امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۷:۱۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 126037
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 30
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین رویکرد

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین رویکرد متفاوت امسال استفاده از ظرفیت های بالقوه در خارج از معاونت فرهنگی ، یعنی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور است.

او تاکید کرد: مسئولیت برگزاری هفته کتاب امسال به عهده ادارات کل گذاشته شده  و حاصل این اقدام چنان شد که معاونت فرهنگی بتواند نظارت و ارزیابی خود را در این هفته ارتقا بخشد.

امیرزاده افزود: رویکرد دیگری در ستاد معاونت فرهنگی مطرح شد که بر اساس آن، اعضای  شورای برنامه ریزی این دوره از هفته کتاب از میان کسانی اتنخاب شدند که بیشترین قرابت را با موضوع کتاب و کتابخوانی دارند. این شورا هم از آنجا اهمیت دارد که ناظر بر تعیین خط مشی و اهداف تبیین شده هفته کتاب است.

عضوشورای برنامه ریزی بیست و دومین دوره هفته کتاب در ادامه سخنانش به رویکردهای مفهومی این دوره اشاره کرد و افزود: با توجه به ماه محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) تلاش کرده ایم تا در همه برنامه هایمان فضای این ماه اثر ملموس داشته باشد. همچنین در این دوره توجه به مناطق کم برخوردار از جمله روستاها در دستور کار قرار گرفت که "جشنواره دوستدار کتاب" در همین زمینه برگزار می شود.

او توضیح داد: این جشنواره هماهنگ با دیگر ویژه برنامه های هفته کتاب و به عنوان فعالیتی مستقل طراحی شده است و در قالب یک نوآوری می تواند حلقه واسط مناسبی بین فعالیت های متمرکز در کلانشهرها و روستاها باشد. در عین حال بر اساس اهداف این جشنواره باید به توسعه  روستاها از منظر فرهنگی توجه بسیار شود.

به گفته امیرزاده مدیریت مناسب منابع مالی از بهترین شاخصه های برگزاری بیست و دومین دوره هفته کتاب به شمار می رود زیرا امسال رقم  بودجه برگزاری مراسم نسبت به  سال های گذشته عدد کمتری را نشان می دهد.

او به رویکرد توجه به نهاد خانواده اشاره کرد و ادامه داد: امسال این موضوع در برنامه های هفته کتاب مشهود است و از این راه توانسته ایم با سازمان ها و نهادهایی همکاری کنیم که تا کنون رغبت کمتری برای مشارکت در حوزه کتاب داشتند؛ سیاست های یک سال اخیر سبب شد که در همین زمینه با حوزه مستعد آموزش و پرورش ارتباط عمیق و موثر برقرار کنیم و به یقین در این سبک از ارتباط بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش، نسل کتابخوان بیشتری تربیت می شود.

مشاور فرهنگی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهداف برگزاری هفته کتاب تاکید کرد: هدف از تعیین هفته ای با این عنوان اقدامی نمادین برای معطوف کردن توجه مردم به موضوع کتاب و کتابخوانی است.

او افزود: در این فعالیت های گسترده فرهنگی، نقش رسانه ها اهمیت بسیار دارد. چون آنها موضوعات مختلف را تبلیغ می کنند و می توانند ذهن مخاطبان را برای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی روشنی بخشند.

امیرزاده ادامه داد: در هفته کتاب می توانیم از تنوع رسانه ای کشور بهره ببریم و ارتباط منطقی بر اساس ذائقه مخاطب را عملیاتی کنیم . بر این اساس می شود به تاثیر برنامه های هفته کتاب امید داشت.

این عضو ستاد برنامه ریزی هفته کتاب اظهار کرد: اگر بر اساس برنامه های این هفته، اشتیاق مردم به کتابخوانی برانگیخته شود و در عین حال همه برنامه ها در جامعه به صورت مداوم نهادینه شوند، می توان گفت که اهداف اصلی این رخداد مهم فرهنگی به بار نشسته است.

امیرزاده به کمبودها در حوزه تبلیغ کتاب اشاره کرد و ادامه داد: امروزه تبلیغات به عنوان یک هنر- صنعت در بخش های مختلف مخاطب دارد و اگر در حوزه کتاب هم تا کنون به موفقیت مطلوب نرسیده ایم، این مسئله به معضلاتی برمی گردد که در حوزه تبلیغ کتاب به عنوان یک کالای مورد نیاز برای مردم وجود دارد.

او توضیح داد: برای رفع چالش ها، ضروری است که ارائه تبلیغات کتاب، بازنگری شود و فعالیت های تبلیغی  به صورت ارزان، سریع و با کیفیت انجام پذیرد؛ علاوه بر این ها، در تبلیغات کتاب باید محتوای مناسب و غنی برای گروه های هدف تبیین شود تا شاهد استقبال مردم از کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی باشیم.

انتهای پیام/و

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار