امروز : شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - 2017 July 22
۲۲:۲۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 138137
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 29
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بر اساس گزارش‌های ...

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، بر اساس گزارش‌های سالانه دولت مکزیک، «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور این کشور در سال 2014 بیش از 150 میلیون دلار یا به عبارتی 422 هزار دلار در هر روز صرف هزینه تبلیغات کرده است که به اعتقاد کارشناسان و مدافعان حقوق بشر تلاش‌هایی بوده است که دولت این کشور برای تطمیع و خاموش نگه داشتن رسانه‌ها انجام داده است.

هزینه‌هایی که دولت مکزیک صرف تبلیغات در سال 2014 کرده تقریبا 4 برابر سال قبل از آن بوده به طوری که در 10 ماه نخست سال 2013، این مقدار برابر با 33 میلیون دلار بوده اما در همین دوره زمانی در سال 2014 برابر با 135 میلیون دلار شده است.

بر اساس گزارش‌های سالانه دولت مکزیک در سال 2014 پول این تبلیغات دولتی عمدتا به تلویزیون، رادیو، رسانه‌های چاپی و اینترنتی، شرکت‌های مشاوره‌ای، شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، سازمان‌های تبلیغاتی و حتی به طور مستقیم به افرادی از جمله روزنامه‌نگاران رادیو و تلویزیون پرداخت شده است؛ بر اساس این گزارش هزینه‌های تبلیغاتی دولتی در ماه دسامبر 2014 در پی رسوایی‌های صورت گرفته افزایش داشته است.

کارشناسان مکزیکی از این هزینه‌ها که در راه تبلیغات صرف شده انتقاد کرده و معتقدند دولت مکزیک در تلاش برای کنترل رسانه‌ها این اقدامات را انجام داده است و افزایش این هزینه‌ها در سال 2014 موجب کاهش محبوبیت «نیتو» از زمان آغاز ریاست جمهوریش گشته است.

دولت مکزیک در رابطه با موضوع پرونده 43 دانش‌آموز ناپدید شده مدرسه «آیوتسیناپا» و رسوایی‌های دیگری از قبیل خرید یک خانه لوکس چند میلیون دلاری توسط «پنیا نیتو» و فسادهای مالی در سال گذشته مورد انتقاد شدید مردم این کشور قرار گرفت که موج اعتراضات مردمی همچنان در شهرهای این کشور ادامه دارد.

«داریو رامیرز» اجرا کننده ماده 19 سازمان حقوق بشر در آمریکای مرکزی که در مورد دفاع از حق آزادی عقیده و بیان است گفت: هزینه‌هایی که دولت مکزیک در این کشور صرف کرده یک تدبیر تبلیغاتی بوده که برای نفوذ مستقیم در رسانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: نبود قانونی برای تنظیم میلیاردها پزویی که از پول عمومی مکزیک از طریق دولت این کشور برای جلب حمایت رسانه‌ها صرف شده باعث شد که این موضوع ماهرانه مخفی نگه داشته شود.

«رامیرز» افزود: دولت مکزیک از این هزینه‌های دولتی به عنوان پاداش یا مجازات خبرنگاران استفاده کرده است.

بر اساس گزارش‌های سالانه دولت مکزیک این کشور در 10 ماه اول سال 2014 ، 9.7 میلیون دلار در شبکه تلویزیونی «تله‌ ویسا» و 5 میلیون دلار در شبکه تلویزیونی «تی‌وی آزتکا» صرف هزینه تبلیغات کرده است.

دولت مکزیک در سال 2014 همچنین در حدود 11.2 میلیون دلار برای روزنامه‌های ملی مکزیکی شامل  «ال‌اونیورسال»، « اکسلسیور» و سازمان تحریریه مکزیک هزینه تبلیغات کرده و تنها 5 درصد از این هزینه‌ها مربوط به رسانه‌های اینترنتی بوده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار