امروز : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 24
۰۰:۵۴
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 135115
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 39
یوسف رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، درباره اینکه چه وزارتخانه و یا سازمانی مسئولیت ارائه آمار مرگ و ...

یوسف رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، درباره اینکه چه وزارتخانه و یا سازمانی مسئولیت ارائه آمار مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا را دارد، اظهار داشت: آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا باید توسط وزارت بهداشت و درمان تهیه شود که البته این وزارتخانه با استفاده از مدلی بر اساس مدل سازمان بهداشت جهانی این کار را آغاز کرده است.

رئیس دفتر هوا و تغییرات اقلیمی سازمان حفاظت محیط زیست از جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و گفت: از آنجایی که هر دستگاه موتورسیکلت فرسوده با استاندارد یورو 2 در مقایسه با خودروهای یورو 4 حدود 3 برابر آلودگی تولید می‌کند، بنابراین لازم است که خروج این دسته از وسایل نقلیه از چرخه حمل و نقل تسریع یابد.

وی از نبود روابط لازم برای معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز انتقاد کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه دارندگان موتورسیکلت نسبت به انجام معاینه فنی بی توجه هستند و ضوابط لازمی در این باره ندارند، کنترل آلودگی این دسته از وسایل نقلیه نیز دشوار به نظر می‌رسد.

رشیدی گفت: محیط زیست در مصوبه 10 اردیبهشت 93 وزارت صنایع را ملزم به تولید موتورسیکلت‌های برقی به منظور جایگزینی این وسیله نقلیه در چرخه حمل و نقل کرد.

رئیس دفتر هوا و تغییرات اقلیمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه ورود موتورسیکلت‌های برقی مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از سوی شهرداری تهران است، ادامه داد: در مرحله نخست این دسته از وسایل نقلیه برای حمل و نقل در هسته مرکزی شهر در نظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

 

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار