امروز : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 23
۱۲:۵۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 1342
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ساعت ۲۰:۵۲
تعداد بازدید: 168
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سینما هنر _ صنعت قدرتمندی است که برای ارایه مفاهیم بسیاری از آن بهره گرفته می‌شود. این هنر می‌تواند در راستای اهداف ...

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سینما هنر _ صنعت قدرتمندی است که برای ارایه مفاهیم بسیاری از آن بهره گرفته می‌شود. این هنر می‌تواند در راستای اهداف کشورها قرار گرفته و از آن به عنوان قدرتمندترین رسانه استفاده کرده و بسیاری از دولت‌ها در ارایه مفاهیم غلط نیز  با مدیریت کارآمد از آن به درستی بهره برده و مخاطب را با خود و دروغ‌هایشان همراه می‌کنند.

مدیریت در عرصه فرهنگی بسیار دشوار است و اهمیتی که حوزه فرهنگ و هنر دارد باعث شده همیشه دولتمردان نگاه ویژه‌ای همچون مردم جامعه به این حوزه و به خصوص عرصه سینما داشته باشند.  با توجه به سابقه‌ای که جواد شمقدری در زمان حضورش به عنوان معاون فرهنگی رئیس جمهور در دولت نهم و سبقه انقلابی‌اش در اذهان  داشت توقع بیشتری از او به جهت انتخاب اصلح‌ترین مدیران برای تصدی مدیریت‌های حوزه‌های مختلف سینما می‌رفت که البته در بسیاری از سمت‌ها شاهد حضور افراد کارآمد و مورد وثوق بودیم اما در میان مدیران متاسفانه مدیرانی دیده شد که بدون توجه به حساسیت‌های عرصه فرهنگ و هنر و تنها با در نظر گرفتن دوستی‌ها و ارتباطات (با کم تجربگی در عرصه مدیریت) سمت‌های کلیدی در حوزه سینما به آن‌ها سپرده شد.

در این یادداشت کوتاه قصد ما این نیست که مدیریت ایشان را به نقد بکشیم و یا نقاط ضعف و قوت مدیریت وی را مورد بررسی قرار دهیم اما  اصرار شمقدری بر حفظ برخی از مدیرانش که زمان فعالیت‌شان در معاونت سینمایی انتقادهای فراوانی را از سوی اهالی سینما و حتی رسانه‌ها متوجه خود کرده بودند باعث شد تا انتظار اولیه‌ای که از چهره انقلابی شمقدری می‌رفت خدشه دار کرد  و همین نکته را بزرگترین پاشنه آشنل او در دوران تصدی‌اش در سازمان و معاونت سینمایی دانست . هرچند که نباید کار بزرگش در تبدیل معاونت سینمایی به یک سازمان عریض و طویل نادیده گرفت. 

سازمان سینمایی  در 18 بهمن ماه سال 1390تشکیل شد و تقریبا همه مدیران معاونت سینمایی ارتقاء درجه یافته و در سازمان سینمایی نیز مشغول به کار شدند . رئیس سازمان سینمایی کشور به این مسئله دقت نکرد که در دوران معاونت سینمایی یکی از مدیران معاونت پرونده داشت و بدون توجه به این مسئله مدیرخاطی را در سمت دیگری با وسعت حوزه مدیریتی در سازمان سینمایی مشغول به کار کرد. در ماه‌های اخیر همه اهالی سینما و حتی مخاطبین جدی هنر هفتم می دانند که حضور این مدیر خاطی با وجود داشتن برخی مشکلات چه مسایلی را وارد حوزه سینما کرد و باعث شد شمقدری در ریل گذاری جدید خود به موفقیت کامل دست نیابد.

هدف از نگارش این متن صرفا تاکید بر اهمیت مدیریت در حوزه فرهنگی و به خصوص سینما است و این انتظار از رئیس بعدی سازمان سینمایی می‌رود که در انتخاب‌های مدیران و معاونش دقت نظر بیشتری داشته باشد تا مبادا مانند امروز قطار مدیریت سینمایی با حضور مدیران ناکارآمد از مسیر خود منحرف و  به سینمای نحیف کشور لطمه وارد نشود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار