امروز : یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 26
۱۰:۱۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 139004
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 23
قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در خصوص ...

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در خصوص بسته حمایتی آموزش و پرورش واگذاری برخی مدارس دولتی به مؤسسان مدارس غیردولتی اظهار داشت: اصل بسته حمایتی برای خروج از بحران در حوزه آموزش ضرورت داشت و مورد تأیید است؛ بسیاری از مدارس، معلم نداشتند و در بعضی از روستاهایمان کلاس 6 پایه و مدیر آموزگاری اداره می‌کردیم و طبیعتاً از کیفیت آموزش کم می‌شد.

وی افزود: علی‌رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش آزمونی برگزار نکرد تا مربیان پیش‌دبستانی استخدام شوند و این در شرایطی است که کمبود نیرو وجود داشت و آموزش و پرورش ناچار شد راهکاری برای آن پیدا کند و راهش این شد که بسته حمایتی استفاده شود.

احمدی لاشکی بیان اینکه رؤسای آموزش و پرورش باید بر اساس نیازهای خود این  بسته را اجرایی کنند، گفت: اینکه این کار درست انجام شد یا نشد، جای بحث دارد؛ به دلیل اینکه مدارس را به مؤسسان مدارس غیردولتی دادند تا نیروهایی را انتخاب کنند و به مدارس دولتی بفرستند، به همین خاطر باید این فضا را به شکلی برنامه‌ریزی می‌کردند که اصل موضوع یعنی بهترین‌ها و داناترین افراد را می‌فرستادند.

وی یادآور شد: به نظر بنده اشکال مهمی حاکم است و اینکه مدارس غیردولتی بر اساس سلایق و ذائقه خود جذب نیرو کرده‌اند؛ باید حتماً از نیروهایی که در گذشته تدریس کرده‌اند و دارای مجوز و گزینش هستند بهره گیرند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم مدارس دولتی را به مؤسسان غیردولتی بدهند و این غلط است، گفت: اعلام کردیم آموزش و پرورش برای آن دسته افرادی که مجوز جذب نیرو ندارد و می‌خواهد پول دریافت کنند، از این طریق تأمین شوند.

وی با بیان اینکه باید از مدارس غیردولتی حمایت کنیم، تصریح کرد: از 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز، حدود یک میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند یعنی 8.5 درصد که باید این میزان بالا برود؛ اما اینکه باعث شود افرادی که از نظر مادی خوب نیستند در مدارس دولتی تحت فشار قرار دهیم، اصلاً مورد تأیید نیست و معتقدیم باید مدارس دولتی از این آ‌سیب‌ها حفظ شود.

* زمان استیضاح نیست

احمدی لاشکی در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمان استیضاح نیست و به اندازه کافی درگیر مسائل مادی، اقتصادی و گرفتاری‌های خاص خودمان هستیم و اینکه ذهن جامعه را دوباره سمت استیضاح ببریم، خوب نیست؛ اما از آن طرف وزیر آموزش و پرورش نیز باید دقت لازم برای پاسخگویی بهتر را به قشر معلم و دانش‌آموز داشته باشند.

وی بیان داشت: هیچ جامعه‌ای به اندازه آموزش و پرورش نداریم؛ بیش از 12 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون و 24 هزار معلم، نباید اینها ناراضی باشند و در مدارس گلایه‌هایی وجود دارد که باید با نشست‌هایی که با کمیسیون آموزش و تحقیقات، دولت و آموزش و پرورش وجود دارد، مشکلات را برطرف کرد و در حال حاضر استیضاح به نفع کشور نیست.

* «متعهدین خدمت به آموزش و پرورش» سازندگان کشور هستند

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص لایحه لغو قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش افزود: بنده هم تذکر شفاهی دادم و هم در نطقم صحبت کردم و دو روزه گذشته نیز به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفتم که این کار اصلاً قابل پذیرش نیست.

احمدی لاشکی یادآور شد: متعهدین خدمت به آموزش و پرورش سازندگان کشور هستند و‌ آینده آینده‌سازان در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت؛ بنابراین باید آن را تقویت کنیم و مگر می‌شود دانشگاه فرهنگیان را تعطیل کنیم؛ آسیب این است که از کوچه و خیابان معلم گرفته‌ایم در صورتی که معلمان باید بهترین‌ها بوده و دوره‌های ‌آموزش طی کرده باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نباید افرادی را از هر جایی پیدا کرد و به عنوان معلم قرار داد؛ افرادی با رتبه یک یا دو رقمی در کنکور قبول شده‌اند و می‌توانستند بهترین دانشگاه در کشور قبول شوند اما به خاطر علاقه‌مندی به شغل معلمی و اینکه آینده شغلی‌شان تضمین بود، دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردند، حالا اعلام کنیم جلوی متعهدین خدمت را بگیریم؛ این مورد تأیید نیست و اگر اتفاق افتد قطعاً مجلس موضع خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها