امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۲۲:۰۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 135001
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: 16
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات حفاری تونل‌های مسیر یک

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات حفاری تونل‌های مسیر یک متروی تبریز در فاصله ایستگاه سه راه امین تا چهار راه لاله، ضمن تاکید بر بسیح امکانات و تسریع درعملیات اجرایی این پروژه، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان از یک سال قبل و از همان روزهای استقرار خود با اولویت و حساسیت، رفع مشکلات اعتباری و فنی و نیز برنامه تکمیل و تسریع در بهره‌برداری مترو را در دستور کار قرار داده و بدون وقفه تحولات آن را دنبال کرده است.

وی، اهمیت و نقش این پروژه در حل مشکلات ترافیکی شهر تبریز و  مسایل زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم‌اکنون تیمی از مدیران شهرداری برای خرید بقیه واگن‌های موردنیاز در چین به سر می‌برند تا در اولین فرصت زمانی بتوانیم خط یک مترو تبریز از ایل‌گلی تا سه راه امین را به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی خط مذکور تا ایستگاه دانشگاه تبریز هم‌اکنون آماده است و حتی به صورت آزمایشی هم راه‌اندازی شده اما به دلیل کمبود واگن، امکان بهره‌برداری عمومی از آن تاکنون میسر نشده است که پیش‌بینی می‌شود با ورود واگن‌های جدید بتوان این خط را به طور کامل و تا سه راه امین برای سفرهای دورن شهری مردم راه‌اندازی کرد.

پورمهدی افزود: در یک سال گذشته افزون بر 200 میلیارد تومان از منابع شهرداری تبریز و 93 میلیارد تومان از منابع دولتی برای تکمیل عملیات اجرایی مترو تبریز هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ما برای تکمیل مترو تبریز محدودیت اعتباری قایل نیستیم و از همه امکانات و ظرفیت‌های استانی و ملی برای تسریع در اتمام آن استفاده می‌کنیم.

پورمهدی یادآورشد: با پیگیری‌های مستمر و منطقی استانی، در بودجه سال آینده دولت افزون بر 112 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل عملیات این پروژه  اختصاص یافته و مقرر شده  بیش از این مبلغ به علاوه معوقه‌های سال‌های گذشته هم به عنوان سهم شهرداری تزریق شود.

عملیات حفاری که به صورت همزمان در دو مسیر رفت و برگشت خط یک متر تبریز و درعمق بیش از 20 متر زیر زمین انجام می‌گیرد از جمله مراحل سخت و زمان بر این پروژه است که به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با وجود تلاش بی‌وقفه کارگران، مهندسان روزانه به طور متوسط مقدار 10 متر عملیات حفاری در آن‌ها انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مجموع اعتبارات هزینه شده برای متروی تبریز را بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدیریت استان برای سیاست‌های دولت تدبیر و امید توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل قطارشهری تبریز را در دستور کار دارد.
انتهای پیام/60002/ش

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار