امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۲۳:۳۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 124318
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: 15
سید حسین هاشمی در سال  1332 در سراب، آذربایجان شرقی به دنیا آمد. وی در شهریور 1392 بعنوان استاندار استان تهران معرفی و بیش از یکسال است سکان این ...

سید حسین هاشمی در سال  1332 در سراب، آذربایجان شرقی به دنیا آمد. وی در شهریور 1392 بعنوان استاندار استان تهران معرفی و بیش از یکسال است سکان این استان را به دست گرفت. او پیش از این نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و نماینده استان آذربایجان شرقی، شهر میانه و رئیس کمیسیون صنایع و معادن دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

هاشمی به زبان ترکی آذربایجانی و انگلیسی تسلط کامل دارد. وی از دوره چهارم در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده شهرستان میانه حضور داردکه از دوره پنجم تا دوره هفتم و هشتم ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را برعهده داشته است.
 



هاشمی در گفت‌وگویی یکساعته با سوالات خبرنگاران فارس، پاسخ داد. وی در ابتدا درباره ارائه تسهیلات دولتی در حوزه حمل و نقل عمومی استان تهران اظهار داشت: از محل قانون ارزش افزوده حدود 1800 تا 2 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص می‌یابد و بر اساس قانون بخشی از جرائم نیز به شهرداری تهران پرداخت می‌شود و در یکسال گذشته رابطه خوبی مابین دولت و شهرداری‌ها ایجاد شده و این روال ادامه دارد.

ارثیه دولت دهم به دولت یازدهم

وی با اشاره به اینکه مترو به لحاظ قانونی زیر نظر شهرداری تهران است، گفت: تمامی بدهی‌ها به بخش حمل و نقل عمومی از جمله مترو از دولت قبل باقی مانده است و این بدهی‌ها نه تنها به شهرداری پرداخت نشده است بلکه به سایر نهادها و سازمان‌های دیگر نیز بدهکار است.

هاشمی افزود: ارثیه‌ای که دولت یازدهم از دولت دهم دریافت کرده است بدهی است و این دولت، دولتی مقروض به حساب می‌آید.

هاشمی بیان داشت: دولت طبیعتا و با توجه به مکانیزیم کاری که دارد تلاش می‌کند کسری‌های دستگاه‌های اجرایی را تامین کند تا دیگر به دستگاهی بدهکار نباشد.

ضعف در نگهداری در کشور

استاندار تهران با انتقاد از نگهداری پروژه‌های بزرگ در کشور، اظهار داشت: کلاً در کشور نگهداری ضعیف است و این مشکل تنها در مترو نیست. در حالی که در دنیا نگهداری یکی از پایه‌های اصلی مدیریت به حساب می‌آید.

وی بیان داشت: در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی که بنده در کمیسیون صنایع مشغول بودم سفری کاری به کشور ژاپن داشتم که در آن زمان برای نگهداری جاده‌های خود 40 هزار میلیارد دلار اختصاص داده بود. بنابر این یکی از عمده‌ترین اقدامات در کشور حفظ سرمایه است ولی در ایران در نگهداری ضعف داریم.

آلودگی هوا در اولویت اصلی قرار دارد

استاندار تهران درباره اقدامات صورت گرفته برای حل معضل آلودگی هوا، اظهار داشت: از زمانی که به عنوان استاندار تهران انتخاب شدم موضوع حل معضل آلودگی هوا را در اولویت قرار دادم و نهایتاً‌ منجر به این شد که در دولت کمیسیون خاصی مبنی بر رسیدگی به آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها تشکیل شود.

وی افزود: در دولت 7 کمیسیون دائمی داریم که هشتمین کمیسیون در دولت یازدهم برای رفع آلودگی تهران و کلانشهرها تشکیل شد.
 



بنزین یورو 4 در استان تهران

هاشمی خاطر نشان کرد: با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و وزیر نفت مذاکراتی برای حل معضل آلودگی هوا داشته‌ایم که منجر به جایگزین بنزین یورو 4 در استان تهران شد و نتیجه آن این بود که در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هوای پاک و سالم بیشتری داشته‌ایم و تا کنون به وضعیت هشدار نرسیده‌ایم.

بهبود 50 درصدی کیفیت هوا نسبت به گذشته    

وی بیان داشت: در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد وضعیت هوا بهبود پیدا کرده بود که باید بیشتر تلاش کرد چرا که هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم.

100 هزار خودروی فرسوده در استان تهران

هاشمی بیان داشت: از دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی هوای تهران خروج تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی است. در حال حاضر 30 هزار تاکسی فرسوده و 70 هزار خودروی فرسوده در آژانس‌ها فعالیت می‌کنند که سرجمع 100 هزار خودرو می‌شود که باید هر چه سریعتر نسبت به از رده‌خارج کردن آنها و جایگزین خودروهای پاک اقدام شود.

قول وزارت نفت برای ورود خودروهای هیبریدی

وی افزود: وزارت نفت نیز اعلام کرده می‌تواند خودروهای هیبریدی را جایگزین خودروهای فرسوده کند که به نظر بنده حدود 400 تا 500 هزار خودروی هیبریدی برای کلانشهرهای کشور نیاز است. با توجه به اینکه بنده با واردات خودرو مخالف هستم ولی می‌توانیم این خودورها را در کشور مونتاژ کنیم که موجب اشتغال‌زایی نیز شود.

پیشنهاد استاندار به دو وزیر

هاشمی به دو وزیر صنعت، معدن، تجارت و نفت پیشنهاد داد تفاهم‌نامه‌ای برای این دو وزارتخانه برای مونتاژ خودروهای هیبریدی منعقد شود. این خودروها کمترین آلودگی را دارند و در هر 100 کیلومتر تنها 4 لیتر مصرف سوخت دارند و 15 تا 20 درصد مطمئناً هوای تهران بهتر می‌شود.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بنزینی که در تهران توزیع شده است یورو 4 بوده گفت: گزارش‌هایی که در این خصوص مطرح شده است را کاملاً‌ مطالعه نکرده‌ام ولی قطعاً‌ آن بنزینی که در تهران مصرف شده است استاندارد بوده است.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا در یکسال گذشته هنوز اتفاق بزرگی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صورت نگرفته است گفت: تا کنون سعی شده تا برای نوسازی خودروهای فرسوده واسطه‌ها را حذف کنیم ولی قطعاً برای وضعیت بهتر باید خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

واگذاری آلودگی هوا به شهرداری تهران

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که شهردار تهران اعلام کرده است که می‌تواند معضل آلودگی هوا را حل کند، گفت: در صورتی که منابعی را شهرداری نخواهد حاضریم بحث آلودگی هوا را به این نهاد واگذار کنیم.

استاندار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهرداری میلیاردها تومان برای یک پروژه(تونل نیایش)هزینه می‌کند ولی کمک به حل معضل ترافیک و آلودگی هوا نکرده است گفت: کار خوب را باید تائید کرد و سپس به دنبال حل مشکلات آن پرداخت. در تونل نیایش باید مابقی مسیر نیز به آن متصل شود تا نواقص آن کمتر دیده شود.

وی گفت:‌ برای حل معضل ترافیک مترو باید در اولویت نخست قرار بگیرد و ترددها به زیر زمین کشانده شود تا شاهد ترافیک کمتری باشیم.

پیشنهاد رینگ مترو در تهران

هاشمی افزود:‌در استانداری تهران طرح رینگ مترو شهری در حال بررسی است تا از شهرهای اطراف قطارها به رینگ مترو متصل شوند و سپس شهروندان از طریق مترو به داخل شهر پخش شوند.




شهردار توسط مردم انتخاب شود بهتر است

استاندار تهران درباره انتخاب شهردار توسط مردم، شورا یا حکومت اظهار داشت:‌در صورتی که انتخاب شهردار نیز با مردم باشد مطمئنا بهتر است.  بنده اعتقاد دارم هر آنچه که به مردم واگذار شود نتیجه بهتری را می‌دهد. 

وی ادامه داد:‌در تمامی شهرهای بزرگ بین شورا و شهرداری نقص‌ها و مشکلاتی وجود دارد که به دلیل انتخابات سیاسی است. در شهرهای بزرگ دنیا شهردار توسط مردم انتخاب می‌شود و ما نباید انتخاب شهردار را که در یک نهاد اجتماعی فعالیت می‌کند سیاسی نگاه کنیم.

هاشمی افزود: باید بدون حب و بغض تیم‌هایی بررسی کنند که کدام گزینه برای تهرن مفیدتر است آیا انتخاب شهردار توسط مردم و یا توسط شورای شهر؟

استاندار تهران بیان داشت: ‌نباید مطرح شود که با انتخاب شهردار توسط مردم شورا کارآمدی لازم را ندارد این درست نیست چراکه در شهرهای پیشرفته و توسعه‌یافته شهردار توسط مردم انتخاب می‌شود و شورا نیز بیکار نیست. 

هاشمی خاطر نشان کرد: بنده معتقدم باید یک کار علمی و دقیق انجام شود و هر روشی که برای تهران و اداره شهر مفید است اجرایی شود و اهل سیاسی‌کاری در شورا و شهرداری نباشیم و مطمئناً وقتی علمی برخورد شود جواب بهتری را خواهیم گرفت.

برگزاری جلسه دولت با قالیباف

هاشمی درباره آخرین جلسات با شهردار تهران اظهار داشت: مقرر شده بود هر سه ماه یکبار جلساتی با شهردار تهران در خصوص وضعیت شهر داشته باشیم ولی در فصل تابستان به دلیل مشکلات متعدد این جلسه برگزار نشد و مقرر شد معاونین برنامه‌ریزی شهرداری و استانداری تهران جلسه‌ای را بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی برای ارائه گزارش‌های کارگروه‌های مختلف برگزار کنند تا یک ارزیابی یکساله برای شهر تهران داشته باشیم.

 گورستان جدید خارج از شهر تهران 

وی درباره حل معضل گورستان‌های تهران اظهار داشت: اعلام شده است که بهشت‌زهرا تا دو سال دیگر بیشتر کشش ندارد و باید گورستان جدیدی برای تهران ایجاد شود در حال حاضر برای ایجاد آرامستان جدید در شهرهای خارج از تهران در حال بررسی هستیم.

استاندار تهران درباره افزایش فرمانداری‌ها در شهر تهران اظهار داشت: از سال 71 پیشنهاد افزایش فرمانداری‌های مطرح شده است و مطمئناً با توجه به جمعیت 9 میلیونی شهر تهران باید فرمانداری‌ها افزایش یابد. با یک فرمانداری نحوه اداره تهران سخت است.

هاشمی افزود:‌در حال حاضر تهران سه فرمانداری شمیرانات، ری و فرمانداری تهران را دارد ولی بنده پیشنهاد می‌کنم این فرمانداری‌ها به 5 تا 7 فرمانداری افزایش یابد تا بهتر بتوان مدیریت کرد.



 

سرمایه‌گذاری منطقه‌ای راهکار کاهش جمعیت تهران

وی به راهکارهای کاهش جمعیت در استان تهران اشاره کرد و گفت: برای کاهش جمعیت در تهران باید سرمایه‌گذاری‌ها را به صورت منطقه‌ای انجام دهیم تا مهاجرت به شهر تهران کم شود.

وی تاکید کرد:‌با منطقه‌ای شدن سرمایه‌گذاری‌ها دیگر نیازی به مهاجرت مردم از سایر استان‌ها به استان تهران نیست چرا که رفاه و کار در همان استان وجود دارد.

خروج کارمندان از تهران شکست خورد

هاشمی درباره طرح خروج کارمندان از تهران اظهار داشت: این طرح شکست خورده است و تا کنون نیز کارمندان مراجعات زیادی داشتند که هیچکدام از امکاناتی که دولت وعده داده بود برای خروج از تهران در آن شهرستان موفق نشد طرح خوب بود ولی به درستی اجرا نشد.

مسکن‌های مهر بدون زیرساخت واگذار نمی‌شود

وی درباره واگذاری مسکن‌های مهر نیز اظهار داشت: تا زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز در واحدهای مسکونی مهر ایجاد نشود واحدهای مسکن مهر واگذار نمی‌شود.
 
واگذاری 200 هزار مسکن مهر تا پایان سال

استاندار تهران خاطر نشان کرد: امسال مجموعا 200 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران واگذار می‌شود که بخش عمده آن در شهرستان پردیس و پرند است.

وی افزود:‌پس از واگذاری مسکن‌های مهر دولت طرح جدیدی را در حال بررسی دارد که پس از اتمام کار کارشناسی جزئیات آن اعلام می‌شود.

استاندار تهران درباره ساخت‌وسازهای غیر مجاز در استان تهران اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون 2 هزار و 400 مورد تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز داشته‌ایم که احکام آن در دولت گذشته صادر شده بود ولی به اجرا نرسیده بود.

وی تاکید کرد: روند ساخت و ساز غیر مجاز در  تهران به شدت کاهش یافته است و در یکسال گذشته بالای ارتفاعات 1800 متر ساخت وسازی نداشته‌ایم.

استاندار تهران تاکید کرد:‌شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه دارد قبل از ساخت وسازهای غیر مجاز با متخلفان برخورد کند و هنگامی که هر دستگاهی کوتاهی کند با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار