امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۷:۴۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 128924
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 12
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ معاون راه آهن، رئیس کشتیرانی، معاون وزیر راه، معاون فنی مهندسی شهرداری تهران، اولین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انزلی، ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ معاون راه آهن، رئیس کشتیرانی، معاون وزیر راه، معاون فنی مهندسی شهرداری تهران، اولین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انزلی، رئیس فدراسیون قایقرانی، معاون فدراسیون جهانی دراگون بوت، رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان بندر انزلی و عضویت در شورای شهر تهران، بخشی از سمت هایی است که در کارنامه طولانی احمد دنیامالی دیده می شود. با این حال، مردم تهران او را بیشتر به تونل توحید، پروژه هزار و یک شهر و ریاست کمیسیون عمران شورای شهر می شناسند. شهرتی که باعث شد درباره بخشی از چالش برانگیزترین مسائل عمرانی شهر در سال های اخیر، از جمله پروژه صدر- نیایش، بوستان مادر، شهروند فرمانیه، پروژه هزار و یک شهر، هتل های جنب برج میلاد و ... با او به گفت و گو بنشینیم:

- بالاخره معلوم نشد پروژه صدر- نیایش چقدر هزینه داشته است. بخشی از آن از طریق فاینانس و بخشی دیگر از طریق تهاتر با بابک زنجانی تامین شده است. علاوه بر آن، گفته می شود که بخش عمده ای از بودجه سالانه شهرداری در حوزه عمرانی نیز صرف ساخت این پروژه شده است. در این خصوص توضیحاتی می دهید؟

- در ابتدای پروژه صدر، بحث تونل صدر- نیایش مطرح بود که بخشی از هزینه تونل از طریق فاینانس و بخشی از آن نیز با قرارداد تامین شد. در مورد پل اطلاعات من ناقص است، ولی بالطبع اگر تهاتری انجام می شد، قطعا از طریق قرارداد بود.

- اخیرا نیز بحث تهاتر بوستان مادر برای تامین بودجه مورد نیاز پروژه صدر- نیایش مطرح شده است. این موضوع صحت دارد؟

- ما چنین چیزی نداشته ایم. در بوستان مادر طی 13- 12 سال اخیر هیچ درختی وجود نداشته و من شخصا از آنجا بازدید کرده و عکس های هوایی را هم بررسی کرده ام. درباره این پروژه حرف های ضدونقیض زیادی مطرح شد، از جمله اینکه ابتدا می گفتند وسعت زمین 70 هکتار است که بعدا مشخص شد هفت هکتار است. همین مسائل باعث شد موضوع از مسیر اصلی خود خارج شود. اما خوشبختانه با توضیحات خوبی که شهرداری در صحن شورا به سوال دوستان داد، بخش اعظم همکاران من در شورا قانع شدند.

- با توجه به سابقه ای که در تونل سازی دارید، به نظر شما هزینه ساخت پروژه صدر- نیایش باید چقدر باشد و ارقامی که بعضا از سوی مسئولان شهرداری به عنوان هزینه های این پروژه مطرح می شود، منطقی است؟

- در مورد تونل، سیلابس ها و مکانیسم های خاصی وجود دارد که بر مبنای آیتم های گوناگون کار زیرزمینی، می توان هزینه ساخت تونل را محاسبه کرد و در بررسی هایی که ما انجام دادیم، به نکته خاصی درباره تونل نرسیدیم. اما درباره پل صدر، گزارش هایی را از شهرداری دریافت کرده ایم. به هر حال نوع کار، ویژه است و چنین پروژه ای در سطح تهران نداشته ایم که در حین تردد ترافیکی از زیر پل، کار ساخت در تراز مثبت یک در حال انجام باشد. به نظرم این هنر مهندسی دست اندرکاران پروژه بوده و طبیعتا چنین شرایطی، یک سری هزینه های اضافی را به کار تحمیل می کند. جنس پروژه پل صدر، خاص است و نمی توان هزینه های آن را با پروژه های عمرانی عادی شهری مقایسه کرد.

- هدف از ساخت پروژه صدر- نیایش، کاهش ترافیک این محور بوده، اما در حال حاضر، در ساعات پیک ترافیک، کل مسیر تونل بسته است و طی کردن آن بیش از یک ساعت زمان می برد. چرا پروژه ای که با هدف کاهش بار ترافیک ساخته شده، موفق به رسیدن به هدف خود نشده و حتی ترافیک منطقه تشدید هم شده است؟

- ظرف کمتر از ده سال گذشته، تعداد خودروهای کشور سه برابر شده و این نکته مهمی است که در ارزیابی های ترافیکی معمولا به آن توجه نمی شود. بنابراین تقاضای سفر درون شهری به طور طبیعی افزایش چشمگیری یافته و این مسئله بر افزایش مدت زمان سفر تاثیر گذاشته است. اما همه مشکلاتی که ما در راست گرد مدرس به صدر داشتیم، حتی در زمان پیک ترافیک هم برطرف شده و ترافیکی که معمولا تا پل های فجر پس می زد، اکنون دیگر مشاهده نمی شود.

- قرار بود بزرگترین شهربازی خاورمیانه در مجموعه هزار و یک شهر در منطقه 22 ساخته شود که شما گرچه مجری آن نبودید، اما سازنده آن هستید. این پروژه به کجا رسید؟

- درباره این پروژه اقدامات خوبی انجام شده و شهرداری قول داده فاز یک آن را که شامل چهار دیار از هفت دیار طراحی شده است، در سال آینده در سالروز تولد امام رضا (ع) به بهره برداری برساند. تجهیزات و بازی های آن نیز از کشورهای مختلف خریداری شده که بخشی از آن در حال حمل به کشور است.

- این تجهیزات از کدام کشورها خریداری شده است؟

- از کشورهای گوناگونی تهیه شده که عمدتا اروپایی هستند.
- این مجموعه پارک آبی هم دارد؟

- هزار و یک شهر ترکیبی از بازی ها و رایدهای گوناگون است و یک سری بازی هایی دارد که پایه آن آبی است.

- آیا بانوان نیز می توانند از این پارک آبی استفاده کنند؟

- ما در این مجموعه امکان تعویض لباس نداریم، زیرا مبنایمان بر استفاده خانوادگی از این فضا است. اما برای آن دسته از بازی ها و رایدهایی که فرد را به آب پرتاب می کنند، کاورهایی برای جلوگیری از خیس شدن و پاشیدن آب در اختیار افراد قرار داده می شود.

- هزینه بلیت های ورودی این مجموعه به گونه ای هست که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند؟

- این نکته مد نظر ما بوده که هزینه های استفاده از این مجموعه به نحوی باشد که اقشار پایین نیز بتوانند از آن استفاده کنند و شهرداری بسیار به این موضوع توجه داشته است.
- وسعت کل مجموعه چقدر است؟

- هر هفت دیار شهر قصه وسعتی معادل 50 هکتار دارد.

- مجموعه شهروند فرمانیه به چه مبلغی فروخته شده و ماجرای فروش آن چیست؟

- شهروند فرمانیه در قالب دیونی که شهرداری به بانک ها داشته، واگذار شده است. ما این موضوع را بررسی کرده ایم و شهرداری در صحن شورا در این خصوص توضیحات مفصلی داده است. این اراضی 11 قطعه است که شهرداری سه تا چهار قطعه آن را واگذار نکرده، زیرا می خواهد میدان میوه و تره بار در این محل برپا باشد که این میدان در حال حاضر نیز فعال است. اما شهرداری شش هفت قطعه دیگر این زمین را با مجموعه های متعلق به بانک ها تهاتر کرده است. 

- شهرداری برای ادای کدام دیون این زمین را واگذار کرده است؟

- شهرداری دیون زیادی دارد و وقتی می خواهد ایفای دین کند، برای مثال بدهی خود را به پیمانکاران را ادا کند، مجموعه های وابسته به بانک ها دین شهرداری به پیمانکاران را ادا می کنند و در مقابل، شهرداری در قالب تهاتر به آنها اراضی گوناگونی را واگذار می کند.

- درباره هتلی که در کنار برج میلاد در حال ساخت است، گفته می شود که سرمایه گذار بخش خصوصی متولی آن است و هیچ ارتباطی به برج میلاد ندارد. قضیه ساخت این هتل کنار برج میلاد چیست؟

- این هتل در راستای فاز دوم برج میلاد مطرح شده که در شورای سوم، نکاتی درباره طراحی و ارتفاع آن مطرح شد که در حال حاضر، با همکاری کمیسیون شهرسازی و معماری و همکاران شهرداری، ملاحظات معماری و مسئله ارتفاع و اشراف هتل در حال بررسی است. البته به رغم گودبرداری که توسط سرمایه گذار انجام شده، در حال حاضر، پروژه متوقف است و تنها مجوز ساخت پارکینگ های آن تا تراز صفر- صفر داده شده است.
- قرار است ارتفاع این هتل ها چقدر باشد؟

- طراحی اولیه، هتل 29 طبقه ای را پیش بینی کرده بود.

- اجازه ساخت نمای شیشه ای را به این هتل می دهید؟

- ما روی طراحی هتل به طور کلی بحث داریم و قرار است طراحی آن مجددا انجام شده و ارتفاعش نیز کاهش یابد.

- به نظر شما ساخت این هتل ها روی منظر و نمای کلی برج تاثیر نمی گذارد؟

- یکی از ملاحظات ما این است که دو مجموعه بلندمرتبه در کنار یکدیگر باید با هم همخوانی داشته باشند.
انتهای پیام/ 

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار