امروز : یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 28
۱۶:۱۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 122636
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۰:۴۶
تعداد بازدید: 45
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از قروه، حسین الماسی ظهر امروز در همایش نقش پژوهش‌سرا در پژوهش‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: اعتبار تخصیصی ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از قروه، حسین الماسی ظهر امروز در همایش نقش پژوهش‌سرا در پژوهش‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: اعتبار تخصیصی برای این آزمایشگاه یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد این اعتبار از سوی باشگاه نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافته است، افزود: قرارداد این آزمایشگاه نهایی شده و در مرحله نصب تجهیزات است.

الماسی زمان بهره‌برداری از این آزمایشگاه را اواخر آذرماه اعلام کرد و افزود: در بررسی اولیه قرار بود که این طرح در مهرماه به بهره‌برداری برسد که همزمانی با برپایی نمایشگاه‌های نانو، مانع از تحقق آن شد.

وی با اشاره به استعداد دانش‌آموزان قروه‌ای در زمینه نانو اظهار داشت: دانش‌آموزان این شهرستان در المپیاد نانو در بین 300 پژوهش‌سرای ملی توانستند جایگاه سی و دوم را به خود اختصاص دهند.

به گفته الماسی، از میان 50 طرح ارسالی به جشنواره استانی خوارزمی، پنج طرح دانش‌آموزان قروه‌ای به عنوان آثار برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

وی با اشاره به عضویت 400 دانش‌آموز مقاطع اول و دوم متوسطه در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی قروه، گفت: از این تعداد 80 نفر در رباتیک، 30 نفر در فیزیک، 35 نفر در زیست‌شناسی و 250 نفر در المپیاد خوارزمی و نانو فعالیت دارند.

مدیر آموزش و پرورش قروه افزود: تاکنون 15 پژوهش‌سرا در کشور اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه نانو کرده‌اند، که قروه نیز جزء آنها است.

الماسی گفت: پژوهش و نوآوری در جامعه‌ای توسعه پیدا می‌کند که نظام آموزشی و فرهنگی، زمینه و بستر مناسبی را برای آن تدارک دیده باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، تحقیق را می‌توان در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و مدارس و معلمان در این میان دارای وظیفه بسیار مهم و حساسی هستند که می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی، روح و انگیزه تحقیق و روش‌های درست پژوهش را در میان دانش‌آموزان نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه تولید علم، اساس دانایی و دانایی، اساس توانایی است، خاطرنشان کرد: در واقع، دانش، اساس توسعه‌یافتگی کشورهاست و در سرنوشت جوامع تاثیر بسزایی دارد.

به گفته الماسی، ما اکنون در دوره‌ای به سر می‌بریم که موتور محرک آن، دانش است و پیشرفته‌ترین صنایع مبتنی بر بالاترین تخصص‌ها از آن به دست می‌آید و تولید علم، موجب افزایش دانایی و سپس زمینه‌ساز فن‌آوری و در نتیجه، تولید اشتغال و ثروت و در نهایت، موجب آسایش، توانایی و امنیت اجتماعی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مهم‌ترین شاخص تولید علم در سطح جهان، تعداد مقالات علمی است، تصریح کرد: این مقالات، بیانگر رشد کمی تولیدات علمی است که در کنار این شاخص‌های اصلی، معیارهای دیگری چون پژوهش‌های کاربردی، تعداد کتاب‌های چاپ شده، ثبت اختراعات، مراکز رشد فن‌آوری، کنفرانس‌ها و مجلات علمی ـ پژوهشی نیز در تعیین میزان تولیدات علمی مؤثرند.

مدیر آموزش و پرورش قروه نقش دانش‌آموزان را در ارتقای علمی ایران اسلامی بسیار ارزنده دانست و افزود: در نظام آموزشی پژوهش محور، دانش‌آموزان همراه معلمان در فرآیند پژوهش و یادگیری مهارت‌های آموزشی، تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایطی که رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای دانایی دانش‌آموزان را به تناسب استعدادهای آنان فراهم آورد، یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش است اظهار داشت: ایجاد زمینه برای افراد علاقه‌مند و با استعدادی که با روحیه پژوهش در عمق‌بخشی به آموخته‌های خود اهتمام می‌ورزند، ضروری است و به همین دلیل «پژوهش‌سرای دانش‌آموزی» مکانی مناسب برای پرورش این خلاقیت‌هاست.

الماسی در پایان اهداف پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را گسترش فرهنگ پژوهش فردی و گروهی بین دانش‌آموزان، رشد توان علمی و پژوهش آنان، تشویق دانش‌آموزان به همراه ساختن دانش نظری با فعالیت‌های علمی و کاربردی، هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان در راه علاقه‌ها و استعدادهایشان، فراهم آوردن امکان دستیابی دانش‌آموزان به یافته‌های جدید علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور و ایجاد زمینه مشارکت دانش‌آموزان مستعد در انجام پژوهش‌های ملی و منطقه‌ای عنوان کرد.

انتهای پیام/79009/غ40/چ3000

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها