امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۰:۰۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 132310
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: 130
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، راه‌آهن یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایرانی به شمار می‌رود. تیمی که بازیکنان زیادی را به

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، راه‌آهن یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایرانی به شمار می‌رود. تیمی که بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران و تیم ملی معرفی کرد اما این تیم پس از دستگیری بابک زنجانی، مالک سابق این باشگاه با مشکلات زیادی روبرو شد. پس از اینکه بابک زنجانی در اواسط فصل گذشته دستگیر شد این تیم با هدایت منصور ابراهیم‌زاده و به سختی به کار خود ادامه داد و در پایان فصل سیزدهم توانست خود را در لیگ برتر حفظ کند.

پس از این دادستانی کل کشور اعلام کرد که باید امتیاز باشگاه به مزایده گذاشته شود و در این بین تنها خریداری که وجود داشت، حمید استیلی و دوستانش بودند، هرچند که این مزایده 2 بار هم برگزار شد و در پایان شخص دیگری به جمع خریداران راه‌آهن اضافه نشد.

در هر صورت دادستانی اجازه فعالیت و هزینه کردن را به استیلی نداد و در این هفته‌ها وضعیت تیم مشخص نبود. به گفته سرمربی سابق راه‌آهن دادستانی کمک برادر سیاسی را مشکل دانسته و به همین دلیل هم در هفته هفدهم اعلام کرده که دیگر این نفرات حق هزینه کردن برای تیم را ندارند و پس از این استیلی و دستیارانش از تیم استعفا دادند تا وضعیت قدیمی‌ترین باشگاه ایرانی پیچیده‌تر از گذشته شود. حالا معلوم نیست که چه شخص یا ارگانی می‌خواهد این تیم جوان و آینده‌دار را در دست بگیرد.

تیمی که استیلی در این فصل از رقابت‌ها روانه مسابقات کرده بود شامل بازیکنان جوان و آینده‌داری بود که همنی موضوع هم باعث شد تا 6 بازیکن از این تیم به جمع ملی‌پوشان امید اضافه شوند. بازیکنان بی ادعایی که با وجود تمام مشکلات راه‌آهن در این تیم ماندند و مردانه و با تعصب برای تیمشان بازی کردند، در کنار این بازیکنان اسطورهای فوتبال ایران هم حضور دارند، افرادی از جمله احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی که افتخارات زیادی را برای فوتبالمان به دست آوردند، اما هم‌اکنون وقت آن است که مسئولان فدراسیون فوتبال و یا افرادی که می‌توانند به تیم کمک کنند آستینی بالا بزنند و به داد تیم برسند.




اینکه چرا شخصی برای سرمایه‌گذاری در چنین تیم‌هایی پا پیش نمی‌گذارد خود جای بحث و مجادله فراوان دارد اما شاید کوتاه‌ترین پاسخ را بتوان در صحبت‌های استیلی پس از بازی با نفت یافت. حرف‌هایی که بوی گلایه می‌داد. اینکه چرا هر شخصی پا در این عرصه گذاشت با او مقابله شد و اجازه ندادند به کارش ادامه دهد. اگر کمی فلش‌‌بک بزنیم و سرنوشت تیم‌های خصوصی گذشته را مورد ارزیابی قرار دهیم می‌بینیم که تیم‌هایی چون داماش، ابومسلم، گهر دورود، استیل‌آذین و ... در برهه‌ای کوتاه ظهور کردند اما پس از گذشت مدتی تمامی آنها یا فراموش شدند و یا دیگر خبری از آنها در سطح اول فوتبال کشور نیست. شاید تیم راه‌آهن هم قربانی شد تا بار دیگر این موضوع در ذهن مطرح شود که مسئولان و آقایان دوست ندارند به سمت خصوصی‌سازی پیش بروند و سرنوشت تیم‌ها از ورود به این عرصه چیزی جز نابودی نیست!

حالا که حمید استیلی بدون هیچ ادعایی و چشم‌داشتی پیش آمد تا از نابودی باشگاه جلوگیری کند حیف است باشگاه راه‌آهن به دست فراموشی سپرده شود و نامی از این باشگاه برده نشود. انتظار می‌رود تا مسئولان فدراسیون فوتبال هر چه زودتر برای این تیم تعیین تکلیف کنند و دادستانی هم وضعیت این تیم را مشخص کند تا قدیمی‌ترین باشگاه ایرانی بتواند به حیات خود در لیگ و فوتبال ایران ادامه دهد.
با دیدن حال و روزهای  امروز راه‌آهن، یاد و خاطره یکی از درس های دوره ابتدایی  ذهن مان را درگیر خودش می کند. داستانی که قرار بود قطار در حال حرکت راه آهن با  سنگ های ریزش کرده از کوه برخورد کند،‌ اما "ریزعلی فداکار" از پیراهنش مشعلی ساخت و قطار و مسافرانش را نجات داد.
حال ویرانی  راه‌آهن در فوتبال کشورمان آن  هم با ده‌ها مربی و بازیکن در راه است و شاید در این روزها نیز  برای آنکه قطار راه‌آهن از ریل خارج نشود به یک ریزعلی آن هم از نوع مدیریتی نیازمند است. 
انتهای پیام/خ

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار