امروز : جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 2
۲۳:۴۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 140572
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 13
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست هفتمین مجلس دانش‌آموزی امروز با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست هفتمین مجلس دانش‌آموزی امروز با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، معاونان و مدیران این وزارتخانه و جمعی از مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و نمایندگان برگزیده دانش‌آموزی در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با ابراز خوشحالی از اینکه در جمع دانش‌آموزان منتخب، مؤمن، پرتلاش و مربیان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار داشت: در تعلیم و تربیت 6 ساحت پیش‌بینی شده است که اولین ساحت، تربیت اخلاقی است و دانش‌آموز باید در مدرسه اخلاق‌مدار باشد.

وی ادامه داد: دومین ساحت تعلیم و تربیت، تربیت علمی است و دانش‌آموز باید در مدارس با دستاوردهای علمی متناسب سن و توان یادگیری خود برخوردار باشد و دانش‌آموزان آینده‌ساز کشور باید از توانمندی‌های علمی بهره‌مند شوند.

فانی با اشاره به ساحت سوم تعلیم و تربیت افزود: این ساحت تربیت زیباشناسی و هنری است و باید در امور هنری و زیباشناختی نیز از موضوعات مهم بهره‌مند باشد.

وی، ساحت چهارم تربیت را تربیت جسمانی و بدنی برشمرد و گفت: خداوند جسم را به ودیعه گذاشته و باید ما از آن به خوبی استفاده کنیم و پنجمین ساحت تعلیم و تربیت، تربیت حرفه‌ای و اقتصادی است و باید از فرصت نوجوانی و جوانی استفاده کرده و تلاش کنیم در حوزه اقتصادی و حرفه‌ای سرآمد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما مشکلات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید به مهارت‌هایی مسلط شویم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنیم.

فانی، ششمین ساحت تربیتی را تربیت سیاسی و اجتماعی بیان کرد و افزود: یکی از کارکردهای مجلس دانش‌آموزی تربیت سیاسی و اجتماعی است و در مجلس دانش‌آموزی به دنبال تربیت سیاسی و اجتماعی هستیم و آن چیزی که در تربیت اسلامی و آموزش و پرورش جمهوری اسلامی دنبال می‌شود، یک تربیت متوازن در این 6 ساحت است.

وی با انتقاد از تربیت تک‌ساحتی یادآور شد: جوامع بشری از تربیت تک‌ساحتی لطمات زیادی دیدند و در جامعه می‌بینیم که افراد زندگی خوبی برای خود رقم نمی‌زنند و اینها کسانی هستند که تک‌ساحتی بوده و لازمه آن اعتدال در امور و همه‌جانبه نگریستن در تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اینکه جریان‌های انحرافی در دنیا رشد پیدا می‌کنند به خاطر این است که در یک حوزه وارد شده و دیگر حوزه‌ها را رها کرده‌اند و چیزی که در آموزش و پرورش اعمال می‌شود تربیت همه‌جانبه و اعتدال‌گرایی در همه امور و ایجاد امید در نسل امروز است.

فانی بیان داشت: آن چیزی که به ما قدرت حرکت می‌دهد امید به آینده، انگیزه کار است و در مجلس دانش‌آموزی و 150 نماینده منتخب دانش‌آموزان تمرین می‌کنند که چگونه تربیت همه‌جانبه پیدا کنند و در رفتار خود اعتدال و امید به آینده ایجاد کنند.

وی ادامه داد: هر کدام از شما دانش‌آموزان به عنوان نماینده 13 میلیون دانش‌آموز هستید و باید الگوی سایرین در منطقه و استان خود و نماد تربیت متوازن و همه‌جانبه باشید.

به گزارش فارس، وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم از تکنولوژی‌های موجود در جامعه بهره‌مند شویم و استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات موضوعی است که مبتنی بر سند تعلیم و تربیت و فلسفه اسلامی آن را دنبال می‌کنیم.

فانی گفت: آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی که موتور محرک هر جامعه است، نقش اصلی را دارد و دانش‌آموزانی که در مدارسی که تحصیل می‌کنند چند سال بعد وارد جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ادبیات تعلیم و تربیت در این موضوع که آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی را تشکیل می‌دهد، تأکید شده است، افزود: سرمایه هر کشور از سه جزء سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی تشکیل شده است اما آن چیزی که شاخص اصلی توسعه‌یافتگی است سرمایه انسانی است و شما دانش‌آموزان سرمایه اصلی هستید و کشوری توسعه‌یافته تلقی می‌شود که سهم سرمایه انسانی آن بیشتر باشد و آموزش و پرورش زیرساخت آن را تشکیل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به اعضای مجلس دانش‌آموزی گفت: از مجلس دانش‌آموزی می‌خواهم برنامه‌های آموزش و پرورش را نقد کنید و نظرات دانش‌آموزان نسبت به برنامه‌های ما را انعکاس دهید و پیشنهادات دانش‌آموزان را به ما انتقال دهید و ستاد آموزش و پرورش مبتنی بر نقدها و اظهارنظرهای شما بوده و موظف است با بررسی کارشناسی کار را ادامه دهد.

فانی یادآور شد: مجلس دانش‌آموزی یک نهاد تصمیم‌سازی برای وزارت آموزش و پرورش است و این مجلس را نه به عنوان یک تشکل شکلی بلکه به عنوان تشکلی که صدای تمام دانش‌آموز است، می‌دانیم.

وی بیان داشت: در این دو سال مجلس دانش‌آموزی باید برای برنامه‌ریزی آموزش‌های مدیریتی شما برنامه‌ریزی کند و دولت تدبیر و امید به دانش‌آموزان پژوهشگر، مبتکر و مبدع نیاز داشته و از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، در این مراسم محسن شهرکی فرزند معلم شهید عیسی شهرکی اصیل از استان سیستان و بلوچستان که پدرش به دست اشرار به شهادت رسیده بود پیامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش قرائت کرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار