امروز : دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 26
۰۱:۲۶
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 136870
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 14
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در پاسخ به این پرسش ...

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در پاسخ به این پرسش که & laquo;مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش چه وظایفی دارد؟»، اظهار داشت: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از ارتقاء اداره کل ارزشیابی تحصیلی و قبل از آن که اداره کل امتحانات زیرمجموعه معاونت آموزش متوسطه بود و این اداره کل وظیفه‌اش برگزاری امتحانات مدارس یا ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بوده است به وجود آمد.

وی ادامه داد: این اداره کل وظیفه‌اش برگزاری امتحانات نهایی بود و اداره کل امتحانات یک سابقه 50 ساله دارد و بیش از 50 سال از عمر مرکز سنجش که میراث‌دار اداره کل امتحانات است، می‌گذرد.

عمادی افزود: بیش از 50 سال در ایران امتحان نهایی برگزار می‌شود و یک تجربه بسیار خوب، متمرکز و یک توانایی ارزشمند در کشور شکل گرفت و امین‌ترین آدم‌های آموزش و پروش به خدمت امتحانات گرفته شدند؛ چرا که امتحانات ناموس آموزش و پرورش تلقی شده و می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مسئله ارزشیابی امتحانات مسئله بسیار مهم است و خوشبختانه در تمام سال‌هایی که امتحانات نهایی در ایران برگزار شده سلامت امتحان همیشه تضمین شده؛ چه از جهت طراحی سؤال، چه از برگزاری امتحان در حوزه‌های اجرا، چه از جهت تصحیح اوراق و اعلام نتیجه آن.

وی اضافه کرد: سوابق را در مرکز اسناد مرکز سنجش داریم و این سوابق، سوابق قابل اطمینان و اعتمادی است؛ سابقه تحصیلی هر کسی که در 100 سال اخیر در ایران درس خوانده اینجاست.

عمادی گفت: اولین کارنامه‌هایی که داریم مربوط به سال‌های 1290 هجری شمسی است و کارنامه تحصیلی شخصیت‌های سیاسی محبوب و منفور در ایران، هر هنرمند و ورزشکار، شهدا و شخصیت‌های مهم سیاسی و اجتماعی نیز در اینجاست؛ البته هر کسی نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یک معاونت فناوری داریم که این اطلاعات در آنجا قرار دارد و کاملاً حفاظت شده بوده و هیچ اطلاعاتی را بدون ضابطه به کسی نمی‌‌دهیم و یک فرآیند تأییدیه تحصیلی داریم که مدرکی که صادر شده باشد، این مدرک با آنچه که در مرکز اسناد داریم منطبق شده و صحت و سقم آن اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: یک فرآیند تأییدیه تحصیلی وجود دارد که برای نمونه اگر بخواهید در یک مجموعه استخدام شوید و مدرک تحصیلی ارائه دادید سیستم آنها به صورت محرمانه از ما استعلام می‌‌کند و ما نیز به آنها پاسخ می‌دهم و به شخص پاسخ داده نمی شود؛ این کار از این جهت انجام می‌شود که آیا مدرکی که ارائه کرده صحیح است یا خیر و این مأموریت دامنه‌دار مرکز سنجش است.

عمادی ادامه داد: در تغییر مرکز سنجش از اداره کل امتحانات به مرکز سنجش یک اتفاق دیگر افتاده است و آن اینکه این مرکز از زیرمجموعه معاونت خارج شده و این مراکز خودشان در حد معاونت وزیر هستند؛ یعنی مراکز مستقیماً زیر نظر وزیر آموزش و پرورش هستند و رؤسای آنها معاون وزیر محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اتفاقی که افتاده است این بود که متولی کل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مرکز سنجش است؛ چرا که زیرمجموعه معاونت متوسط نیست و خودش مستقل است و به دلیل اینکه ما می‌گوییم ارزشیابی پیشرفت تحصیلی جز مأموریت‌های اینجاست؛ ارزشیابی تحصیلی نیز از پایه اول ابتدایی تا سال آخر دبیرستان است.

وی یادآور شد: بنابراین متولی همه ارزشیابی‌ پیشرفت تحصیلی و محوریت این مباحث با مرکز سنجش است و همکاران ما در حوزه ابتدایی در بحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کار می‌کنند، مرکز سنجش با آنها همکاری می‌کند و یک وحدت رویه در ارزشیابی تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها