امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۱:۳۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 133961
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ساعت ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: 13
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از آیین‌نامه جدید تأسیس شرکت‌های ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از آیین‌نامه جدید تأسیس شرکت‌های هواپیمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پیش از این شرکت‌های هواپیمایی محدودیت‌های چندانی برای تأسیس نداشتند و می‌توانستند با سرمایه بسیار کمی شکل بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به نوع مأموریت، وظیفه و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در آیین‌نامه جدید حداقل سرمایه در نظر گرفته شد که بسیار بیشتر از سرمایه موجود آنها است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند تا مدت زمان 6 ماه آینده سرمایه خود را به رقمی که مدنظر سازمان هواپیمایی کشوری در آیین‌نامه جدید است ارتقا دهد.

وی تأکید کرد: وقتی این شرکت‌ها از جهت قدرت مالی تقویت شوند امکان آموزش نیروی انسانی، ورود هواپیماهای خوب و بهتر و ارائه خدمات بهتر فراهم می‌شود.

آخوندی درباره مهلت افزایش سرمایه ایرلاین‌ها در مدت زمان تعیین شده توسط دولت (6 ماه) بیان کرد: اگر این افزایش سرمایه انجام نشود پروانه بهره‌برداری ایرلاین‌ها متوقف می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات دیگر آیین‌نامه جدید، بیان کرد: در موضوعی دیگر تعداد سیکل پروازی، سن هواپیما و کیفیت هواپیما که وارد صنعت هوانوردی می‌شود مدنظر قرار گرفت و شرایط سخت‌گیرانه‌تری مدنظر قرار دادیم؛ تا پیش از این سن هواپیمای جدید که وارد ناوگان می‌شد تا 40 سال هم بود اما در دستور آیین‌نامه جدید این سن به 15 سال کاهش یافته است و در همین راستا با «شرکت‌های هواپیمایی پیر» مقابله کردیم.

وی تأکید کرد: البته هواپیماهای نو هزینه‌های بیشتری دارد و مسافری که از هواپیماهای نو استفاده می‌کند نسبت به هواپیمای فرسوده باید نرخ بلیت بیشتری پرداخت کنند اما قطعاً مردم اگر مطمئن شوند خدمات بهتری دریافت می‌کنند حاضر هستند هزینه‌های این خدمات را پرداخت کنند و ما با این رویکرد به سمت نوسازی ناوگان هوایی حرکت می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال انتخاب مشاور بین‌المللی هستیم تا بتوانیم شبکه فرودگاهی تهران را تعریف کرد؛ در این راستا متوجه خواهیم شد که در این شبکه فرودگاهی، فرودگاه‌هایی نظیر امام خمینی (ره)، مهرآباد و پیام، چگونه با هم هماهنگ خواهند بود و چگونه یک مسافر از فرودگاه امام به فرودگاه مهرآباد منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: این مورد موجب می‌شود آرایش جدید در شبکه فرودگاهی داشته باشیم ضمن آنکه کیفیت ارائه خدمات در دو فرودگاه افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتقای خدمات فرودگاه مهرآباد بیان کرد: در فرودگاه امام هنوز در عرصه افزایش کیفیت خدمات توفیقی کسب نشده است اما امیدواریم تا پروازهای نوروزی خدمات مناسبی پرواز شود.

* مسافر باید هزینه خدمات بهتر را‌ پرداخت کند‌

وی درباره واقعی‌سازی نرخ هواپیما توضیح داد: صنعت حمل‌ونقل هوایی مثل همه صنعت‌ها باید از قابلیت‌ اقتصادی پیروی کند و اینکه تصور شود می‌توان به شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد بدون هر گونه افزایش قیمت فقط باید ارتقا کیفیت داد، اشتباه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعاً مابه‌التفاوت نرخ موجود با افزایش کیفیت خدمات باید پرداخت شود؛ متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما موجب شد در ساعات غیرپیک قیمت بلیت هواپیما تا 30 درصد هم کاهش یابد و در ایام پیک هم تا 30 درصد افزایش قیمت داشتیم بنابراین متنوع‌سازی می‌تواند برنامه فرودگاه‌ها را تنظیم کند که مسافر در تمام ساعات روز و در تمام روزهای ماه توزیع شود ضمن آنکه برای شرکت‌های هواپیمایی امکان این را فراهم می‌کند که سرمایه‌گذاری بهتری فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی همه موارد در صنعت و صحبت شفاف مسئولان با مردم بیان کرد: نباید هیچ  انتظار بیهوده‌ای ایجاد شود و باید از حقوق مردم هم دفاع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره بازار سیاه فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین اظهار داشت: در این ایام مسافران بسیار زیادی داشتیم و استقبال بسیار زیاد بود و نمی‌توان این مورد را به تمام صنعت تعمیم داد زیرا شرایط بسیار خاصی بود.

آخوندی تأکید کرد: قطعاً برای رشد ایرلاین‌ها باید قواعد اقتصادی صنعت رعایت شود و سرکوب نرخ‌ها که قبلاً رویه بوده است حذف می‌شود و این موجب فعال شدن بخش خصوصی در صنعت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار