امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 28
۰۵:۲۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 130639
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 15
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از قزوین نورعلی عباس‌پور بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین که در محل فرمانداری ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از قزوین نورعلی عباس‌پور بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین که در محل فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عجله‌ای برای توسعه مدارس غیردولتی نداریم بلکه بر مبنای آیین‌نامه‌ها و حفظ حقوق مردم برای تحقق این امر تلاش می‌شود.

وی افزود: مسائل حاد شهرستان‌ها و استان‌ها در شورای آموزش و پرورش مطرح، بررسی و حل می‌شود چرا که این شورا بالاترین جایگاه حل مشکلات است.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در ارزیابی استان‌ها میزان همراهی اجزای مدیریتی هر استان با آموزش و پرورش بررسی می‌شود و تاثیرگذاری شورای آموزش و پرورش نیز در بعضی استان‌ها بیشتر است.

عباس‌پور ادامه داد: در استان قزوین در زمینه همراهی مسئولان با این شورا مشکلی وجود ندارد و روال تشکیل شورای آموزش و پرورش نشانگر اهمیت آن در این استان است.

وی اضافه کرد: در قانون شوراها تامین منابع مالی و فضاهای آموزش و پرورش در چهار مورد از مواد قانونی شامل ماده 13، 16، 17 و 18 مورد توجه قرار گرفته است که در اجرای آن وحدت رویه به شکل چندان مناسبی وجود ندارد.

عباس‌پور تصریح کرد: مصوبات نشست‌های شورای آموزش و پرورش با توجه به حضور مسئولان استان از جمله نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی می‌تواند موثر واقع شود و همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش در تحقق اهداف آن کمک کنند.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امکان انجام همه وظایف آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که وظیفه تعلیم و تربیت را به‌طور کامل به انجام برساند وجود ندارد و به فرموده مقام معظم رهبری نیز همکاری تمام دستگاه‌ها با این نهاد لازم است.

وی عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که تنها این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن مسئول امور نباشند بلکه فلسفه تشکیل این شورا تعیین سهم دستگاه‌های دیگر در حوزه تعلیم و تربیت است.

عباس‌پور با تاکید بر اینکه باید اختیارات شورای آموزش و پرورش حفظ شود، اضافه کرد: آسیب به آموزش و پرورش در واقع لطمه خوردن به تمام دستگاه‌ها را به دنبال دارد و از همین رو تمام دستگاه‌ها موظف به همراهی با آن هستند.

وی با بیان اینکه عمده تمرکز این وزارتخانه بر جلب مشارکت سازمان‌ها و خیرین است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد مدارسی در بخش خصوصی وجود دارند که کارهای با کیفیت مناسبی را ارائه می‌کنند و موجب کاهش بار از روی دوش آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: امکان پیش‌بینی الگویی خاص متناسب با شرایط برای توسعه مدارس غیردولتی وجود دارد که در شورای آموزش و پرورش نیز می‌توان روی آن بحث و شرایط را به منظور جبران محدودیت‌های موجود در منابع تسهیل کرد.

انتهای پیام/77011/غ40/ظ1004

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها