امروز : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
۰۴:۳۵
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 144380
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۲
تعداد بازدید: 228
به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست خبری فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» بعد از نمایش این فیلم در کاخ ...

به گزارش خبرنگار سینمایی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، نشست خبری فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» بعد از نمایش این فیلم در کاخ جشنواره با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم بهتاش صناعی‌ها(کارگردان)، شمس لنگرودی، پوریا رحیمی سام(بازیگران)، مریم مقدم (نویسنده و کارگردان)،‌محمدرضا جان پناه (مدیر تصویربرداری)، سمیرا برادری (تهیه کننده)، ایرج رامین‌فر و کامپوزیا پرتوی حضور داشتند.

صناعی‌ها در این مراسم گفت: من و مریم مقدم فیلمنامه‌های مختلفی را کار کرده‌ایم و روی فیلمنامه‌ای کار می‌کردیم که تم آن تنهایی بود. اما هنگام مواجه با یک دوست مسیرمان عوض شد. او خاطره‌ای تعریف کرد که این تنهایی را در خود داشت و تصمیم گرفتیم بخشی از فیلمنامه را نگه داریم و با خط جدید میکس کنیم.

مریم مقدم نیز اظهارداشت: ما به موضوع تنهایی فکر می‌کردیم که با آن خاطره برخورد کردیم و داستان مقدار زیادی تغییر کرد و طول هم کشید تا به پایان برسد.

لنگرودی نیز عنوان داشت: حضورم در بازیگری اتفاقی نبود و در 22 سالگی یک فیلم کوتاه بازی کردم که کارگردان آن کاظم فرهادی بود. من در سال‌های 50 تا 56 عضو کانون فیلمیران بودم و آن سال‌ها دوره بازیگری در کلاس‌های مصطفی اسکویی را گذراندم.

وی ادامه داد: در سال 6 قرار بود یک تئاتر کار کنم که انقلاب شد و من هم به دنبال شعر رفتم. البته مشغله من همیشه شعر بوده و در کنار آن به موسیقی هم علاقه داشتم.چند سال پیش آقای یونان شاعر از من برای حضور در فیلم فلامینگوی شماره 13 حضور داشته باشم و شانسی که آوردم این بود که با گروهی کار می‌کردم که همه فرهیخته بودند و اگر بی‌ادب بودند کار را ادامه نمی‌دادم.

به گزارش فارس، رامین‌فر که طراحی صحنه و لباس کار را برعهده داشت، در این نشست گفت: ما قبلا با هم کار نکرده بودیم و مقداری با شک جلو رفتیم که کاملا طبیعی است. ولی بعد از خواندن فیلمنامه تصمیم اصلی من گرفته شد و بعد هم گروه را شناختم که گروه خوبی بودند. طراحی صحنه الان هیچ موجودیت و حضوری در اکثر فیلم‌ها ندارد و در این فیلم طراحی صحنه با شخصیت اصلی فیلم همراه است و اگر مینی مالیستی است، از روی عمد بوده و فکر نمی‌کنم بد باشد.

وی ادامه داد: فیلمی که ما کار کاردیم حاصل کار جمعی و بحث‌های جمعی است و هنرپیشه‌ها هم نظرات خود را درباره کار می‌گفتند. اینکه صحنه آرائی در کار توی چشم نمی‌زند نکته مهمی است و خودم از این موضوع راضی هستم.

همچنین سمیرا برادری نیز در این نشست توضیح داد: فیلمنامه را من از پدرم بیشتر دوست داشتم و علاقه‌ام به این نوع کارها باعث شد که خیالم راحت‌تر باشد. لحظه به لحظه کار با بزرگواری پیشکسوت‌ها و ذوق کارگردان همراه بود.

رحیمی سام از جمله بازیگران فیلم هم در سخنانی گفت: این فیلم شانس‌هایی را به من داد. خیلی خوشحالم که در این فیلم کنار بزرگانی کار کردم که حضورشان وسوسه و حسرت است.

وی افزود: این فیلم به شدت بی ادعاست. من امسال شانس حضور در 2 فیلم عصر یخبندان و ناهید را هم داشتم اما صناعی‌ها در طول کار خیلی تلاش کرد و با اعتماد به نسل من که از جنس تئاتر هستیم، تحولی در بازگری اتفاق می‌افتد. بهترین‌های ایران در شهرستان‌ها هستند که دیده نمی‌شوند.

مقدم همچنین در بخشی از این مراسم درباره نویسندگی و بازی در یک اثر اظهارداشت: اینکه هم نویسنده باشی و هم بازیگر، مسئولیتت را بیشتر می‌کند و هم می‌دانی که چه میخواهی. خیلی از کارگردان‌ها به بازیگران اجازه خلاقیت نمی‌دهند و همین باعث می‌شود که بازیگر هم رشد نکند. اما من در این کار دستم باز بود.

صناعی‌ها نیز افزود: من خیلی موافق شعار نیستم و سینما جای شعار دادن نیست. بهترین شعار بهترین دیالوگ است و به همین دلیل برای شعار بهترین دیالوگ را انتخاب کردیم.

وی توضیح داد: این فیلم سینمایی به معنای واقعی مینی مال بود و این موضوع در جای جای فیلم جریان داشت. درباره موسیقی اثر هم باید بگویم موسیقی این فیلم تلفیق پیانو و قیچک است که تولید آن زمان بسیاری را به خود اختصاص داد.

شمس لنگرودی نیز در پایان این نشست گفت: بعد از 40 سال کار کردن خیلی خسته جسمی شده بودم و حضور در این فیلم حال من را خوب کرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار