امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 28
۱۸:۲۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 122715
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: 12
‌به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی‌ اظهار داشت: هیات وزیران به ...

‌به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی‌ اظهار داشت: هیات وزیران به این وزارتخانه اجازه داد برای اجرای آزادراه 6 خطه کنارگذر جنوبی تهران حدفاصل آبیک تا چرم‌شهر (اتصال به آزادراه قم – گرمسار) به طول حدود 156 کیلومتر شامل طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، احداث آزادراه و ایجاد تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به انعقاد قرار داد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

وی که پس از جلسه بررسی مسیرهای پیشنهادی مشاور طرح اتصال بزرگراه پاکدشت به بزرگراه شهید بابایی تهران سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه دو گزینه برای طی این مسیر پیشنهاد شده است، بیان کرد: باید طرح‌های پیشنهادی‌ از لحاظ فنی دقیق‌تر بررسی شود ‌تا بتوانیم گزینه مسیر نهایی را مشخص کنیم.

* اولین قطار حومه ای تابستان 94 عملیاتی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی حومه ای کلان شهرها از عملیاتی شدن اولین قطار حومه‌ای در تابستان سال آینده خبر داد.

‌آخوندی‌ در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران و سفر به ورامین از طریق قطار، اظهار داشت: در بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان تهران، شبکه ریلی و جاده‌ای تهران به سمت پیشوا و ورامین را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به منظور افزایش بهره‌وری، شبکه قطارهای برون شهری با مسافت‌های طولانی و قطارهای حومه‌ای تهران به شبکه ریلی مترو و به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان اینکه برای این اتصال نیازمند بررسی امکانات ایستگاهی در راه‌آهن تهران و بازنگری جدی در برنامه‌ها برای اتصال این مثلث ریلی هستیم، گفت: ایجاد خدمات ایستگاهی احداث خطوط ریلی حومه‌ای و ناوگان متناسب برای حمل و نقل حومه‌ای با شرایط تردد با فاصله کم و ظرفیت انبوه، نیاز به سرمایه گذرای جدی دارد.

آخوندی افزود: استفاده از خط ریلی مشهد برای تردد قطار حومه ای تهران - ورامین به علت نیاز به تردد با فاصله کم، مناسب نیست و باید خط ریلی جدیدی ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد خط ریلی جدید ضروری است، بیان کرد: باید حجم انبوه جابه‌جایی جاده‌ای حومه‌ای را به راه‌آهن منتقل کرد و با برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این طرح، امیدواریم تا تابستان سال 94 اولین قطار حومه ای در کشور عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای انتقال انبوه مسافران از ورامین و دیگر شهرهای حومه‌ای به ایستگاه راه‌آهن تهران حتما باید در مورد ترافیک داخلی شهر تهران نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل لزوم استفاده از شبکه ریلی در حمل و نقل حومه‌ای کلان شهرها کاهش آلودگی است و باید استفاده از راه آهن را در سبک زندگی مردم وارد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نتایج سفر یک روزه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران گفت: در بازدید از مناطق ورامین، پاکدشت، پیشوا و شریف آباد تلاش شد تا شبکه دسترسی محلی مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه اتصال آنها به بزرگراه های در دست احداث فراهم شود.

وی گفت: هم‌اکنون در این مناطق آزاد راه و بزرگ راه‌های متعددی در دست احداث است که خروجی عمده این مناطق به سمت شرق و جنوب شرق کشور است و باید تصویر مناسبی از وضعیت خروجی این مناطق در دست باشد، تا بتوان تصمیمات لازم در مورد ساماندهی اتصال این دسترسی ها به شبکه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و ساماندهی ترافیک محلی اتخاد شود.

انتهای پیام/ب

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها