امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 28
۰۷:۱۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 126031
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 48
سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده و مدیر نشر حوا و مجله «شهرزاد» با حضور در غرفه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و ...

سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده و مدیر نشر حوا و مجله «شهرزاد» با حضور در غرفه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، بیان داشت: نمایشگاه مطبوعات بر خلاف نمایشگاه کتاب، هنوز به یک سنت تبدیل نشده است.

* نمایشگاه مطبوعات طی این 20 سال برگزاری نتوانست نمره قبولی به خود اختصاص دهد

وی اضافه کرد: به طور مثال، نمایشگاه کتاب آنقدر نهادینه شده است که با تغییر دولت و مدیران وزارت ارشاد کمابیش شکل کلی نمایشگاه به خوبی پیش می‌رود اما در نمایشگاه مطبوعات این ساختار اجرایی شکل نگرفته است، به گونه‌ای که معمولاً در معاونت فرهنگی، مدیران طراز اول همانند معاون وزیر و مدیرکل‌ها عوض می‌شوند اما تیم اجرایی که آدم‌های سیاسی نیستند، ثابت مانده و نمایشگاه را برگزار می‌کنند.

کاشفی خوانساری ادامه داد: در معاونت مطبوعاتی تغییرات بیشتر است به خاطر همین نمایشگاه با اُفت و خیزهایی در دوره‌های مختلف همراه است. هنوز بعد از 20 دوره به هیچ کدام از دوره‌های نمایشگاه مطبوعات در دولت‌های مختلف یک نمره صددرصد و قابل قبول نمی‌شود داد امسال هم به دلیل اینکه پارسال برگزار نشده بود، مشکلات بیشتر بود.

*در همه دولت‌ها اولویت همیشه با نشریات و مجموعه‌های سیاسی بوده نه مطبوعات کودک

وی افزود: به نظرم وقتی داریم درباره نمایشگاه صحبت می‌کنیم، باید خوبی‌ها و بدی‌های آن را با هم ببینیم، قطعاً برپایی نمایشگاه خیلی بهتر از عدم برگزاری است و قطعاً هم نمایشگاه می‌توانست خیلی بهتر از این برگزار شود. به طور مثال، بنده در حوزه مطبوعات کودک کارم می‌کنم، می‌توانم بگویم که تقریباً در همه دولت‌ها و مدیرها اولویت همیشه به نشریات و مجموعه‌های سیاسی داده شده است و به نشریات کودک و نوجوان توجه مناسبی داده نشده است.

کاشفی خوانساری بیان کرد: دور افتاده‌ترین، خلوت‌ترین و مهجورترین غرفه‌ها در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به نشریات کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده است، بسیاری از مجله‌ها به دلیل جای نامناسب‌شان غرفه خودشان را تغییر دادند. اصلاً طراحی نمایشگاه به شکلی است که جمعیت به سمت مطبوعات کودک سوق پیدا نمی‌کند و این از جمله ضعف‌های است که در نمایشگاه وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای بهبود این مسئله چیست، گفت: به نظر من با تقسیم عادلانه فضای نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مثلاً بر اساس تقسیم الفبایی یا اینکه بر اساس تقسیم بودجه‌ها و سالن‌های مجزا و مستقل به نحوی که غرفه‌ها 9 متری و 12 متری به مجلات تخصصی تحت شعاع غرفه‌های 400 متری روزنامه‌ها قرار نگیرند، می‌تواند به بهبود برگزاری این نمایشگاه کمک کند.

مدیر نشر حوا ادامه داد: واقعیت این است که به جز یکسری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های بزرگ، بقیه مجله‌ها خیلی نمی‌توانند از سیل جمعیت که به نمایشگاه پا می‌گذراند، بهره‌مند شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها امروز 23 آبان سال جاری در شبستان مصلی امام خمینی (ره) به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/و

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها