امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 5
۱۲:۳۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 121771
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 8
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، فرزاد هوشیار در نشست خبری ویژه برنامه‌های محرم و صفر برج میلاد که صبح امروز برگزار شد با

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، فرزاد هوشیار در نشست خبری ویژه برنامه‌های محرم و صفر برج میلاد که صبح امروز برگزار شد با اشاره به هفت سالگی برج میلاد گفت: سه سال است که رویکرد ما در حوزه ماموریتی یادمان ملی رویکرد فرهنگی بوده و با این رویکرد سعی کرده‌آیم برج را به یک مکان عمومی برای خدمات‌رسانی به عموم مردم تبدیل کنیم. این رویکرد باعث شده بتوانیم همه توده‌های مردم را فارغ از وضعیت مالی‌اشان میزبانی کنیم.

وی با اشاره به قله‌های مناسبتی و محتوای برج میلاد در طول سال گفت: برای مثال خیلی‌ها می‌گفتند مراکز تفریحی و گردشگری در ماه رمضان کم مخاطب است اما در ماه رمضان ما هر وز میزبان بیش از  30 هزار نفر بوده‌آیم و به طور کلی در هفت ماه نخست سال 93 بیش از 2 میلیون بازدید کننده داشتیم.

هوشیار ششمین قله فرهنگی سال را محرم و صفر دانست و گفت:‌رویکرد ما در برنامه‌های محرم یک رویکرد نخبگانی و سعی کردیم با حفظ عمومی برج فضای مشارکت نخبگان در برنامه‌های عاشورایی را ایجاد  کنیم

مدیرعامل برج میلاد در ادامه گفت: بخش اول برنامه ما مفاهیم عمومی است که در آن بیش از 6 اینستالیشین و هنر مفهومی اجرا می‌شود. در بخش نخست این برنامه برنامه سیاهپوشان و رونمایی از پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل علیه‌السلام را در گنبد برج به عنوان مرتفع‌ترین نقطه تهران به صورت دائمی رونمایی کردیم. نام این برنامه از رسم دیرین سیاهپوشان در تهران برگرفته شده که در آن ریش‌سفیدها و بانیان هیأت‌های مذهبی در اوایل محرم، دور هم جمع می‌شدند و لباس‌های سیاه بر تن می‌کردند.

هوشیار اضافه کرد: در طول 60 روز محرم و صفر بیش از 120 عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که بخشی از آن نخبگانی است، در حوزه نمایش 5 نمایش توسط نخبگان نمایش عاشورایی تدارک دیده شده که به شرح زیر است:

نمایش شوق حضور که شامل حرکات فرم ویژه دانش‌آموزان است و از 18 تا 21 آبان در سالن اصلی مرکز همایش‌ها برگزار می‌شود و بلیت‌های آن تماماً فروخته شده است. نمایش خواهران به وقت خیزران که خواب سه زن روایت می‌کند که حماسه عاشورا را در خواب می‌بینند کارگردان آن حسین پارسایی و بازیگران وقیحه سلطانی و تبسم هاشمی هستند که از 24 تا 28 آبان برگزار می شود.

مدیر عامل برج میلاد اضافه کرد: نمایش بعدی معمای پریشان نام دارد که به کارگردانی محمد افضلی از 2 تا 7 آذر اجرا می شود همچنین نمایش بر فرس تندرو به کارگردانی معینی با ارتباطی از اقتباس  عمران سامانی برگزار می‌شود.در مجموع بیش از 25 زور نمایش آئین در مرکز همایش‌ها داریم و شاخص‌ترین نمایش‌های تئاتر آینی را طی‌آن اجرا خواهیم کرد از جمله نمایش خورید کاروان به کارگردانی محمد متوسلی در بیستمین سال اجرای خود بعد از اجرا در هلند از 19 تا 23  در برج میلاد اجرا می‌شود و داستان آن داستانی از اقتباس دیر راهب است.

هوشیار سپس گفت:‌در حوزه موسیقی کنسرت موسیقی وداع توسط حسام‌الدین سراج با اشعار عمران سامانی و حکایت‌گری استاد جلیلوند، کنسرت عاشورایی شب دهم با صدای علیرضا قربانی از 21 تا 25 محرم، کنسرت عاشورایی موسیقی ملل اسلامی 8 و 9 آذر در سالن اصلی مرکز همایش‌ها و کنسرت کتیبه عشق با صدای امیر حسین مدرس از آلبوم ماه و نی  و خورشید به همراهی ارکستر 50 نفره 26 آذر در سالن مرکز همایش‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حوزه اجراهای میدانی حسین پارسایی اجرایی را آماده کرده است که جمعی از هنرمندان مطرح کشور در آن حضور دارند و تحت عنوان سوک‌جامگان در خیمه در محوطه باز برج طراحی می‌شود و هر خیمه یکی از داستان‌ها عاشورا را رواتین می‌کند مثلا در یکی نقالی در یکی منبر و در سومی منولوگ در نقش ام‌البنین و دیگری نقش پست‌مدرن ظهر عاشورا و .... برگزار می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: در حوزه هنرهای تجسمی 4 عنوان برنامه تدارک دیده‌ایم که شامل نمایشگاه عکس عاشورایی استاد فاضل نمایشگاه نقاشی 50 اثر عاشورایی رونمایی از 15 پرده قهوه‌خانه‌ای عاشورایی از 29 محرم تتا 14 صفر در فازه راس برج و ... است.

مدیر عامل برج میلاد برنامه‌های سینمایی عاشورایی برج را شامل دو برنامه اعلام کرد و گفت: هفته نقد فیلم‌های عاشورایی با پخش و نقد 7 فیلم عاشورایی با حضور عوامل آنها از 6 تا 12 صفر در سالن شماره 4 مرکز همایش‌ها برگزار می شود. در حوزه رسانه نیز جشنواره رسانه‌های دیجیتال عاشورایی با 70 غرفه از سراسر کشور و نمایش‌های جانبی در لاوی مرکز همایش‌ها از یک تا 7 دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین سوگواره فرهنگی هنری عاشورای برج میلاد را نیر تدارک دیده‌آیم که در سه حوزه اساسی طراحی گرافیکی و تصویرسازی پوستر اجرا می‌شود و به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی آن در هفت حوزه هنری هستیم.

هوشیار تاکید کرد: ما سعی کرده‌ایم نگاه جدیدی را بر اتفاقات نخبگانی عاشورایی حاکم کنیم.

قالیباف شخصا برنامه‌های ما را رصد کرده و در طراحی آنها حضور داشته و شورایی از طرف وی مامور همراهی برج میلاد در طراحی این برنامه‌ها شده است مخاطب هدف ما نخبگان جامعه و علاقمندان حوزه فرهنگی هنری هستند.

وی ادامه داد:‌سعی کرده‌ایم برنامه‌هایمان در دهه اول محرم نباشد تا مردم به هیات خود برسند و ما جایگزینی برای هیات‌ها درست نکنیم بلکه سعی کرده‌آیم خواستگاه هنری شیعه را مرور کنیم.

وی خاطر نشان کرد:‌همانطور که می‌دانید خواستگاه هنری شیعه هیات‌ها هستند در هیات ما موسیقی خطاب به هنرهای تجسم را یک جا داریم و بعد از هزار سال هیات‌ها هنوز تازگی جوانگرایی و عمومیت خود را حفظ کردند.

وی با اشاره به حضور 7 کشور و سوگواره عاشورای برج میلاد گفت: تا کنون کشورهای افغانستا پاکستان هند لبنان قطر اعلام آمادگی برای حضور کرده‌اند.

هوشیار اضافه کرد: نگاه مدیریت کلان شهرداری عدم تمرکز در برنامه‌های توده محور است اما در حوزه نخبگانی تمرکز برنامه‌های محرم و صفر شهرداری در برج میلاد است.

مدیر عامل برج میلاد اذعان داشت: ما سعی نکرده‌آیم آثار هنری حاکمیتی تولید کنیم و هزینه‌ای بابت برنامه‌های نمی‌دهیم بلکه حمایت معنوی و هدایت آنها را بر عهده داریم و سعی کردیم برنامه‌ها به ضرورت خودکفا مدیریت شوند فقط برنامه سوک‌جامگان تولید خودمان و بازدید برای عموم آزاد است اما سایر برنامه‌ها بلیت‌فروشی دارد تاکید می‌کنیم که ما در برنامه‌های نخبگانی مخاطب اتوبوسی نداریم.

هوشیار با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم پا جای پای هیات‌ها بگذاریم گفت: برج میلاد در عاشورا و تاسوعا تعطیل است و بعد از 7 سال یک تعطیلی هفت روزه برای اورهال تجهیزات و تاسیسات برج در نظر گرفته‌ایم اما نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در دهه سوم محرم در برج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است برج میلاد 400 سال عمر کند گفت: قرار است برج بعد از 100 سال کارکرد تمدنی برای نسل‌های‌آینده داشته باشد به همین دلیل خرید آثار هنری برای یادمان ملی در دستور کار است.

برج میلاد گنجینه آثار هنری مخصوص خود را دارد که اکران‌های دوره‌ای برای آن تدارک دیده می‌شود.

هوشیار با اشاره به بازدید روزانه 10 هزار نفر از برج میلاد گفت: مخاطب ما امسال نسبت به سال گذشته 86 درصد افزایش یافته است و مهمانان خارجی ما نیز بیش از 140 درصد افزایش یافته‌اند راهنمایان ما همه مسلط به زبان انگلیسی و بیش از 6  زبان زنده دنیا هستند و برای اولین بار در برج HELPBESK ایجاد کرده‌ایم که از کانسرم بلیت تا صدور گواهینامه بین‌المللی خدمات متنوعی را به گردشگران خارجی ارائه می دهیم البته دولت نیر در موادی ورود کشور اتفاقات خوبی را در دسال اخیر دیده است.

وی اعلام کرد: امروز نیر میزبان دومین سری مهمانان ریلی اروپایی هستیم که شامل 100 نفر از کارگزاران 14 کشور اروپایی که با قطار لوکس 5 ستاره اروپایی وارد کشور شدند و تیم ما برای استقبال هم اکنون در راه‌آهن مستقر شده‌اند.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار