امروز : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 2017 January 19
۲۱:۲۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 132400
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۳
تعداد بازدید: 30
به گزارش گروه دانستنی‌های پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی صحیح نقش مهمی در حفظ سلامت در دوران پیری دارند و بسیار ...

به گزارش گروه دانستنی‌های پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی صحیح نقش مهمی در حفظ سلامت در دوران پیری دارند و بسیار سودمند هستند.

همه ما به تدریج مسن‌تر می شویم، نیازهای تغذیه‌ای ما در حال تغییر هستند و مطمئناً یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند اثرات پیری در توانایی‌های جسمی و روانی را کندتر کند.

موسسه ملی تحقیقات کشاورزی در فرانسه ( Inra ) توصیه‌هایی در زمینه تغذیه ارائه داده است که می‌تواند به یک زندگی سالم، جسم و روانی سالم در سنین جوانی و در دورن کهولت به ما کمک کند.

پلی فنول‌ها:

پلی فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که در برخی از سبزیجات، میوه‌ها و گیاهانی مانند انگور، ذرت، گردو، زیتون و چای وجود دارد؛ این ماده شیمیایی یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال‌های آزادی را که به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند پاک می‌کند. پلی فنول‌ها مانند ویتامین C و E اثر آنتی اکسیدان‌های آن ده برابر هستند، خواص ضد توموری دارند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

فیسِتین یک ماده شیمیایی بی‌رنگ  وطبیعی است که باعث افزایش حافظه می‌شود و در میوه‌های قرمز به خصوص توت فرنگی و سیب وجود دارد و مزایای زیادی برای سلامت استخوان، حافظه و فرآیند التهابی دارد.

پلی فنول‌های سیب باعث کاهش کلسترول، افزاایش قدرت و کاهش خستگی عضلات می‌شود؛ همچنین اولئوروپین که در روغن زیتون است دارای همین خواص است؛ این دو دارای آنتی اکسیدان قوی هستند مانند رسوراترول که در انگور و تمشک است و خاصیت ضد پیری فوق العاده‌ای دارد.

ویتامین A: 

جگر، هویج، اسفناج، زوال شناختی (حافظه، استدلال، تمرکز، یادگیری) را کند می‌کند.

امگا3:

روغن ماهی، آجیل و روغن‌های کلزا در حفاظت از سیستم قلبی و عروقی و مغزی در برابر تغییرات سنی دخالت دارند.

پروتئین‌ها:

شیرنقش مهمی در حفظ قدرت عضلانی و توانایی‌های فیزیکی بازی می‌کند؛ گوشتی که در درجه حرارت متوسط 70 درجه سانتی‌گراد پخته شده باشد نیز برای هضم ساده‌تر و جذب پروتئین مفید است.

هشدار:

سوء تغذیه افراد مسنی که در خانه یا موسسات هستند را تهدید می‌کند. مجموعه‌ای از عوامل (فیزیکی، مانند مشکل بلعیدن و یا جویدن و عوامل روانی) دخیل هستند و این عوامل برای مبارزه با روند پیری بسیار مهم است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار