امروز : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 22
۱۴:۲۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 131586
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 34
ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در خصوص پاسخ

ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در خصوص پاسخ وزارت آموزش و پرورش به مصاحبه وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بهتر بود با دقت بیشتری به آمار پایه اعلام شده توجه می کرد زیرا اولاً مبنای محاسبه ما صرفاً سهم دانش آموزان پایه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش از تمامی دانش آموزان راه یافته به پایه دوم دبیرستان بوده است که بر اساس مستندات موجود صفحه 77 کتاب آماری منتشر شده مربوط به دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش که کاملاً منطبق با اطلاعات مرکز فناوری وزارت متبوع می شود، سهم دانش آموزان پایه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش 43.7 درصد بوده است که اینجانب در مصاحبه قبلی، این عدد را گرد شده، 44 درصد اعلام کرده بودم اما دوستان در پاسخ، به عددی اشاره کردند که این عدد میانگین سهم پایه دوم و سوم دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: همکاران در وزارت آموزش و پرورش به خوبی می دانند برای رصد کردن ورودی ها، پایه دوم باید ملاک و مبنای مصاحبه قرار گیرد؛ جداول مندرج در همین کتاب، اشاره دارد که در سال تحصیلی 90ـ89، سهم قریب به 35 درصدی دانش آموزان پایه دوم هنرستان ها در طی سه سال به عدد 44 رسیده است.
سحرخیز افزود: از سوی دیگر همزمان با مصاحبه قبلی اینجانب، اطلاعات مأخوذه از وزارت آموزش و پرورش سهم دانش آموزان را در پایه دوم، عدد 37 درصد نشان می داد که البته معاونت آموزش متوسطه در تاریخ یازدهم آذر ماه، معتقد است 38.8 درصد بوده و ظاهرا مدعی است که هنوز ثبت نام به اتمام نرسیده است یا اطلاعات جمع آوری نهایی نشده است.
وی ادامه داد: بنابراین مصاحبه اینجانب با توجه به مستندات موجود تغییر معناداری نکرده است؛ ثانیاً در خصوص آموزش یک مهارت به دانش آموزان نظری باید اذعان کرد که در دولت گذشته با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری سعی شد در برنامه پنجم توسعه جایگاه مناسبی برای آن تثبیت شود.
مشاور کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: ضمناً باید به اطلاع همکاران در وزارت آموزش و پرورش برسانیم برنامه پنجم توسعه در آبان ماه 1391 به آموزش و پرورش ابلاغ شد و عملاً در آذرماه با گذشت سه ماه از سال تحصیلی امکان اجرایی شدن بسته اجرایی اشاره شده توسط معاونت پشتیبانی عملی نشد اما علی رغم آن، سعی شد تمام مطالعات و برنامه ریزی های لازم به گونه ای طراحی شود که در صورت تخصیص منابع لازم، سالانه 600 هزار نفر از دانش آموزان رشته های نظری تحت پوشش آموزش قرار گیرند.
وی گفت: ما در مصاحبه قبلی انتظار داشتیم که وزارت آموزش و پرورش پیگیری های اعمال شده در این خصوص را به اطلاع مردم و علاقه مندان برساند.
سحرخیز بیان داشت: ثالثاً در خصوص نیروی شاغل در فنی و حرفه ای باید یادآور شد که به جز جذب بیش از 12 هزار هنرجو در دولت دهم، در زمان وزارت آقای حاجی بابایی، به نظر می رسد، وزارت آموزش و پرورش استخدام گسترده ای در این خصوص نداشته است و مراد بنده از مصاحبه قبلی این بود که با سه ساله شدن هنرستان ها، اگر 12 هزار نفر نیروی ورودی را کنار بگذاریم، بقیه آنها یعنی قریب به 24 هزار نفر از نیروهای باسابقه هستند به همین دلیل می تواند جذب و استخدام هنرآموز در آموزش و پرورش از دغدغه ها و اولویت های اول آن باشد.
وی گفت: در پایان یادآور می شود در دولت گذشته تعداد هنرستان ها از عدد 5100 هنرستان به بیش از 6 هزار هنرستان افزایش یافت که این قدم بزرگ نشان دهنده توجه ویژه به آموزش های فنی و حرفه ای است.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار