکر دشمن فرمودند: «شتاب مکنید، می‌خواهم موعظه کنم و وظیفه‌ای را که به عهده دارم انجام دهم».

وی فلسفه قیام امام حسین(ع) را جهاد، مبارزه و مقاومت توصیف کرد و متذکر شد: کسانی که قیام امام حسین (ع) را مذاکره و تعامل معرفی کردند از دین برای جبران و توجیه شکست خود در مذاکرات هزینه می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، معرفی هدف قیام امام حسین (ع) برای مذاکره را تحریف قیام برای توجیه شکست در مذاکرات دانست و تصریح کرد: هیچ کس حتی مخالفان امام حسین (ع) نیز چنین تفسیری از قیام امام نداشته‌اند.

وی ایستادگی، مقاومت، پایداری، جهاد و شهادت را به تعامل سازنده تعبیر کردن اشتباهی فاحش و غیر قابل بخشش نامید و خاطرنشان کرد: در کربلا هیچ نشانی از مذاکره نمی‌توان یافت و تنها امام یک جا قاصدی روانه می‌کند تا یک شب از دشمن مهلت بگیرد که بتواند با خداوند راز و نیاز کند.

میرحسینی‌ اشکوری متذکر شد: عاشقان اهل بیت (ع) و عاشورائیان حقیقی وظیفه دارند از نهضت پر شور حسین (ع) و فرهنگ عاشورا پاسداری کرده و این فرهنگ پویا را از خطر تحریف حفظ کنند.

انتهای پیام/2300/ط40

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار