امروز : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - 2017 August 23
۲۰:۱۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 135267
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 12
محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; و در ...

محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; و در پاسخ به این پرسش که «جزئیات کاهش مدارس استعدادهای درخشان چگونه است؟»، اظهار داشت: کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر در وزارت آموزش و پرورش تصویب شده است اما هنوز به امضای اعضای شورای عالی آموزش و پرورش و رئیس جمهور نرسیده است و پس از آن ابلاغ می‌شود.

وی تعداد کنونی مدارس استعدادهای درخشان در سراسر کشور را 670 مرکز عنوان و تصریح کرد: فعلاً عدد و رقمی مبنی بر کاهش مدارس استعدادهای درخشان مشخص نشده است و در خصوص کاهش حداقلی آن مطالبی بیان شده است.

نستوه در پاسخ به این پرسش که «چه تعدادی از مدارس استعدادهای درخشان تعدیل می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: این قانون کلی است و در واقع کلیات قانون است و قسمت مربوط به سیاست‌های اجرایی نوشته شده است که نگاه وزارت آموزش و پرورش این است که در یک دوره زمانی کاهش حداقلی داشته باشد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از ابلاغ این قانون توسط رئیس جمهور 6 ماه فرصت داریم که آیین نامه‌های اجرایی را به کمیسیون مربوط در شورای عالی آموزش و پرورش بدهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا با کاهش تعداد مدارس استعدادهای درخشان موافق هستید؟»، گفت: بله، این پیشنهاد از طرف مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به شورای عالی آموزش و پرورش بود که به کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات این شورا رفت و پس از خارج شدن از صحن کمیسیون در صحن شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

نستوه در پاسخ به این پرسش که «دولت قبل اصرار بر افزایش تعداد این مدارس داشت و اکنون بر کاهش آن تأکید شده است، علت کاهش تعداد این مدارس چیست؟»، اظهار کرد: سیاست منطقی تعریف شده و مطالعه شده در دنیا اینطور است که مدارس استعدادهای درخشان را برابر با استعدادهای موجود در جامعه دارند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: نگاه دولت قبل این طور بود که مدارس استعدادهای درخشان را در راستای عدالت آموزشی در کشور داشته باشیم که نگاه عدالت محور بود، اما اینکه استعدادهای برتر بایستی متناسب با استانداردهای جهانی شناسایی شوند این طور نبوده است و نگاه ایجاد فرصت برابر بوده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار