امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 6
۰۵:۵۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 124915
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۲۲:۰۹
تعداد بازدید: 55
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، بعد از ظهر امروز مناظره «بررسی هویت جریان دوم خرداد و عملکرد محمد خاتمی» با حضور سیدیاسر

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، بعد از ظهر امروز مناظره «بررسی هویت جریان دوم خرداد و عملکرد محمد خاتمی» با حضور سیدیاسر جبرائیلی نویسنده کتاب سودای سکولاریسم و فعال سیاسی اصول‌گرا و علیرضا خامسیان فعال سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

جبرائیلی: طیف غالب جریان اصلاحات مسبب فتنه 88 بود
سید یاسر جبرائیلی در ابتدای این مناظره با اشاره به اینکه جریان آقای خاتمی در طیف اصلاح‌طلب علاقمندند خود را در داخل نظام تعریف کنند، گفت: اینها می خواهند بگویند فتنه 88 یک اشتباه و تصادف غیرعمد بود که بخشی از آن به جریان اصلاح‌طلب و بخشی هم به نظام برمی‌گردد و در حال حاضر می‌گویند کدورت‌ها را باید کنار گذاشت.

جبرائیلی ضمن طرح این پرسش که بازگشت خاتمی به نظام از نظر مبانی فکری چگونه است؟ اظهار داشت: در رسانه‌ها عموماً گفته می‌شود فتنه 88 عملکرد طیف افراطی اصلاحات بود که من این موضوع را قبول ندارم و دقیقاً آقای خاتمی که در راس طیف اصلاحات بود، مسبب فتنه 88 بود و نشانه‌ این اظهارات هم این است که اگر کسی از اصلاح‌طلبان نسبت به فتنه 88 اعلام برائت کند او را متهم می‌کنند که دیگر اصلاح‌طلب نیست.

وی تاکید کرد:  فتنه 88 یک عارضه توسط طیف غالب اصلاحات و به‌رهبری خاتمی بود، این جریان معتقد به لیبرال دموکراسی و در عین حال مسلمان هستند و اعتقاد دارند دین یک امر فردی است و باید همان برخوردی که در دنیای غرب با دین مسیحیت می‌شود در ایران نیز با اسلام شود.

جبرائیلی با بیان اینکه در دوران پس از سال 68 این طیف تلاش کردند نظرات خود را بر کشور غالب کنند که نتیجه طبیعی این رویکرد این است که نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه کنار رود و نظام لیبرال دموکرات جای آن را بگیرد و در این مسیر فتنه 78 و 88 رخ می‌دهد تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم هر فرصتی که نظام در اختیار این طیف قرار دهد دوباره مسائلی مانند فتنه 78 و 88 توسط آنها اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: فتنه 88 نتیجه تلاش حداقل 20ساله است که در این مدت به‌شکل‌های مختلف خود را نشان داده است؛ زمانی این جریان در حلقه کیان رشد کردند و در ادامه در رسانه‌های اصلاح‌طلب به‌شکل حمله به دین و اسلام نمایان شد و در فتنه 88 نیز خود را به‌شکل سکولاریسم ستیزه‌گر نشان داد.

خامسیان: چطور ممکن است فردی که فردای انتخابات بازداشت شده مسبب فتنه باشد؟
علیرضا خامسیان فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در مناظره «بررسی هویت جریان دوم خرداد و عملکرد محمد خاتمی» گفت: پیشنهاد من به آقای جبرائیلی این بود که به دلیل آنکه خاستگاه وی به حوزه رسانه بر می‌گردد آسیب‌شناسی رسانه‌ها را در ادوار مختلف داشته باشیم. من سخنگوی شخص خاصی نیستم و از نظر اخلاقی که اصلاح‌طلبان به اخلاق مقید هستند علاقه نداریم وقتی شخصی حضور ندارد در مورد وی صحبت کنیم یا تعرضی نسبت به شخصی صورت بگیرد، همان‌طور که من دوست ندارم در مورد آقای احمدی‌نژاد صحبت کنم.
خامسیان با اشاره به  نامه جبرائیلی به محمد خاتمی درباره  موضوع و محتوای کتاب سودای سکولاریسم گفت: هنوز آقای خاتمی به نامه آقای جبرائیلی پاسخ نداده‌اند؛ انشاءالله ایشان به این موارد جواب بدهند.
وی با رد این نکته که حوادث 88 ارتباط معناداری با اصلاحات دارد، گفت: من سوالی را از آقای جبرائیلی دارم مبنی بر اینکه قبل از شروع حوادث افراد شاخص اصلاح‌طلبان مانند آقای تاج‌زاده، نبوی و ... در زندان بودند چگونه می‌توانند در حوادث بعد از انتخابات که تا دی‌ماه ادامه داشت، نقش‌آفرینی کنند.
این فعال اصلاح طلب ادامه داد: کسانی که از جریان اصلاحات هستند قاضی وقت که هم‌اکنون نیز خودش به مسائل اقتصادی متهم است دو روز قبل از انتخابات حکم آنها را صادر کرده بود.
وی اضافه کرد: از آقای خاتمی اسم بردید که البته تلاش دارم در مورد افراد حرف نزنم، اما آقای خاتمی و دوستان‌شان در مورد حوادث 88 موضع‌گیری کرده‌اند و گفتند خودمان را در داخل نظام می‌دانیم و همچنین سال گذشته بود که خبرگزاری تسنیم فایل صوتی‌ای را منتشر کرد که در آن آقای خاتمی مسائلی را درباره انتخابات 88 مطرح کرده بود.
خامسیان با بیان اینکه  اگر بخواهیم برای حوادث 88 متهمی را در نظر بگیریم با توجه به اینکه خاستگاه ما رسانه است به نظر من نقش اول را صدا و سیما دارد تصریح کرد: همین برنامه‌ دیروز امروز فردا را مشاهده کنید که همه جز یکی دو نفر اصولگرا بودند و خیلی از دوستان اصلاح‌طلب و کسانی که حتی در زندان بودند را متهم می‌کردند حالا جای سوال جدی دارد اینکه کسانی که در زندان بودند چطور می‌توانستند نقشی در فتنه داشته باشند.
وی این پرسش را مطرح کرد که چطور امثال آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی که می‌توانستند التیام‌بخش باشند به آنها اجازه داده نمی‌شود به صدا و سیما بروند زیرا با نقشی که اقای هاشمی و خاتمی می‌توانستند ایفا کنند به شرایط بعد از انتخابات کمک می‌کرد.
خامسیان مدعی شد:در عاشورای 88 کسانی که خود را مقید به ولایت می‌دانند به حسینیه جماران حمله می‌کنند و سخنرانی آقای خاتمی ناتمام می‌ماند.
وی خطاب به جبرائیلی گفت: من کتاب شما را در اینجا تبلیغ کنم که فکر کنم قیمت آن 12 هزار تومان است. اما متهم کردن دوستان اصلاح‌طلب و سکولاریسم جفاست. همین خود آقای جبرائیلی بدانند که در پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; تیتری از طرف آقای خاتمی زدند که وی گفته بود من بیشترین نقدها را به لیبرالیسم داشته‌ام و همچنین با مراجعه به کتاب‌های آقای خاتمی می‌بینیم که وی انتقادات زیادی به لیبرالیسم دارد.
این فعال اصلاح طلب اضافه می کند:  آقای خاتمی می‌گوید وقتی ما بد عمل کنیم مجال برای سکولاریسم و لیبرالیسم ایجاد می‌شود حالا حکومتی که ادعای عمل به دین اسلام را دارد نباید به گونه‌ای عمل کند که فضا برای چنین شرایطی باز شود.
وی افزود: به نظر من اگر 8 سال اصلاحات و گذار به دموکراسی نبود شاید حوادث منطقه برای کشور ما هم اتفاق می‌افتاد و ای کاش آن گذار به دموکراسی تثبیت میشد البته در همه دوران‌ها ضعف و قوت بوده است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.
وی این موضوع را که حوادث 88 از قبل پیش بینی شده بود رد کرد و گفت: واقعا این حرف جفا به نیروهای امنیتی و قضایی است. چطور می‌شود کسانی که در داخل نظام و در مجلس ششم نماینده بودند برای براندازی این نظام تلاش کنند.

جبرائیلی: مقطعی دیدن فتنه 88 تقلیل گرایی است/برای فتنه از سال 84 تدارک دیده شد
جبرائیلی در ادامه با ابراز خوشحالی از پرسش خامسیان که چرا تاج‌زاده و امثال او یک روز بعد از انتخابات بازداشت شدند اظهار داشت: من در این رابطه مستنداتی دارم که اگر لازم باشد ارائه می‌کنم. مشکل ما با برخی از دوستان در رابطه با فتنه سال 88 همین است. آنها می‌گویند فتنه در فردای روز انتخابات شروع و در نهم دی‌ماه همان سال تمام شد. این تقلیل‌گرایی است که بگوییم موسوی گفت در انتخابات تقلب شده و مردم هم به خیابان‌ها آمدند. این نوع نگاه تقلیل گرایی است. 

این فعال اصولگرا گفت: در سال 84 در برنامه اوراسیای مرکزی در دانشگاه تهران یک پروژه‌ای به‌سرپرستی خانم کولایی شروع شد که محصولش کتابی بود با عنوان افسانه انقلاب رنگی که در آن کشورهای حامی شوروی که غربی‌ها به‌وسیله انقلاب رنگی به زمین‌شان زدند تک تک مورد مطالعه قرار گرفت و ویژگی‌های پروژه انقلاب رنگی در 18 تا 17 بند در این کتاب آمد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال از ویژگی‌های انقلاب رنگی که در این کتاب آمد می‌توان به تشکیل کمیته نجات ملی، پیش‌بینی تدارکات برای مبارزه خیابانی، استفاده رهبران انقلاب رنگی از واژه تقلب، در اختیار گرفتن مرکز پایتخت، بهره‌گیری از اینترنت، بزرگ‌نمایی نقاط ضعف نامزد مقابل و مطرح کردن خواسته‌های بلندپروازانه از حکومت مثل ابطال انتخابات آورده شد.

جبرائیلی اظهار داشت: آنها به این نتیجه رسیدند که با مطالعه این ویژگی‌ها می‌توانند در ایران انقلاب رنگی کنند، اما پیشبرد انقلاب رنگی در ایران حتی در جبهه اصلاح‌طلبان هم مخالفانی داشت، از جمله‌ آقای جلایی‌پور که در سال 84 در همایشی با عنوان گذار به دموکراسی سخنرانی داشتند با این موضوع که طرح انقلاب رنگی در ایران بنا به دلایلی ناکارآمد خواهد بود و این نوع انقلاب در ایران طرفداری ندارد، چرا که جامعه ایران جامعه‌ای توده‌ای نیست و نباید با کشورهای دیگر مقایسه شود.

نویسنده کتاب سودای سکولاریسم با بیان اینکه  در ایران جنبش‌های دیگر مثل جنبش ضداستبدادی و جنبش‌های اسلامی وجود دارد که حکومت هروقت خواست می‌تواند آنها را فعال کند، یعنی حکومت می‌تواند یک پادجنبش تعریف کند که مقابل جنبش قبلی قرار بگیرد تاکید کرد: اتفاقی که دیدیم در نهم دی ماه افتاد. در کشورهایی که انقلاب رنگی شد یک حکومت با رأی اکثریت پیروز شد، اما یک اقلیت اعتراض کرد و آن اکثریت خاموش ماند، اما در ایران این اتفاق نیفتاد. اگر بگوییم از روز انتخابات این فتنه شروع شد نه دلایل سیاسی و نه سندها هیچ‌کدام این را توجیه نمی‌کند.

وی گفت: آقای خامسیان می‌گوید خاتمی گفته: "ما درون نظام هستیم." داخل نظام بودن یک مختصاتی دارد، یک جزوه‌ای در اواخر دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی توسط وی منتشر شد با عنوان نامه‌ای برای فردا که در آن می‌گوید جامعه ما مستبد است و باید به دموکراسی گذار کند. خاتمی حتی جایی دیگر در سخنرانی‌اش می‌گوید برای حضرت بقیةالله هم حکومت قائل نیست و می‌گوید در آن عصر مردم از مأمومیت خارج می‌شوند و خودشان امام می‌شوند. حضرت صاحب الزمان(عج) به‌گفته خاتمی در آن عصر معلم و الگوست نه امام و حاکم.

جبرائیلی با اشاره به سخن دیگری از خاتمی می گوید: خاتمی در کتابی دیگر می‌گوید: "مسلمانان فلسفه سیاسی ندارند. فلسفه سیاسی مسلمانان با ملاصدرا شروع شد و با مرگ ملاصدرا خاتمه پیدا کرد. ما باید به غرب متوسل شویم و از دریچه غرب برای خود اندیشه سیاسی تولید کنیم". خاتمی در سال 59 و در دوره‌ای که در روزنامه کیهان بودند سلسله مقالاتی داشتند با عنوان ولایت فقیه که در این مقالات غرب را نهی می‌کردند، منتها وقتی به تشریح نظریه ولایت فقیه می‌رسد می‌گوید: "وقتی امام معصوم نیست شخص خاصی نمی‌تواند حاکم باشد. در ولایت فقیه ملاک‌های خاصی بر جامعه حاکم است که این دو ملاک تقوا با دانش است". این در حالی است که امام خمینی(ره) در کتاب ولایت فقیه می‌گوید: ولی فقیه همه وظایفی را که رسول‌الله(ص) دارند دارا می‌باشد.

وی اضافه کرد: این مقالات آقای خاتمی ناگهان تمام می‌ماند و در آن جایی که طبق سلسله مقالات باید نظام سیاسی متبوع خود را توضیح بدهد به اتمام می‌رسد. در 25 آذر 59 آقای خاتمی می‌گوید: "ولایت فقیه مشروعیت خود را از وحی می‌گیرد و رهبر در نظام اسلامی تنها یک هماهنگ کننده نیست" ما در اینجا یک تغییر رویکرد مواضع آقای خاتمی می‌بینیم و تا سال 1388 این اظهار ارادت به ولایت فقیه در آقای خاتمی باقی می‌ماند.

خامسیان: اگر برای فتنه برنامه ریزی کرده بودند چرا بازداشت نشدند؟
خامسیان در ادامه با اشاره به گفته جبرائیلی مبنی بر اینکه در برنامه اوراسیا برای براندازی نرم نظام طراحی‌هایی صورت گرفته بود، گفت: مگر خانم کولایی برگزارکننده این اجلاس نبود، مگر در دانشگاه تهران سخنرانی نکردند و این همایش با محوریت ایشان برگزار شد. پس از اگر این همایش در راه پیاده شدن و عملیاتی کردن تئوری‌های غرب در کشور بود چرا خانم کولایی بازداشت نشدند یا آقای جلایی‌پور که مخالف طرح براندازی نرم بودند پس از چند روز بازداشت آزاد شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: براساس گفته آقای جبرائیلی خانم کولایی که یکی از سردمداران برگزاری این همایش بودند، بایستی بازداشت می‌شدند که چنین نشد، پس گفته‌های شما اشتباه است. علاوه بر این آقای خاتمی که در سال 76 کاندیدای ریاست‌جمهوری شدند،  صلاحیت ایشان مورد تایید شورای نگهبان که مو را از ماست بیرون می‌کشد، واقع شد. آقای جنتی ایشان را تایید صلاحیت کردند، بنابراین مگر می‌شود فردی که مورد تایید شورای نگهبان واقع شده به یک باره تبدیل به ضدنظام شود. شاید این گزاره برای آقای احمدی‌نژاد قابل قبول‌تر باشد، اما در خصوص آقای خاتمی این‌گونه نیست. به هر حال سوابق آقای احمدی‌نژاد در ولایت‌مداری مشخص است و سوابق آقای خاتمی هم همین‌طور.

خامسیان با بیان اینکه مستندی بالاتر از آثار آقای خاتمی در خصوص اظهارنظرهای ایشان نداریم، به فصل آخر کتاب "بیم موج" در خصوص ارزش‌های اسلامی و سکولاریسم اشاره کرد و افزود: کجای این کتاب آقای خاتمی گفتند اسلام دیکتاتور است و از سکولار تعریف می‌کنند. صحبت ایشان در پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در سال 86 نیز در همین زمینه وجود دارد. ایشان هیچ‌گاه نگفتند من اسلام را قبول ندارم و نمی‌گویند اسلام دیکتاتور است.

وی تاکید کرد: خیلی از دوستان معتقدند اگر دوران 8 ساله آقای خاتمی و بحث گزار به دموکراسی نبود، شاید این اتفاق در کشورهای منطقه رخ داده برای ما هم رخ می‌داد.

جبرائیلی: فصل ممیز نظام سیاسی دینی با غیر آن عدم قصاص قبل از جنایت است
جبرائیلی در پاسخ به سؤال خامسیان مبنی بر اینکه چرا الهه کولایی علی‌رغم فعالیت‌های ضدنظامش بازداشت نشده، گفت: سعه صدر نظام جمهوری اسلامی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه آقای مرعشی می‌گوید "لیبرال دموکرات مسلمان هستیم" گفت: اینها ابایی ندارند که خود را لیبرال دموکرات بخوانند. بنده یک بار در مناظره با جهانبخش خانجانی به وی گفتم: کجای دنیا دیده اید که در کشوری وقتی یک تشکل نظام سیاسی آن کشور را قبول نداشته باشد به آن میدان فعالیت دهند تا در انتخابات شرکت کنند؟! اما او گفت جمهوری اسلامی باید سعه صدر خود را زیاد کند!

نویسنده کتاب سودای سکولاریسم تصریح کرد: طیف لیبرال در رسانه‌های خود علیه دین، قرآن و محکمات اسلام حمله می‌کردند، اما با آنها برخوردی نمی‌شود و نهایتاً آن رسانه را می‌بندند و دوباره آنها یک رسانه دیگر راه می‌اندازند. هنوز هم بقایای این جریان در کشور حضور دارند هرچند برخی از آنها به انگلیس و آمریکا پناهنده شدند و در بی‌بی‌سی و صدای آمریکا علیه نظام فعالیت می‌کنند.

جبرائیلی تاکید کرد: سعه صدر جمهوری اسلامی زیاد است که افرادی در حالی که علیه دین حرف می‌زنند کماکان در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند و در انتخابات‌ها حضور دارند در حالی که اعتقادی به خود نظام ندارند.

این فعال اصولگرا در ادامه در پاسخ به این  سؤال که چرا به خاتمی با وجود افکارش اجازه حضور در انتخابات ریاست جمهوری داده شده، گفت: فصل تمایز نظام جمهوری اسلامی با دیگر نظامات دنیاست که ما معتقدیم نمی‌توان قصاص قبل از جنایت کرد. همان‌طور که حضرت علی(ع) نیز با اینکه عاقبت طلحه و زبیر را می‌دانست اما تا زمانی که اقدام علنی نکردند با آنها کاری نداشت. با فتنه سال 88 رسماً یک جریان از نظام اسلامی خارج شد که من باز هم تأکید می‌کنم بحث فتنه سال 88 فقط محدود به خرداد 88 تا 9 دی 88 نبود، برای اینکه اهداف واقعی این جریان مشخص شود یک مثال عرض می‌کنم، در 12 ژوئن 2009 قبل از انتخابات ریاست جمهوری آقای موسوی یک مصاحبه با هفته‌نامه تایم دارد که در این مصاحبه این هفته‌نامه از او می‌پرسد: "اگر رئیس جمهور شوی با اختیارات رهبری چه می‌کنید؟" که در پاسخ موسوی می‌گوید: "این تظاهرات خیابانی قابل توجه می‌تواند ساختار حکومت در ایران را تغییر بدهد". این یک واقعیت است و اگر جریانی از اصلاحات قائل به اندیشه ولایت فقیه و مبانی جمهوری اسلامی باشند من آن را قبول دارم و آن طیف را داخل نظام تعریف می‌کنم، البته اکثریت جریان اصلاحات آن طیف را قبول ندارند، به‌عنوان مثال دیدیم که هنگامی که آقای کواکبیان مقداری از دوستان زاویه گرفت با او چه کردند.

خامسیان: خطای یک روزنامه نگار را نباید به یک جریان تعمیم داد
خامسیان در ادامه مناظره گفت: من حافظه خوبی دارم، می‌دانم که هیچ وقت نگفته‌ام جمهوری اسلامی ایران سعه صدر دارد یا ندارد. حتما آقای جبرائیلی سعی دارند منویات خودشان را بگویند. ما باید با مخاطب صادق باشیم.
وی افزود: اینکه شما جسارت داشتید مقامات ارشد را مواخذه کنید که چرا خاتمی موفق می‌شود در انتخابات شرکت کند، اما من مثل شما اصول‌گراها دوست ندارم دیگران را متهم کنم، اما قبول کنید در حوادث 88 اگر دوستان و سروران ما مانند آقایان هاشمی، خاتمی و کسان دیگری را در دست داشتن حوادث 88 متهم می‌کنید، اگر آقای ضرغامی انصاف داشت باید یکی از برنامه‌ها را به آقای خاتمی اختصاص می‌داد تا با مردم صحبت کند و حتی در دوران آقای احمدی‌نژاد انتشار صحبت‌های آقای خاتمی در مطبوعات ممنوع بود.
خامسیان در مورد اینکه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مطالبی را علیه ارزش‌های اسلامی می‌نویسند،‌ گفت: اینکه در روزنامه‌ای مطلبی زده می‌شود و شخصی دیدگاهی داشته باشد با توجه به اینکه می‌دانید رسانه دچار اشتباه و خطا می‌شود چه ربطی دارد که آن مطالب را به مسئولان و تحریریه تعمیم داد. زیرا احتمال خطا هم وجود دارد.
وی اظهار داشت: در روزنامه ایران ویژه‌نامه‌ای منتشر می شود حالا ما بیاییم بگوییم آقای جوانفکر و سپس به آقای احمدی‌نژاد آن را تعمیم بدهیم و یا در روزنامه کیهان در قسمت ویژه‌ها به تعابیری فحاشی می‌شود که من از مطرح کردن آنها ابا دارم اگر هر غیرمسلمانی هم آن را می‌خواند ناراحت می‌شد ولی این رسانه با مصونیت آهنینی که داشت همواره فعالیت می‌کرد؛ البته من معتقد به برخورد با رسانه‌ها نیستم زیرا در رسانه‌ها امکان خطا و اشتباه وجود دارد.

این فعال اصلاح طلب گفت: اگر آقای ضرغامی فرصت می‌داد به امثال خاتمی و هاشمی قطعا حوادث 88 اینقدر طولانی نمی‌شد. البته حوادث 88 آرزویی برای اصولگرایان بود تا سران اصلاحات تا با همکاری قوه قهریه نظام که با بخشی از اصولگراها همسویی دارند به حاشیه ببرند، وقتی در دوران آقای احمدی‌نژاد مطلبی را از آقای خاتمی در یکی از روزنامه‌ها منتشر کردیم با توپ و تشر شورای عالی امنیت ملی مواجه شدیم که ریاست آن با آقای احمدی‌نژاد بودیم و حتی وقتی اجازه نمی‌دهیم آقای خاتمی بحثی را در یک جمع خصوصی داشته باشند، عین دیکتاتوری است البته من نظام را به دیکتاتوری متهم نمی‌کنم، زیرا بخشی از اصولگراها در دوره آقای احمدی‌نژاد به گونه‌ای رفتار کردند که دیکتاتوری بودند.
خامسیان در پایان خطاب به جبرائیلی گفت: اگر شما ارتباط‌هایی دارید جواب سوال من را بدهید که چرا صداوسیما اجازه نداد افرادی مانند محمد خاتمی حضور پیدا کنند.

جبرائیلی: میان خطا و حمله سیتماتیک به دین تفاوت فراوان است
جبرائیلی در پایان منظره و در پاسخ به اظهارات خامسیان گفت: بعضی از اتفاقات خطاست، اما بعضی به‌صورت سیستماتیک مبانی دینی و ارزشی را تضعیف می‌کند. ما اعتقاد داریم این اتفاقاتی که مطرح است یکی دو مورد نیست که بگوییم خطاست. یک حرفی را در یک روزنامه می‌زنند و وقتی روزنامه توقیف می‌شود در روزنامه دیگر همان حرف را ادامه می‌دهند و دیدیم که احکام الهی را در روزنامه‌های خود چطور به چالش کشیدند. در رابطه با حرف آقای خامسیان که گفتند: "چرا به آقای خاتمی در صدا و سیما تریبون داده نمی‌شود" به‌نظر من اگر کسی علیه اسلام شمشیر بکشد نباید به او تریبون بدهند. من هم اگر جای آقای ضرغامی بودم به او تریبون نمی‌دادم.

انتهای پیام/ 

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار