امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۲۰:۲۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 124786
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 91
امیر عبدالرضا سپنجی عضو هیأت علمی و استاد گروه مطالعات رسانه، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از ترجمه کتاب «شهرها و مصرف» اثر مارک جین، ...

امیر عبدالرضا سپنجی عضو هیأت علمی و استاد گروه مطالعات رسانه، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از ترجمه کتاب «شهرها و مصرف» اثر مارک جین، نویسنده آمریکایی خبر داد و به خبرنگار آیین و اندیشه فارس گفت: این نوشتار در حوزه مصرف فرهنگی از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران منتشر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه در حوزه مصرف فرهنگی عنوان کرد: نویسنده این اثر به پژوهش در زمینه مصرف فرهنگی معروف است.

سپنجی با تأکید بر اینکه کتاب حاضر برای تبدیل شدن به عنوان کتاب درسی در حوزه جامعه‌شناسی و مطالعات رسانه مناسب است، گفت: ما تاکنون در حوزه دانشگاهی کتابی در زمینه مصرف فرهنگی نداشته‌ایم.

وی درباره محتوای کتاب توضیح داد: نوشتار حاضر بیشتر مطالعات نظری و جهانی در حوزه شهرنشینی و مصرف را بیان کرده است. بنابراین ساخت و سازهای شهری، معماری و مطالعات شهری را بررسی کرده است.

سپنجی درباره دیگر فعالیت‌های خود توضیح داد: یک کار مطالعاتی تطبیقی نیز در زمینه سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای در حال توسعه چون هند، چین، مصر، ترکیه و ... و مطالعه تطبیقی با ایران با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در دست انجام دارم.

وی دیگر فعالیت در دست کار خود در پژوهشگاه علوم انسانی را ترجمه چشم‌اندازهای نوین رسانه‌ها و مخاطب‌ها به شمار آورد و گفت: این نوشتار بیشتر در حوزه‌های نوین مخاطب رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های سایبری و حوزه‌های کاربردی اینترنت، رایانه و ... نکات جالبی را بیان کرده است که هنوز زمان انتشار آن مشخص نیست.
انتهای پیام/ک

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار