امروز : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 26
۰۹:۴۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 124471
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 16
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، ناصر سیم‌فروش در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی به شکایات تعرفه (1690) گفت: اولین بار است در تاریخ پزشکی قدم ...

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، ناصر سیم‌فروش در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی به شکایات تعرفه (1690) گفت: اولین بار است در تاریخ پزشکی قدم خوبی در جهت نظم برداشته می‌شود و این رنج‌آور بود که هرج‌ومرج در جامعه پزشکی حاکم بود که آن را در هیچ کشوری شاهد نبودیم حتی در کشورهایی که اعتقاد خوبی نداشتند در نظام سلامت‌شان نظم وجود داشت.

وی گفت: مهم این است که مسئولان ما تصمیم گرفتند به این وضعیت سر و سامان دهند اما در این زمینه احترام به بیمار بسیار اهمیت دارد این در حالی است که به اطرافیان بیمار هیچ‌وقت احترام گذاشته نمی‌شود و وضعیت رستوران و سرویس‌های بهداشتی بسیار فلاکت‌بار است، نمازخانه مناسبی وجود ندارد در حالی که هم‌اکنون پزشکی یک رقابت است و آن را در کشورهای همسایه می‌بینیم که پزشکی ما را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی وجود دارد.

سیم‌فروش گفت: اتاق‌های عمل جراحی در بخش دولتی نیز بسیار نامناسب است. ایجاد نظم در تهیه و تدارکات پزشکی در مراکز درمانی انجام نشده است به طوری که بیمارستان‌هایی که وظیفه، درمان، آموزش و تحقیقات را دارند باید وسایل و تجهیزاتشان با بیمارستان‌هایی که فقط وظیفه درمانی دارند، متفاوت باشد در حالی که اکنون هرکسی که زورش می‌رسد و توانسته کاری بکند از این امکانات برخوردار می‌شود و بر اساس هرم درمانی کارها انجام نشده است.

وی گفت: بخشی را در بیمارستان می‌بینیم که چندین مرکز MRI دارد اما بخش دیگر فاقد آن است. ارزش‌گذاری به دادن لوح‌های تقدیر نیست بلکه باید بستر خدمت فراهم شود در هر صورت از طرف جامعه پزشکی قول همکاری می‌دهیم و از این فرصت پیش‌آمده در جهت خدمت به مردم استفاده می‌کنیم.

همچنین عطری نماینده سندیکای بیمه‌های تکمیلی نیز گفت: در کنار طرح تحول نظام سلامت راهنمایی‌های بالینی باید توسط انجمن‌های تخصصی تدوین شود تا بتوانیم امیدهایی را که داریم عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/
 

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار