امروز : جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 24
۱۷:۵۰
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 125845
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۸:۵۲
تعداد بازدید: 53
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: اولین حضور رسانه‌ای خود را در جمع رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب به فال نیک می‌گیرم.

وی افزود: همانطور که اشاره شد من کار رسانه‌ای مکتوب خود را از روزنامه رسالت آغاز کردم و سردبیر بخش خارجی این روزنامه شدم و دو سال بعد به عنوان سردبیر کل روزنامه منصوب شد. در بخش خارجی صدا و سیما هم 20 سال ماندم و پس از 20 سال به اینجا رسیدم.

سرافراز تصریح کرد: از همان پیروزی انقلاب یکی از کارهایی که کردیم این بود که ساختمان رادیو را فتح کردیم و وارد محوطه رادیو شدیم که این اهمیت رسانه را در آن موقعیت می‌رساند، در آن زمان بعد از چند سال که در رادیو مشغول به کار بودم در سال 61 به عنوان مسئول نظارت در مقطع کوتاهی در تلویزیون بودم و بعد از آن ما را از تلویزیون بیرون کردند و بعد از مدتی به عنوان معاونت برون‌مرزی صدا و سیما منصوب شدم.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: حضور من در چنین محفل گرم و صمیمی‌ای برای قدردانی از کسانی است که در بخش‌های مختلف رسانه‌های مکتوب کار می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم و آن هم ورود به عصر پردازش اطلاعات است و من در مراسم تکریم رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفتم که در عصر پردازش اطلاعات اگر کسی درست بهره‌برداری نکند عقب می‌مانم.

سرافراز تصریح کرد: این بدان معناست که رسانه باید بداند که کجا است و چگونه می‌تواند افکار و عقاید انسان‌ها را دریافت کند آنها را بفهمد و بعد شروع به تسخیر آن کند، ما در عصری به سر می‌بریم که هر روز شکل جدیدی از رسانه‌ را می‌بینیم بنابراین هم رسانه ملی و هم رسانه‌های مکتوب باید جایگاه خود را درک کنند که در کجا قرار دارند و باید چه کار کنند؟ یکی از ویژگی‌های رسانه‌های نوین این است که برخلاف رسانه‌های صوتی و تصویری و مکتوب قدیمی بسیار کم‌هزینه هستند.

سرافراز با اشاره به اینکه هر انسانی بالقوه تولید‌کننده خبر است گفت: در شرایط امروز همه راجع به همه مسائل اظهار‌نظر می‌کنند و کامنت‌هایی که زیر خبرها می‌بینیم گاهی اهمیتش بیشتر از خود خبر است.

وی ادامه داد:در حال حاضر رسانه‌هایی وجود دارد که به عنوان رسانه‌های اجتماعی شناخته شده‌اند این رسانه‌ها از سوی مخاطبان شکل گرفته‌اند بدون اینکه رسانه‌های سنتی نقشی در آن داشته باشند، فضای مجازی این امکان را فراهم کرده که هر خبر و مطلبی را افراد دریافت کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: اگر رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها خصوصیات عصر جدید را درک نکنند جا می‌مانند و نمی‌توانند تاثیر‌گذار باشند به همین جهت کارکرد روزنامه‌ها باید بازتعریف شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار