امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۱۹:۵۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 122660
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۰:۴۶
تعداد بازدید: 23
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخش‌های متعدد و متفاوتی هر ساله نسبت به سال‌های گذشته ...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخش‌های متعدد و متفاوتی هر ساله نسبت به سال‌های گذشته برپا می‌شود که شاید طبق احساس نیازهای دوره‌های گذشته با کارشناسی شناسایی و برای تشکیل آن برنامه‌ریزی صورت می گیرد.

یکی از این بخش ها Business Club, the Frankfurt Book Fair ( بیزینس کلاب) در است که امسال برای نخستین بار در سالن 4 نمایشگاه سالنی را به خود اختصاص داده بود.

Business Club امسال جزء بخش‌های جدید در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود چرا که به این شکل سالنی اینگونه طی سال‌های قبل وجود نداشت. البته در سال‌های گذشته آکادمی فرانکفورت بود که نشست‌های تخصصی در نمایشگاه فرانکفورت برگزار می‌کرد  و هر فرد، نویسنده و ناشر می‌توانست با خرید بلیط از آن نشست‌ها بهره‌مند شود.
البته این نکته حائز اهمیت است که هر فرد برای 5 روز نمایشگاه و شرکت در این جلسات باید 3000 یورو پرداخت می‌کرد تا از همه نشست‌ها استفاده کند. اما افراد می‌توانستند در نشست‌های دلخواه هم با پرداخت هزینه شرکت کنند مثلا برای شرکت در نشست تخصصی نشر دیجیتال هر فرد باید 200 یورو پرداخت می کرد و جالب اینکه هزینه شرکت در هیچ یک از این نشست‌ها کمتر از 100 یورو نبود. اما بلیط کامل نشست‌ها 3000 یورو در نظر گرفته شده بود.





نشست‌های این بخش با همکاری چند دانشگاه بزرگ برگزار می شود. این آکادمی اکنون منحل نشده است و در طول سال برنامه‌های آموزشی در فرانکفورت دارد که یک سالی هم به دعوت اتحادیه ناشران ایران به تهران هم آمده‌اند.

در این بخش برنامه‌های کاربردی  تر برای ناشران تدارک دیده شده است تا علاوه بر نشست‌ها خدمات دیگری در Business Club اعطا شود. از این رو نشست‌های آکادمی هم به این بخش منتقل شد.  امسال هزینه شرکت در کل نشست‌های 5 روز Business Club حدود 1800 یورو در نظر گرفته شده بود.

حتی امسال برای حضور و دیدار با پائولو کوئیلو هر فرد باید مبلغ 280 یورو پرداخت می کرد و جالب اینکه این پرداخت‌ها پیش از آغاز نمایشگاه انجام شده بود و علاقه مندانی که ثبت نام کرده و هزینه داده بودند با در دست داشتن پرینت برگه و ایمیل پرداختی خود به راحتی وارد سالن می شدند. اما شرط اول حضور پرداخت وجه بود.

بر این اساس، Business Club برنامه‌های متعددی داشت که علاوه بر نشست‌ها می توان به تور آموزشی آن اشاره کرد. افراد با شرکت در این تورها  بخش‌های مختلف نمایشگاه را سیاحت کرده و با آن آشنا می شدند. این تور برای افرادی که نخستین بار بود به نمایشگاه می آمدند حائز اهمیت و جالب شمرده می شود. از سوی دیگر به افراد مشاوره های تخصصی و خاص هم ارائه می شد. برای این مهم 5 یا 6 سالن تدارک دیده شده بود از این رو طبق برنامه‌ای منسجم در تقویم نمایشگاه این نشست‌ها اطلاع رسانی و درج شده بود.

حتی در بخش‌هایی هم میز مشاوره نهاده شده بود که به راحتی مشاوره رو در رو به هر فرد داده می شد. هر فرد با در دست داشتن بلیط Business Club می توانست مشکل خود را مطرح و با موضوعات مختلف آشنا شود.

نکته مهم و پر اهمیت اینکه این گروه با ترتیب دادن این سالن و بخش، شبکه سازی کرده و گروه‌های بسیاری را زیر چتر خود گرفته و حتی افراد بسیاری با هم آشنا شدند. گروه‌های متخصص و آژانس‌های ادبی را از سراسر جهان به یکدیگر متصل می کردند و گروه متخصصان و شبکه متنوعی بوجود آمد. در کنار این موارد چند لژ هم تدارک دیده شده بود.

این گزارش اضافه می‌کند در این سالن Business Club هر کشور می توانست برنامه داشته باشد حتی مهمان ویژه هم برنامه‌هایی داشت، روزانه در Business Club حدود 14 برنامه برگزار می شد. تعداد کل برنامه‌های جانبی و نشست‌های رونمایی ثبت شده حدود 3800 برنامه بود که بخش عمده و تخصصی آن در بیزینس کلاب بود.

انتهای پیام/و

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار