امروز : یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 28
۲۰:۰۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 143896
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۱
تعداد بازدید: 19
به گزارش خبرنگار سینمای پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست گفت‌وگوی عصر عوامل فیلم سینمایی «بوفالو» با اصحاب رسانه لحظاتی پیش ...

به گزارش خبرنگار سینمای پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست گفت‌وگوی عصر عوامل فیلم سینمایی «بوفالو» با اصحاب رسانه لحظاتی پیش در سالن سعدی برج میلاد با حضور کاوه سجادی حسینی کارگردان، همایون اسعدیان تهیه‌کننده، علیرضا برازنده مدیر فیلم‌برداری و کامیاب امین‌عشایری طراح صحنه و لباس برگزار شد.

همایون اسعدیان در ابتدای این نشست گفت:‌با دیدن فیلم‌های اول حال من خوب است و یکی از دلایل آن این است که در بخش فیلم‌های اول به قدری فیلم‌های امیدوارکننده دیدم حالم خوب شده است البته من تهیه کننده فیلم «بوفالو» در مقام اجرایی قضیه هستیم و این فیلم با هزینه آقای مهندس بابک اسدی و همسرش ساخته شده است.

وی افزود: چون من خودم کارگردان هستم ممکن است برخی مواقع سلیقه من و کاوه سجادی حسینی با هم یکسان نبوده اما سعی کردم تا کاوه حرفی را که خودش می‌خواهد بگوید و از همین‌رو صاحب اثر کاوه سجادی حسینی است.

سجادی حسینی نیز در سخنانی درباره «بوفالو» گفت: این فیلم کاملاً تخیلی است و از ذهن آمده و اگر چیزی خارج از آن وارد شده در فیلم‌نامه بوده است و فضای دوستانه‌ای که در فیلم ایجاد شده باعث می‌شد تا با خیال راحت‌تر جلو بروم.

همچنین هومن سیدی بازیگر فیلم «بوفالو» در سخنانی کوتاه عنوان کرد:‌ من روی این موضوع حرفی ندارم و سعی می‌کنم سر هر جلسه‌ای غیر از بازیگری می‌روم سرتا پا گوش باشم و باید بگویم که من هم مثل بازیگران دیگر خودم را به دست کارگردان سپردم.

پرویز پرستویی بازیگر نقش بهرام بوفالو در فیلم سینمایی «بوفالو» عنوان کرد:‌ من فکر می‌کنم که فرصت پیش آمده تا نسل جوان دیده شود و فکر می‌کنم در دو سال اخیر این فرصت به وجود آمده برای اینکه جوانانی که مستعد هستند دیده شوند نه به این معنا که پیشکسوتان را فراموش کنیم بلکه آنها نیز از این امر خوشحال هستند.

وی افزود: طی یکی دو سال اخیر با دوستان عزیز تجربه خوبی را کسب کردم.

علیرضا برازنده مدیر فیلم‌برداری فیلم سینمایی «بوفالو» نیز درباره فضای فیلم‌برداری این اثر گفت:‌ هر اتفاقی که در فیلم افتاده از طرف آقای سجادی حسینی بوده است و ما طی گفت‌وگوهایی که در حین فیلم‌برداری انجام می‌دادیم من کاملاً‌ در جریان کار قرار گرفتم و فکر می‌کنم یک تعامل خوب باعث فیلم‌برداری این اثر شد.

در ادامه کامیاب امین‌عشایری گفت: تفاوت بارزی که فیلم‌نامه این اثر با فیلم‌نامه‌های دیگر داشت این بود که این فیلم‌نامه برای تصویر نوشته شده بود و از این جهت با یک پروسه خاص در فیلم‌نامه روبه‌رو بودیم.

وی افزود: ما خیلی سعی کردیم فضاها را به فیلم‌نامه نزدیک کنیم و حدود 60 درصد از لوکیشن‌ها دکور است. که امیدواریم این اتفاق در فیلم به درستی افتاده باشد.

سجادی حسینی درباره طراحی صحنه «بوفالو» گفت:‌ ما تخیل خودمان را وارد طراحی صحنه کردیم و سعی داشتیم فضای خانه را در فیلم تخیلی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که فیلم‌نامه «بوفالو» سعی دارد به مخاطب پاسخ ندهد، گفت: ما از ابتدا استراتژی فیلم را براساس پنهان گذاشتیم و قرار بر این شد همه چیز در روابط انسانی و بطن ماجرا رخ بدهد و سعی کردیم تمام حوادث را از قصه بگیریم چرا که از زمانی که مرداب وارد جریان قصه می‌شود فضا را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

کاوه سجادی حسینی تأکید کرد: با تمامی این اتفاقات سعی کردیم به تماشاگر احترام بگذاریم.

در ادامه این نشست پرویز پرستویی درباره عدم انتخاب لهجه در فیلم «بوفالو» گفت: درباره لهجه روز اول با آقای سجادی صحبت کردم چرا که قبل از این فیلم تجربه ایفای لهجه را داشتم و در این اثر برابر ایفای لهجه مقاومتی نکردم چرا که چیزی که برای من جاذبه داشت تأثیر از یک فعال حقوق بشر کردستانی بود که دو سال پیش از وی تقدیر شد و من وقتی با این فعال حقوق بشر برخورد کردم به سجادی حسینی گفتم که خیلی تحت تأثیر این شخصیت قرار گرفتم.

پرستویی گفت: وقتی این قصه مطرح شد حس طمع ایفای این شخصیت برای من مهم شد.

همچنین علیرضا برازنده درباره فیلم‌برداری سکانس‌های «زیر آب» عنوان کرد: فیلم‌برداری سکانس‌های «زیرآب» را مدیون طراحی صحنه کامیاب امین‌عشایری هستیم و چون فیلم‌برداری ما در روزهای اول فروردین بود سردی هوا کمی کار ما را سخت کرد و این سختی به این علت بود که استخر کوچکی در اختیار داشتیم و نور هم دائماً بازی می‌کرد که این موضوع کنترل نور در زیر آب را برای ما سخت کرد.

سجادی حسینی درباره فیلم‌نامه «بوفالو» گفت: من در این فیلم سعی نکردم به سمت سینمایی بروم که آن را تجربه کرده بودم و در فیلم «بوفالو» فیلم‌نامه را چند بار بازنویسی کردیم و به هر صورت در این شکل فیلم‌نامه‌نویسی کمی کار دشوار است و اگر با دید کلاسیک به این فیلم‌نامه نگاه کنیم فیلم‌نامه پاسخگو نخواهد بود و همه فضاهایی که خلق کردیم دارای ایراد خواهند بود.

بنابراین گزارش، همایون اسعدیان تهیه کننده «بوفالو» در پایان این نشست عنوان کرد: به هر حال نگاهی که در ذهن کاوه سجادی حسینی وجود دارد با ذهن من جور درنمی‌آید البته هیچ‌وقت احساس نکردم که کاوه تابع نظرات من باشد بنابراین این فیلم همه ما است و همه ما پای آن می‌ایستیم.

سجادی‌حسینی نیز در سخنان پایانی خود گفت: ما قرار بود فیلم سینمایی بسازیم نه تله‌فیلم بنابراین سعی کردیم تم داستان را لو ندهیم.

پرویز پرستویی نیز در پایان نشست ضمن تشکر از بابک اسدی سرمایه‌گذار فیلم «بوفالو» گفت: از آقای بابک اسدی تشکر می‌کنم که در این فیلم سرمایه‌گذاری کردند و وظیفه ما این است که انسان‌های دغدغه‌مند را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها