امروز : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
۰۵:۲۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 13211
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: 141
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، کتاب «تاثیر جهانی شدن بر مدیریت کسب و کار» نوشته راجر کارترایت است و احمد هرمزی آن را به فارسی ترجمه کرده است و ...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، کتاب «تاثیر جهانی شدن بر مدیریت کسب و کار» نوشته راجر کارترایت است و احمد هرمزی آن را به فارسی ترجمه کرده است و به دنبال ارائه راهکاریی برای کسب و کار موفق در دوره‌ای است که فضا به سمت جهانی شدن می‌رود.

این کتاب 11 فصل دارد و مطالب از تاریخچه مختصری از جهانی شدن شروع می‌شود و با فصل‌های دنیای در حال کوچک شدن، حکومت جهانی، دنیای در حالی کوچک شدن، بازارهای جهانی، قبضه مالکیت جهانی، جهانی فکر کنید- محلی عمل کنید، جهانی شدن و منابع انسانی، تامین مالی و جهانی شدن، ارتباطات جهانی و تاثیر تجارت الکترونیک، مشتری جهانی، رشد و جهانی شدن ادامه پیدا می‌کند و به فصل پایانی یعنی متفکران کلیدی جهانی شدن می‌رسد.

در سراسر کتاب بخش‌هایی با عنوان نکته‌هایی برای تفکر و بحث وجود دارد که خوانندگان را وادار به تفکر می‌کند. ضمن اینکه پایان هر فصل نیز پرسش‌های عمومی و پیشنهادهایی برای مطالعه  بیشتر گنجانده شده است.

در این کتاب چند نکته کلیدی برای کسانی که در حوزه مطالعه کار می‌کنند دانستن آن مهم است. جهانی شدن به معنایی که در این کتاب به کار گرفته شده است، فرآیندی است که سازمان‌ها به وسیله آن کالاها و خدمات خود را به جای مقیاس محلی در مقیاسی جهانی عرضه می‌کنند و در این راه افزون بر نقش خود در اقتصادهای محلی/ منطقه‌ای بخشی از یک اقتصاد جهانی می‌شوند.

از سوی دیگر نویسنده تاکید کرده است که همه اولیای امور با آنچه جهانی شدن هست، اگر واقعا جهانی شدن وجود داشته باشد، موافق نیستند. به همین مناسبت فصلی از این کتاب یعنی فصل 4 به بررسی نگرانی‌های منتقدان جهانی شدن، به ویژه اشارات سیاسی و اجتماعی آنها پرداخته شده است. در این فصل توضیح داده شده است که چرا جهانی شدن این قدر برای بخش‌هایی از جامعه خطرناک به نظر می‌رسد و مردم در سراسر دنیا را برای اعتراض به خیابان می‌کشاند. ضمن اینکه در این کتاب رویکردهای متفاوت به بحث جهانی شدن بررسی و نقد شده است.

**بخش مهم کتاب درباره فرهنگ‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این کتاب پرداختن به بحث فرهنگ‌های مختلف مردم دنیا است. نویسنده این کتاب فرهنگ را روشی تعریف کرده است که کارهای خود را با آن انجام می‌دهیم که در نقاط مختلف دنیا و بین گروه‌های نژادی و سازمان‌های مختلف فرق می‌کند. نویسنده تاکید کرده است که اگر سازمانی می‌خواهد برای کار کردن در منطقه‌ای برنامه ریزی کند اما فرهنگ آن منطقه را به حساب نیاورد سازمان مضحکی است. سپس به این نکته پرداخته شده که چگونه باید به تفاوت‌های فرهنگی در مناطق مختلف پی برد و هنجارها را کشف کرد. همچنین این کتاب مثال‌های فراوانی درباره شرکت‌های مختلف و نحوه موفقیت یا شکست آنها دارد.

انتشارات همشهری این کتاب را در 300 صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار