امروز : چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 26
۰۱:۳۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 129044
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 152
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست علمی- پژوهشی «کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی علی شاه‌حسینی در سالن جلسات مرکز تحقیقات صدا و

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست علمی- پژوهشی «کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی علی شاه‌حسینی در سالن جلسات مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از برنامه‌سازان و مدیران رسانه ملی و پژوهشگران مرکز تحقیقات صدا و سیما برگزار شد، بیژن عبدی، مدیرکل مطالعات رسانه و ارتباطات، ضمن تشکر از حضار و همچنین شاه حسینی برای حضور در این نشست، مقدمه کوتاهی درباره موضوع نشست بیان و 3 سوال کلی درباره موضوع کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به شرح زیر مطرح کرد: 1. آیا کارآفرینی یک تجربه فردی و شخصی است یا قابلیت انتقال به غیر دارد؟ و اگر دارد چگونه؟ 2. آیا در کشور ظرفیت کافی برای کارآفرینی وجود دارد؟ 3. برنامه‌سازان رسانه ملی چگونه می‌توانند به این مقوله بپردازند؟

شاه حسینی معتقد است: نشست‌های علمی - پژوهشی باید از قالب‌های خشک موجود خارج شده و به شکل خلاقانه‌تری برگزار شوند، به صورت متفاوتی این جلسه را آغاز کرد. وی در این زمینه گفت: کارآفرینی یعنی شکست ساختارهای غلطی که تا امروز وجود داشته وکسی جرأت تغییر آنها را ندارد. کارآفرینی یعنی ارزیابی مجدد ساختار‌های کیفی و ذهنی که ممکن است کارایی لازم را نداشته باشند.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در رسانه ملّی تأکید کرد و گفت: باید در نحوه نگارش فیلمنامه‌ها تجدید نظر شود به گونه‌ای که در متن فیلمنامه، زندگی اقتصادی بازیگران با زندگی اجتماعی شخصیت‌ها پیوند منطقی داشته باشد و به جای آنکه شخصیت‌های فیلم‌ها و سریال‌ها فاقد مهارت اقتصادی نشان داده شوند و صرفاً به دنبال مباحث احساسی و عشقی باشند، بهتر است مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار و دریافت جواز برای آنها در متن سریال‌ها گنجانده شود.

این کارآفرین خاطر نشان کرد: رسانه ملی در زمینه تهاجم فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کند که سایرکشورها نگرانِ این باشند که نکند فرهنگ خوب ایرانی وارد کشور آنها شود. و فرهنگ آن کشور را تحت تأثیر قرار دهد. ابتکار عمل در این حوزه می‌تواند با شکست ساختارها در اختیار صدا و سیما قرار بگیرد. در جهان معاصر، رسانه‌ای می‌تواند به روز باشد که به مشاغل فردا بپردازد. اگر بتوانیم مشاغل فردا را پیش‌بینی کنیم، رسانه به روزی هستیم.

بر اساس این گزارش، علی شاه‌حسینی که دارای مدرک دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی است، پنج  جلد کتاب در حوزه کارآفرینی، هشت مقاله انگلیسی چاپ شده در مجلات علمی –پژوهشی بین المللی، 30 مقاله فارسی چاپ شده در مجلات علمی –پژوهشی داخلی و همچنین ارایه بیش از 350 سخنرانی در دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها