امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۰:۴۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 134717
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 8
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، کیانوش غریب‌پور افزود: قصدم این بود که بدون اشاره صریح به کتاب و شهر، ایهامی بین این دو موضوع ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، کیانوش غریب‌پور افزود: قصدم این بود که بدون اشاره صریح به کتاب و شهر، ایهامی بین این دو موضوع برقرار کنم. درواقع شما المان‌هایی از منظره شهری و بلوک‌های ساختمانی در این پوستر می‌بینید که درعین حال می‌تواند طرحی از یک کتاب هم باشد.

وی استفاده از طرح گنبد در این پوستر را به معنای نزدیک شدن فضای طرح به خصلت شهرهای سنتی دانست و گفت: از آنجا که طرح پایتخت کتاب ایران قرار است در همه شهرهای کشور انجام شود، نباید طرح ما تنها یادآور شهرهای بزرگ و مدرن باشد.

غریب‌پور مدرن بودن فضای پوستر را در هماهنگی کامل با اتفاق تازه و مدرنی مثل طرح پایتخت کتاب ایران  دانست و تصریح کرد: در کنار این فضای مدرن، آنچه دراین پوستر دیده‌ می‌شود  بدین خاطر است که فضای آن خیلی از حافظه تصویری ما به دور نباشد. درواقع می‌خواستم پوستر برای سطح عمومی جامعه نیز قابل درک باشد، اگرچه فکر می‌کنم مخاطبان این طرح اهالی کتاب هستند و به طور معمول سطح سواد بصری آن‌ها از سطح عمومی جامعه بالاتر است.

این طراح افزود: به هرحال ما معمولا در طراحی گرافیک دو راه بیشتر نداریم، یا اینکه خودمان را در سطح درک عمومی جامعه قرار بدهیم و یا اینکه  تنها برای جماعت نخبه کار کنیم. پوستری که من برای طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران طراحی کردم هر دو قشر را در نظر گرفته است.

انتهای پیام/و

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار