امروز : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 13
۰۹:۳۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 124466
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 29
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، علیرضا زالی در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی به شکایات تعرفه (1690) گفت: پیوست نظارتی برای تعرفه‌ها تهیه شده ...

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، علیرضا زالی در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی به شکایات تعرفه (1690) گفت: پیوست نظارتی برای تعرفه‌ها تهیه شده در شورای عالی بیمه به بحث گذاشته شده است و توسط دولت ابلاغ شده این پیوست دارای حداکثر رضایت صنفی گروه‌های پزشکی است.

وی افزود: پس از 20 سال که با انجماد تحمیل‌کننده در حوزه تعرفه‌ها مواجه بودیم که منجر به فرایندهای غیرپزشکی شده بود اکنون این امر محقق شد و از طریق 27 انجمن تخصصی مدیران بیمارستان‌های خصوصی و پیشکسوتان جامعه پزشکی تهیه شده است.

وی گفت: برای بهینه‌سازی فرایند تعرفه سال‌های سال با تعرفه‌های غیرواقعی مواجه بودیم و جامعه پزشکی سوبسید درمان را از جیب خود پرداخت می‌کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: امیدواریم تا پایان 3سال آینده رضایت همه آحاد پزشکی را نظاره‌گر باشیم چرا که گام اساسی در نظام سلامت و شکست حلقه سناریوی تلخ تعرفه‌ها در حال وقوع است.

وی گفت: صیانت از کتاب تعرفه‌ها، شفاف‌سازی تعرفه، رسیدن به انسجام و انضمام تعرفه‌ای مهم است و باید بیش از بحث‌های اداری و رسمی توسط گروه‌های پزشکی مورد صیانت قرار گیرد.

زالی افزود: دو اصل مهم اجتماعی در سامانه مطرح است که تکریم حقوق جامعه پزشکی و صیانت از حقوق مردم است و این به معنی تهیج مردم علیه جامعه پزشکی نیست. البته ممکن است عده قلیلی از باب زیاده‌خواهی مانع تحقق آن شوند اما این سامانه شرایط مناسبی را برای رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین هرگونه پرداخت وجوه در خدمات بستری و در مطب‌ها قانونی نیست و خدمات مجاز سرپایی که دارای تعرفه است فقط در مطب‌ها انجام می‌شود و همه هزینه‌های درمانی در مدار بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

زالی گفت: جلسات کارشناسی برای بخش‌های دولتی و خصوصی با این فرآیندها برگزار شده، مردم نگران نباشند چرا که جامعه پزشکی همراهی خود را اعلام کرده است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار