امروز : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 20
۲۳:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 142776
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: 47
قاسم جعفری‌، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در ...

قاسم جعفری‌، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در پاسخ به این پرسش که «علت کارت زرد نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش و قانع نشدن آنها از اقدامات وی چیست؟»، اظهار داشت: پرسش نمایندگان چند محور داشته است؛ یکی تبصره الحاقی به ماده 17 بود؛ براساس آن در سال 91 تصویب شده است که آموزش و پرورش ظرف 2 سال مؤظف است از طریق آزمون‌ نیروهای مورد نیاز خود را از بین نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی که در آموزش پرورش مشغول بودند بپذیرد که مهلت آن در مهرماه تمام شد و عملاً این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: بسیاری از آنها در شرایط متفاوتی بودند و سال‌های سال زحمت کشیده بودند و آموزش و پرورش نیز با مشکلاتی از جمله اینکه در کلانشهرها نیروهای مازاد داشت و در شهرهای کوچک با کمبود نیرو یا در مناطق محروم با عدم وجود نیرو روبه‌رو است.

جعفری افزود: اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم دولت نیز باید کمک می‌کرد؛ دولت با دلایل و تفسیر حقوقی خاص خودش اینکار را انجام نداد و به دلیل اینکه قانون برای انجام آن تصویب شده است، پاسخ وزیر آموزش و پرورش توسط نمایندگان پذیرفته نشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس موضوع دوم مورد سؤال نمایندگان را معوقات معلمان برشمرد و گفت:‌ اگر منصفانه بگویم در کنار این سؤالات، سایر دلایل غیر از این سؤال هم در نوع رأی دادن نمایندگان و انگیزه‌های متفاوت دخیل بود.

وی اضافه کرد:‌ فضای عمومی نسبت به آموزش و پرورش دارای نگرانی‌های جدی است و موکلین نگرانی‌های خود را به نمایندگان منتقل کرده‌‌اند که امروز بروز و ظهور آن را در مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم.

جعفری در خصوص تصمیمات گرفته شده برای آموزش و پرورش در بودجه سال 94 یادآور شد: فکر می‌کنیم دولت خواسته یا ناخواسته به طور هنرمندانه‌ای توپ را به میدان مجلس می‌اندازد؛ اما این قضیه خیلی به مجلس مربوطه نمی‌شود، مگر  مجلس چقدر می‌تواند لایحه دولت را تغییر دهد و وزیر آموزش و پرورش و همکارانش باید دفاع می‌کردند و دولت باید نسبت به این قضیه توجه جدی می‌کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اگر امروز وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند 99 درصد اعتبارات صرف حقوق و مزایا است؛ باید به هیئت دولت فشار ‌آورد تا بتواند بودجه بگیرد و در حال حاضر توپ به میدان مجلس انداخته می‌شود؛ هر ردیفی که بخواهیم حذف کنیم و به ردیف‌های آموزش و پرورش بیاوریم عده‌ای مخالف و عده‌‌ای موافق دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از کارها را مسئولان آموزش و پرورش می‌توانند انجام دهند و نیاز به مجلس شورای اسلامی ندارد، گفت: از جمله نظام رتبه‌بندی معلمان است و دولت باید کار خودش را انجام دهد و به مجلس ارائه نکند.

جعفری ادامه داد:‌ در خصوص نظام رتبه‌بندی طرح آن را ما ارائه دادیم و نماینده دولت مخالفت کرد؛ اما در رسانه‌‌ها اعلام شد مجلس شورای اسلامی با این  طرح مخالفت کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند کاری انجام دهد که طرح و مصوبی داشته و بار مالی برای دولت ایجاد کند و دولت خودش باید لایحه بیاورد و احساس می‌کنیم وزارت آموزش و پرورش باید با یک جرأت و شهامت در صحن دولت دفاع کرده و اهمیت آموزش و پرورش را یادآوری کند.

وی با طرح این پرسش ‌که آیا آموزش و پرورش برای دولت اهمیت استراتژیک دارد یا خیر افزود: اگر اهمیت دارد، چگونه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد تا وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس اعلام کند 99 درصد اعتبارات خود را صرف حقوق و مزایا می‌کنم؛ یعنی برای پرورش، سرانه مدرس، ایاب و ذهاب، مدارس شبانه‌روزی، نماز و قرآن تنها یک درصد اختصاص دارد.

جعفری اضافه کرد:‌ در کمیسیون آموزش سعی کردیم از بخش‌های مختلف به آموزش و پرورش اختصاص دهیم و امیدواریم اعضای کمیسیون تلفیق نیز نگاه مهربانانه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار