امروز : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 26
۰۹:۱۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 126766
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 12
به گزارش خبنرگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم اختتامیه کنگره ملی پرسش مهر ...

به گزارش خبنرگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم اختتامیه کنگره ملی پرسش مهر چهاردهم که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: فعالیت پرسش مهر در آموزش و پرورش اهدافی را دنبال می‌کند که شامل جلب مشارکت فرهنگیان و توسعه مشارکت‌هاست و فعالیت پربار پرسش مهر به عنوان یک فعالیت درون مدرسه‌ای توسعه مشارکت را محقق می‌سازد.

وی با اشاره به هدف دوم از پرسش مهر، افزود: هدف دوم از این فعالیت، افزایش روحیه مسئولیت پذیری است و باید بین مسئولان و مردم فاصله‌ای وجود نداشته باشد و یکی از نقاط قوت نظام اسلامی نیز در کنار هم بودن مردم و مسئولان است و این پروژه به افزایش روحیه مسئولیت پذیری کمک می‌کند.

وی یادآور شد: هدف سوم پرسش مهر تقویت اعتماد به نفس در نسل نوجوان و جوان است و فعالیت دانش‌آموزان در هر یک از این فعالیت‌ها به اعتماد به‌نفس آنها کمک کرده و این یکی از کارکردهای نظام‌های آموزشی موفق است.

فانی یادآور شد: تقویت هویت دینی و ملی در دو نسل نوجوان و جوان مدنظر است چرا که سرچشمه هویت در هر کشوری فرهنگ است و مبدأ فرهنگ ما ایرانی و اسلامی بودن ماست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رئیس جمهور در پیام خود به کنگره چهاردهم به تقویت دینی تأکید داشتند و اقداماتی که باید در آموزش و پرورش به منظور تقویت پرسش مهر رخ دهد شامل آن است که زمینه لازم برای روحیه پرسش‌گری، نقد و تحلیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: تقویت و تعامل بین دانش‌آموز و معلم از دیگر نتایج طرح پرسش مهر است و تولید یک محتوای مناسب در راستای پرسش رئیس جمهور به تقویت ارتباط معلم و دانش‌آموز می‌انجامد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد تحرک و شادابی در محیط‌های آموزشی و ادارات و در جمع معلمان و دانش‌آموزان از دیگر برکات پرسش رئیس جمهور از معلمان و دانش‌آموزان است و اتکا به تدبیر و امید به این شادابی و تحرک افزوده است.

فانی با بیان اینکه، عادت به بررسی و قضاوت مبتنی بر پژوهش از ثمرات پرسش مهر در مدرسه‌ها است، گفت: پرهیز از بی‌تفاوتی و حساسیت معلمان و دانش‌آموزان به آنچه که در اطرافشان می‌گذرد از دیگر نتایج پروژه پرسش مهر است که براساس تکالیف اسناد بالادستی از وظایف آموزش و پرورش است و پرسش مهر کمک می‌کند تا ما به ساحت‌های تربیتی منطبق بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دست یابیم.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار