امروز : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 29
۰۹:۲۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 132875
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 28
سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ;

سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تدوین دستورالعمل رسیدگی به شکایات در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این دستورالعمل برای ایجاد یک فهم مشترک در سراسر کشور از شکایات و پاسخگویی به شکایات تدوین شده و جنبه‌های حقوقی آن دیده شده است.

وی با بیان اینکه با حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، گفت: این دستورالعمل در تاریخ 23 آذر ماه امسال با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

میرشاه‌ولد افزود: ابلاغ این دستورالعمل می‌تواند سامانی به شکایت‌های سطح کشور در خصوص آموزش و پرورش باشد تا یک همکار فرهنگی، یک دانش‌آموز و یا یک ولی دانش‌آموز بدانند که چگونه باید شکایت کنند و مراحل اداری شکایت چیست؛ در حقیقت چه چیزی شکایت تلقی می‌شود و نحوه پیگیری تا رسیدن به نتیجه نهایی چگونه است؟

وی ادامه داد: به موازات این دستورالعمل، یک کار دیگر انجام شده است که طراحی سامانه پاسخگویی به شکایات است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طراحی سامانه در راستای توسعه دولت الکترونیک صورت گرفته است، بیان داشت: این سامانه شکایات اقشار مختلف شامل دانش‌آموز، اولیای دانش‌آموز و فرهنگی را می‌پذیرد.

وی در گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: بر اساس روند این سامانه، ابتدا باید در منطقه‌ای که شکایت صورت گرفته است، رسیدگی شود و دو هفته منطقه فرصت دارد که به این شکایت رسیدگی کند، در غیر این صورت، شکایت هوشمند به استان می‌آید؛ در استان هم یک زمانی در نظر گرفته شده است که اگر انجام نشود، شکایت به صورت هوشمند به وزارتخانه می‌آید.

میرشاه‌ولد ادامه داد: از ویژگی‌های مثبت این سامانه، این است که هر کسی که می‌خواهد شکایت کند باید خودش را معرفی کند تا کارش دقیق‌تر و سریع‌تر پیگیری شود و در این حالت جلوی بخشی از شکایت‌های بی مورد و بی‌نام گرفته می‌شود.

وی افزود: با اجرای این سامانه بخش زیادی از اتهمام‌زنی‌ها، جلویش گرفته می‌شود چرا که خیلی راحت می‌شود بدون نام درباره هرکسی، هر قضاوتی را انجام داد و در این دستورالعمل مشخص شده که هرکسی اتهامی بزند که نتواند ثابت کند، طبیعتاً در محاکم قضایی قابل پیگیری است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی این سامانه در 4 استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این سامانه در استان‌های خراسان رضوی، قزوین، اصفهان و چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی انجام می‌شود و بعد از سه ماه، سامانه را به شکل کشوری راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها