امروز : شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 21
۱۶:۵۸
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 139528
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 34
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه& zwnj;ریزی آموزشی امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی ـ تربیتی رشد که در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: معتقد هستم آموزش و پرورش در بستر فرهنگی باید به یک رویداد فرهنگی منجر شود و از این جهت است که برای ما فعالیت‌های این‌چنینی یعنی در حوزه کتاب و کتابخوانی و فیلم آموزشی و تربیتی معنا و مفهوم پیدا می‌کند و مقصد نهایی که تربیت نسل بوده و براساس سند تحول که حیات طیبه برای دانش‌آموزان است، باید از بستر فرهنگ به تربیت منجر شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: معرفی کتاب‌های برگزیده در این بازار تولید انبوه کتاب وقتی با تولید انبوه روبه‌رو باشد شائبه‌های دیگری به آن وارد می‌شود و گروه ارزیابی و داوری می‌تواند به مصرف‌کننده فرهنگی در انتخاب دقیق کمک کند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در قدم نخست باید کسانی که کار خوب را انجام داده‌اند معرفی کنیم اما گام دوم این است که یک بازار فرهنگی ایجاد کنیم و نیازمند است ذائقه‌ها تغییر پیدا کند و به نوعی جابه‌جایی در رشته‌های فرهنگی ایجاد شود و کالاهای غیرفرهنگی جایگزین کالاهای فرهنگی ‌شود و این جشنواره فرصتی فراهم می‌کند تا نیاز ضروری مصرف‌کننده‌ها یعنی دانش‌آموزان و معلمان تأمین شود.
وی اضافه کرد: امروز در حوزه زبان ادبیات فارسی یکی از رویکردهای ما گسترش مهارت خواندن است و در حوزه‌های یادگیری نیز به مطالعه تأکید داریم.
حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به جشنواره‌های کتاب‌های رشد گفت: پیشنهادی در خصوص این جشنواره دارم؛ البته 11 گروه یادگیری، پیش‌دبستانی و رمان مورد توجه واقع شده است و بنده سفارش می‌کنم مشورت کنید تا حوزه داوری فرهنگی را توسعه داده یعنی فقط بخش آموزشی را نگاه نکنیم و بخش فرهنگی را به طور جامع ببینیم و جا دارد این جشنواره مثل جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت با مخاطب دانش‌آموزان و از سن پنج ساله‌ها تا پایان دوره متوسطه را تحت پوشش قرار دهد و این جشنواره، جشنواره تربیتی، فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان علوم و ادبیات فارسی مشارکت کنند و با اختصاص جایزه برای این جشنواره، فرصت و بستر مناسب برای اعتلای خواندن و تولید کتاب، فکر و اندیشه را فراهم کنند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته یقیناً این بخش ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش خواهد داشت و این را به عنوان یک پیشنهاد و توصیه بیان کرده‌ام.
وی افزود: یک خط ویژه نیز نسبت به آموزش قرآن و معارف اسلامی در این جشنواره به طور مستقل ایجاد شود و باید برای آموزش قرآن و مفاهیم آن برنامه ویژه‌ای داشته باشیم و از برگزیدگان آنها نیز تقدیر کنیم چرا که دانستن مفاهیم قرآن برای بسیاری از دانش‌آموزان مشکل است و هنوز رفتار قرآنی در لایه‌های زندگی ما شکل نگرفته است.
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه کسانی که خوب کار می‌کنند با کسانی که خوب کار نمی‌کنند باید تفاوت داشته باشند، گفت: باید مروج آثار فرهنگی باشیم و اجازه ندهیم سابقه فرهنگی و سلامت فرهنگی کشور با شانتاژ و بازی‌های رسانه‌ای و یا ارتقای زرسالاری آسیب ببیند.
وی با انتقاد از برخی جریانات تبلیغی افزود: باید به فکر آموزش و پرورش و آینده نسل و فرزندان خود باشیم و اگر اعتماد مردم مکرر مخدوش شود،در عرصه‌های دیگر نیز این اعتماد سست خواهد شد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر روزی یک نوع کرم تبلیغ می‌شود و بعد وزارت بهداشت می‌گوید استاندارد نیست و اگر پدیده شاندیز مطرح می‌شود و همه را دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما امروز قوه قضائیه می‌گوید آن را پلمب کنید یعنی این ضربه زدن به اعتماد و اطمینان مردم است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم کتاب و کتابخوانی بالاتر از هر چیز دیگری است.
در پایان مراسم از مؤلفان برگزیده و انتشارات برتر شامل انتشارات قدیانی، کانون اندیشه جوان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات فنی ایران و مؤسسه فرهنگی برهان (مدرسه) با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار