امروز : سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 26
۲۱:۱۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 144139
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 149
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، به جرات از اولین نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه ها تا به حال هیچ فیلمی به لحاظ ساختار روایی و کارگردانی به قدرت ...

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، به جرات از اولین نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه ها تا به حال هیچ فیلمی به لحاظ ساختار روایی و کارگردانی به قدرت «چهارشنبه 19 اردیبهشت» نبود و بعد از دو روز منتقدان و اهالی رسانه با فیلمی مواجه شدند که توانست رضایت اکثریت را جلب کند.

براساس این گزارش، «چهارشنبه 19 اردیبهشت» روایتی از حق انتخاب و عواقب انتخاب است ، حق انتخابی ترازوی عدالت انسانی محل قضاوت آن قرار گرفته است.

فیلم در سه روایت، سه گانه‌ای از زندگی لیلا،ستاره و جلال را روایت می‌کند اما با وجود آنکه نقدی بر عدالت انسانی می‌زند فیلمساز شخصیت‌های فرعی داستان را به دلیل رفتارهایشان در مورد سه شخصیت محوری فیلم مورد سرزنش قرار نمی‌دهد و اصلا در مورد هیچکدام از شخصیت‌ها دست به قضاوت نمی‌زند.

فیلم روایتی است از موقعیت پیچیده انسانی که شخصیت‌های محوری فیلم(لیلا،ستاره و جلال) به دلیل انتخابی که در گذشته و یا در آینده باید انجام دهند در موقعیتی دشوار قرار می‌گیرند و  تلاش می‌کنند راه‌حلی مناسب برای حل این مشکل پیدا کنند. هرچند که راه‌حل‌ها کاملا منطقی نیستند و در ادامه با نزدیک شدن به شخصیت هرکدام دلیل انتخاب‌ها و راه‌حل انتخاب شده را می‌بینیم اما باز هم خبری از قضاوت در مورد افراد نیست.

به هر ترتیب در سینمای امروز ما که فیلم‌ها یا فاقد ایده مرکزی مناسب هستند و ایده مرکزی خوب به واسطه داستا‌ن‌های فرعی بی جهت نابود می‌شود و یا اینکه کارگردان‌ها نمی‌توانند به یک ساختار منسجم روایی برای داستان‌گویی خود برسند؛ «چهارشنبه 19 اردیبهشت» یک نقطه امیدبخش برای ادامه جشنواره سی‌وسوم بود.

تشویق‌های اهالی رسانه در پایان فیلم نشان داد وحید جلیلوند در نخستین تجربه خود موفق بوده است؛ هرچند که باید برای ماندگاری بیشتر و بهتر در سینما موجزگویی را نیز در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها