امروز : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 29
۰۴:۳۵
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 13639
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: 213
داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: حجم تولید دیتا یکی از کارهایی است که با ایجاد مرکز مدیریت راه‌ها در ...

داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: حجم تولید دیتا یکی از کارهایی است که با ایجاد مرکز مدیریت راه‌ها در حال انجام است؛ در این سیستم دقیقاً مشخص است پیک ترافیک در کدام محورها در لحظه زیاد بوده و چه حجمی از خودرو‌های سبک و سنگین در چه ساعتی حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این اطلاعات آنلاین برای برنامه‌ریزان راهداری و نگهداری راه‌ها اطلاعات مناسبی است که از سوی مرکز مدیریت راه‌ها، در اختیار کاربران و راهداران و متولیان جاده، قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌‌ها اضافه کرد: به روزرسانی سیستم‌های نرم‌افزاری مرکز مدیریت راه‌ها، توسعه آن و افزایش سطح سرویس به مردم به هر طریق ارتباطی نظیر اینترنت، تلفن و پیامک میسر است.

* نصب 200 دستگاه ترددشمار در جاده‌های اصلی کشور‌

امانی با تأکید بر اینکه سامانه برخط ترددشمار در سال جاری تقویت و نصب می‌شود، اضافه کرد: هم‌اکنون حدود 955 دستگاه ترددشمار در جاده‌های کشور نصب شده است؛ امیدواریم امسال 200 دستگاه ترددشمار دیگر در جاده‌ها نصب شود که قطعاً در شریان‌های اصلی کشور و محور‌های مواصلاتی پرتردد خواهد بود؛ بدین ترتیب آمار صحیح و دقیق از ترددهای خودرو در جاده‌ها خواهیم داشت.

مدیر مرکز مدیریت راه‌‌ها با تأکید بر اینکه استفاده از این امکانات در بحث کاهش تصادفات و اطلاع رسانی به‌موقع مؤثر است، تصریح کرد: استفاده از کاربران و راهیاران در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است،‌ رانندگان حرفه‌ای کشور در این باره با ما همکاری می‌کنند و این امر در تمام دنیا مصداق دارد.

وی اضافه کرد: رانندگان حرفه‌ای در تمام جاده‌های کشور حضور دارند و مشکلات جاده‌ها، بروز حوادث، نقاط کور جاده‌ای، لزوم نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خراب بودن آسفالت جاده را به مرکز اطلاع‌رسانی می‌کنند.

* واگذاری خرید و نصب دوربین‌های سرعت‌سنج به بخش خصوصی در سال جاری

مدیر مرکز مدیریت راه‌‌ها با بیان اینکه هنوز بخش خصوصی برای توسعه تجهیزات اطلاع‌رسانی جاده‌ای و خرید این تجهیزات ورود نکرده است، اضافه کرد: در بحث خرید خدمت قرار بود دوربین‌های سرعت‌سنج توسط بخش خصوصی خریداری و از محل درآمد‌های حاصل از اخذ جرائم، بازگشت سرمایه انجام شود.

امانی تصریح کرد: قرار است به زودی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری با کسب مجوز‌های قانونی موضوع خرید خدمت این تجهیزات را اجرایی کند.

وی یادآور شد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سعی می‌کند ‌دوربین‌های ثبت تخلفات را به صورت خرید خدمت در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که به زودی مناقصه آن‌ اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌‌ها اضافه کرد: همچنین قسمتی از‌ درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی،‌ برای نگهداری راه‌ها اختصاص دهد.

بنابراین گزارش در حال حاضر در برخی دوربین‌های سرعت‌سنجی که در جاده‌ها نصب شده‌اند، ‌پس از ثبت تخلفات، صورت وضعیت تخلف به درب منزل فرد خاطی پست نمی‌شود که این موضع از اثرگذاری دوربین‌ها کاسته است.

* نحوه دریافت اطلاعات جاده‌ها از طریق مرکز مدیریت راه‌ها‌

امانی درباره راه‌های ارتباطی با مرکز مدیریت راه‌ها توضیح داد: تلفن گویای 141 با 240 خط پاسخگوی مردم است، با ارسال نام شهر مبدأ - نام شهر مقصد به سامانه پیامکی 1000141 ‌فاصله بین این دو شهر اعلام می‌‌شود؛ سامانه پیامکی 2000141 انتقادات، نظریات و پیشنهادات مردم را دریافت می‌کند ضمن آنکه پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌ها WWW.IRAN141.IR نیز در خدمت مردم است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها