امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۲۱:۲۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 143305
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 6
خسرو نظری، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی ...

خسرو نظری، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; < /a> و در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت هوشمند سازی مدارس چگونه است؟»، اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس در حال پیگیری است و اعتباراتی که امسال برای آن در نظر گرفتیم، 23 میلیارد تومان است که به پایه ششم دبستان و درس کار و فناوری اختصاص داده شده است.

وی افزود: قاعده کار این طور است که تا این نگاه‌ها و زمینه‌ها در دوره ابتدایی تقویت نشود و زمینه نیاز در اولیا و دانش‌آموزان ایجاد نشود، شاید مشارکت اولیاء در بخش تجهیز مدارس هوشمند در دوره‌های متوسطه اول و دوم شکل نگیرد.

نظری با بیان اینکه امسال در بحث هوشمند سازی تمرکز در پایه ششم ابتدایی است، خاطرنشان کرد: سعی کردیم هر چه اعتبار داریم در بخش  درس کار و فناوری و پایه ششم دبستان استفاده کنیم و این قسمت را تجهیز کنیم، اما سیاست گذاری‌های از قبل انجام شده در بحث هوشمند سازی را دنبال می‌کنیم و اولیاء هم مشارکت داشتند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تأکید کرد: چیزی حدود 80 هزار کلاس درس را هوشمند سازی کردیم که در حدود 40 تا 45 هزار مدرسه را شامل می‌شود.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری تمرکز بیشتر انجام کار روی اقدامات خود مدیران است تا کاری انجام دهند، زیرا در این بخش با محدودیت اعتبار مواجه هستیم ضمن اینکه اگر در سه ماهه پایانی سال اعتباراتی برای این بخش در نظر گرفته شود با توجه به محدودیت اعتبارات آموزش و پرورش باز هم اختصاص می‌دهیم، اما تمرکز روی مدارسی است که از قبل طراحی شده و به شکل نیمه الکترونیک، الکترونیک و نیمه هوشمند هستند.

نظری با اشاره به اینکه از قبل 36 هزار مدرسه هوشمند در آموزش و پرورش داشتیم گفت: اکنون بیشتر از 40 هزار مدرسه هوشمند سازی شده‌اند و تعداد کلاس‌های هوشمند 72 هزار عدد بود که این رقم به 80 هزار کلاس هوشمند رسیده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع هوشمند سازی در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و عمده آن در بخش تجهیز سخت افزاری شکل می‌گیرد و پس از آن آموزش نیروی انسانی است که هر دو مورد نیاز به اعتبارات دارد و با محدودیت اعتباری نمی‌شود با ‌آن سرعتی که پیش بینی شده بود جلو رفت.

انتهای پیام/

منبع : فارس

آخرین اخبار