امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۱۹:۱۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 134651
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 8
به گزارش گروه دانستنی‌های پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، غذاهای سرپایی علاوه بر اینکه رژیم غذایی متعادل را به هم می‌ریزند، برای سلامت ...

به گزارش گروه دانستنی‌های پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، غذاهای سرپایی علاوه بر اینکه رژیم غذایی متعادل را به هم می‌ریزند، برای سلامت بدن نیز مضر هستند زیرا اغلب این مواد غذایی، چرب و شیرین هستند اما راه‌هایی برای نخوردن غذاهای سرپایی وجود دارد که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

صبحانه کامل و خوب خوردن:

مهم‌ترین وعده غذایی صبحانه است و نخوردن آن علاوه بر احساس گرسنگی، خواب آلودگی را افزایش می‌دهد، تمرکز را برهم می‌زند و مشکلاتی برای حافظه بوجود می‌آورد. در واقع مغز نیاز به دوز کافی گلوکز را دریافت نمی‌کند و این امر باعث خستگی بدن می‌شود؛ برای جلوگیری از این احساس جسمی و روانی و خستگی باید صبحانه ای کامل خورد؛ صبحانه 20 تا 25 درصد انرژی کل روز را فراهم می‌کند.

غذا خوردن متعادل:

یکی از قوانین اصلی برای مبارزه با هوس خوراک سرپایی غذاخوردن متعادل است؛ در این روش باید به اندازه کافی فیبر، شیرینی کمتر و پروتئین مصرف شود.

با آرامش غذا بخورید (صبحانه، ناهار و شام)؛ غذایی که با سرعت بلعیده شود سیر نمی‌کند زیرا مدت زمانی که مغز می‌تواند گرسنگی را درک کند 20 دقیقه است. بنابراین باید با آرامش غذا را جوید و روی طعم، مزه و عطر غذا تمرکز کرد.

آب به اندازه کافی بنوشید:

مطالعه‌ای که در آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد قبل از هر وعده غذایی باید آب نوشید زیرا باعث می‌شود سریع‌تر سیر شویم، درنتیجه باعث کم شدن وزن نیز می‌شود. بزرگسالانی که قبل از هر وعده غذا آب می‌نوشند باعث می‌شود کالری کمتری ذخیره کنند .

تنقلات کوچک بین وعده‌های غذایی:

برای بزرگسالان مخصوصا افرادی که بسیار فعال هستند یک میان وعده کوچک بین غذا لازم است و این میان وعده بهتر است نان سبوس دار باشد زیرا انرژی را زیاد می‌کند یا میوه مثل سیب باشد.

غذاهای کم کالری:

برای جلوگیری از خوراک سرپایی ناخواسته، موادغذایی کربوهیدرات دار را انتخاب کنید (شاخص قند خون پایین)، مانند میوه‌ها و سبزیجات؛ در برخی از افراد سطح قند خون بالا رفته، به چربی تبدیل شده و باعث اضافه وزن می‌شود.

آدامس بجوید:

در مدت کوتاهی که به ساعت وعده غذایی مانده است بهتر است آدامس بجوید؛ آدامس بدون قند مثل آدامس نعناع یا میوه باعث گشنگی بیشتر می‌شود.

بین دو ساعت وعده غذایی به هرچیزی به غیر از خوردن فکر کنید

هنگامی که میل به خوردن میان وعده سرپایی دارید کتاب بخوانید ، در اینترنت و سایت‌ها بگردید، کار خانه انجام دهید یا هرکاری که می‌تواند شما را از فکر کردن و سمت موادغذایی بروید جلوگیری کند.

استرس را از خود دور کنید

استرس باعث می‌شود به سمت خوراک سرپایی بروید؛ پس از کار استراحت کنید یا 30 دقیقه ورزش کنید، بدوید، دوچرخه سواری کنید، راه بروید، دوش بگیرید و خودتان را با انجام کاری سرگرم کنید.

بخوابید

کمبود خواب منجر به افزایش تولید هورمون گرلین می‌شود و اشتها را تحریک می‌کند؛ برای جلوگیری از اشتها بهتر است شب به موقع بخوابید.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار