امروز : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 22
۱۴:۲۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 125804
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 26
پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ـ راهبرد فرهنگ: زنان خانه‌دار به دنبال مجلات آشپزی، عاشقان فوتبال و ورزش به دنبال مجلات و روزنامه‌های ورزشی و در ...

پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ـ راهبرد فرهنگ: زنان خانه‌دار به دنبال مجلات آشپزی، عاشقان فوتبال و ورزش به دنبال مجلات و روزنامه‌های ورزشی و در این میان آدمهایی هم که گویا مکان جدیدی برای تفریح پیدا کرده‌اند برای گرفتن مجلات و روزنامه‌های قدیمی و جدید به نمایشگاه آمده‌اند.

از آن طرف چهره‌های مختلف سیاسی، ورزشی، اجتماعی، نظامی، دولتی و غیردولتی هر کدام برای به قول خودشان برای تجدید دیدار با رسانه و اهالی رسانه به نمایشگاه آمده‌اند.

در این میان سود بزرگ از آن رسانه‌های بزرگ و اصلی کشور است. چرا که کسانی که شاید سالی یکبار هم به سراغ رسانه‌ها نمی‌آیند و یا رسانه به سراغ آنها نمی‌رود برای خوش‌وبش و چه بسا برای آشتی دو طرفه به نمایشگاه مطبوعات می‌آیند.

کسانی که شاید در دو رسانه متخاصم با هم درگیرند و اینک در کنار هم قرار گرفته‌اند و کسانی که شایعه شده با هم درگیرند و با هم کار مشترک می‌کنند.

همه این جنب و جوش رسانه‌ای برای دیده شدن است؛ دیده شدنی که ذات رسانه است و رسانه‌ای اگر دیده نشود دیگر رسانه نیست.

اما رسانه به عنوان پلی بین مردم و مسئولان و روشنفکران و چهره‌های نخبه است و سوال مهمی که در این بین می‌ماند این است که رسانه‌هایی که در نمایشگاه مطبوعات حضور داشته و دارند چه جایگاهی در فرهنگ عمومی دارند؟

آیا رسانه‌ها رسانا هستند و قاعده «پل بودن» خود را اجرایی کرده‌اند و توانسته‌اند نظر مردم را به مسئولان و نظر و تقاضای مسئولان را به مردم برسانند؟ و مهمتر در این نمایشگاه مطبوعات آن است که آیا مسئولان رسانه‌ها توانسته‌اند با حضور در نمایشگاه موفقیت خود را در اجرای قاعده «پل بودن» بیابند؟

از بسیاری که بپرسی رسانه‌ها حرف مردم را به سختی می‌زنند برخی نیز از سیاسی‌کاری رسانه‌ها نالانند و برخی فقط به دنبال جذابیتهای سطحی هستند. اما به واقع حتی نمایشگاه مطبوعات نمی‌تواند میزان اثر گذاری واقعی رسانه‌هایی که این روزها بیشتر بر اساس کلیک خواننده پیدا می‌کند را بر روی فرهنگ عمومی نشان دهد.

اقلام فرهنگی هم در نمایشگاه مطبوعات کم دیده می‌شود و رسانه‌ها در این بین و در نمایشگاه، جایگاه توزیعی خود درباره اقلام فرهنگی را فراموش کرده‌اند. کم هستند غرفه‌هایی که اقلام فرهنگی انقلاب اسلامی را عرضه کرده باشند و اگر از «دکتر سلام» و کتابهای محدود هر رسانه بزرگ که بگذری جز خودکار چیز دیگری نصیب مراجعان نمایشگاه نمی‌شود.

البته نشست‌های مختلف سیاسی، فکری و بعضا فرهنگی خود به دادن محصولات فرهنگی به مخاطبان نمایشگاه کمک می‌کند. کمکی که البته نه تنها به مخاطب نمایشگاه است بلکه به همه خواننده‌های رسانه‌های مذکور است.

گشتی در نمایشگاه مطبوعات نشان می‌دهد این نمایشگاه یک دور همی پرهزینه و کم دستاوردی برای فرهنگ انقلاب اسلامی است که برای هر چه بهتر شدن آن باید تلاشی جدی صورت پذیرد.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار