امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۲۰:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 142883
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 19
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در این دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره‏‌های گذشته انتقاداتی ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، در این دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره‏‌های گذشته انتقاداتی نسبت به فعالیت رایتل وجود داشت گفت: اما با تغییر مدیریت و حضور آقای مهندس صدری نگاه‏ها به این اپراتور تغییر کرده و شاهد دگرگونی و رشد فعالیت‏های رایتل در مدت کوتاه مدیریت ایشان هستیم.

حجت الاسلام سالک افزود: در گذشته حواشی زیادی در ارتباط با ارتباط تصویری که قرار بود از سوی رایتل ارائه شود به وجود آمد. در همان زمان مجلس نسبت به این اتفاق تذکر داد اما امروز خوشبختانه با معرفی سرویس‏های متنوع این اپراتور دید مثبتی نسبت به خدماتی که از سوی رایتل ارایه می‏شود پیدا کردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از توجه ویژه رایتل به حوزه فرهنگی تصریح کرد: یکی از نیازهای جدی فضای مجازی تدوین پیوست فرهنگی لازم برای فعالان این حوزه است که امیدواریم مدیران رایتل در این حوزه پیشگام شوند. در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی آمادگی دارد به سرعت پیشنهادهای موجود در این عرصه را بررسی کند.

شایان ذکر است در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رایتل علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سالک رئیس کمیسیون، حجت‌الاسلام آقا تهرانی نایب رئیس این کمیسیون، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، حجت‌­الاسلام مفید کیایی­‌نژاد، جمشید جعفرپور، سیدحسن شجاعی کیاسری و لاله افتخاری نماینده تهران حضور داشتند.

*ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رایتل از ابتدا به هیچ عنوان از2G  استفاده نکرد زیرا احساس کردیم در داخل کشور این نسل وجود دارد و با اینکه بسیاری از دوستان تاکید می‏کردند که از این نسل استفاده کنیم اما برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه کشور بر روی نسل سوم سرمایه­گذاری کردیم و این نسل پیاده سازی شد.

دکتر فیروزآبادی که در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رایتل سخن می‏گفت، افزود: نسل دوم ارتباطات برای برقراری ارتباط صوتی مناسب است و هدف طراحی این شبکه هم برقراری ارتباط صوتی بوده است، پس بنابراین یک سیستم کاملا ارتباطی است اما دو نسل بعدی یعنی 3G  و 4G ارتباطی و اتصالی هستند و علاوه بر برقراری ارتباط صوتی امکان آنلاین بودن را نیز برای مشترک فراهم می­کنند. در این دو نسل اپراتورها نقش پایپ را دارند و وظیفه آن‏ها تنها تامین اتصال بوده، به عنوان واسطه عمل و تنها بستر مناسب برای فعالیت سایرین را فراهم می­کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت هایی که در فضای مجازی می­توان انجام داد در چهار مقوله ارتباطات سنتی، اطلاعاتی، خدمات عمومی دولت الکترونیک و سرگرمی خلاصه می­شود. در این میان از لحاظ فرهنگی سه حوزه ارتباطاتی، اطلاعاتی و سرگرمی بسیار با اهمیت است، اتفاقی که در اپراتورها افتاده این است که اپراتورها در دنیا به تدریج درآمدشان از صوت خارج شده و به سمت حوزه­های خدماتی رفته است که این امر اقتصاد بزرگی را تولید می­کند که نشان دهنده اهمیت فرهنگ در این حوزه است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تئوری­های جدید بحث کالای فرهنگی یکی از بحث های جدی در دنیاست که ما در ایران نمی­توانیم از آن غافل شویم و این نگرانی وجود دارد که در صورت غفلت نتوانیم اقتصاد فرهنگی قابل توجهی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: البته در تمام دنیا سازمان­هایی چون سازمان رگولاتوری وجود دارد که همانند سازمان­های ممیزی برخورد کرده و هم مشخصات فنی و هم مشخصات فرهنگی را مشخص می­کند و کنترل های لازم را اعمال می­دارد.

فیروز آبادی با تایید سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای اپراتورها گفت: پیوست امنیتی در حوزه اپراتورها از گذشته در کشور ما وجود داشته است اما متاسفانه در حوزه فرهنگی پیوست مناسبی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان کرد:  درآمد اپراتورها در حال حاضر از حوزه مکالمه خارج شده و رایتل از ابتدا به این مساله توجه داشت. در حال حاضر 80 درصد درآمد این اپراتور از حوزه دیتاست و به دنبال تقویت پلتفرم موجود هستیم تا تولید کنندگان محتوا بر این بستر بتوانند محتوای تولیدی خود را در سراسر کشور ارائه دهند.

 

*رشد 843 درصدی مشترکین در 15 ماه

مدیر عامل رایتل در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از این اپراتور به تشریح مشارکت این نهاد در فعالیت‏های فرهنگی پرداخت. وی با بیان اینکه امسال رایتل حامی سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر است گفت: امیدواریم با همکاری خوبی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده‏ایم بتوانیم قدمی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برداریم.

سید مجید صدری گفت: فعالیت‏‌های رایتل در فضای فرهنگی که با استقبال مخاطبان این اپراتور رو به رو شده به مشارکت در جشنواره فیلم فجر خلاصه نمی‏شود. علاوه بر راه‏اندازی سرویس‏هایی ویژه فیلم، سریال و موسیقی در هفته‏های گذشته تفاهم نامه‏ای با سازمان تبلیغات اسلامی به امضا رساندیم که طی آن محتوایی ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.

صدری همچنین از عرضه سیم‌­کارت کودک در چند روز آینده خبر داد و گفت: سیم‌کارت­‌ کودک با امکان استفاده انحصاری از آپارات کودک، سرویس انیمیشن و کارتون رایتل و مجله نبات در اختیار خانواده­ها قرار می­گیرد تا با آسودگی به فرزندانشان اجازه استفاده از این سیم­کارت را بدهند.

مدیرعامل رایتل در عین حال افزود: تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه رایتل نسبت به شهریور سال گذشته 78 درصد رشد داشته و از 128 شهر به 228 شهر رسیده است.

به گفته وی تعداد سایت­های این اپراتور نیز با رشد 138 درصدی از 926 سایت در شهریور 92 به 2200 سایت افزایش پیدا کرد.

سید مجید صدری با اشاره به رشد چشمگیر عرضه سیم کارت­ها نیز گفت: رایتل به دنبال برنامه‌­ریزی­‌های صورت گرفته و تلاش بی وقفه همکاران موفق به افزایش فروش سیم کارت به میزان 420 درصد به نسبت شهریور ماه سال 92 گردید که این میزان رشد حدودا معادل 4 میلیون و 200 هزار سیم­کارت است.

مدیرعامل رایتل در پایان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون مشترک در شبکه رایتل فعال هستند که این میزان در مقایسه با 350 هزار مشترک فعال سال 92 نشان دهنده رشد 843 درصدی مشترکان رایتل است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار