امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۰۹:۰۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 144422
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: 8
به گزارش خبرنگار انتظامی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سردار حسین ساجدی‌نیا در مراسم افتتاح سامانه پیامکی 110110 با تبریک ایام دهه فجر ...

به گزارش خبرنگار انتظامی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، سردار حسین ساجدی‌نیا در مراسم افتتاح سامانه پیامکی 110110 با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها در حوزه پلیس و فوریت‌ها مشکل گفتاری و شنیداری بود که افراد نمی‌توانستند با 110 تماس بگیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: مواردی را داشتیم که شهروندان اگر با ورود سارق مواجه می‌شدند امکان گفت‌وگو نداشتند یا اگر تصادفی رخ می‌داد نمی‌توانستند در بعضی مواقع به صورت تلفنی و گفتاری موضوع را به پلیس اطلاع دهند. همچنین ناشنوایان نیز امکان تماس تلفنی با پلیس را نداشتند، بنابراین سامانه پیامکی 110110 به منظور کمک بیشتر به هم‌وطنان افتتاح شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در همین راستا مردم می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 110110 با پلیس تهران تماس بگیرند و چون اورژانس و آتش‌نشانی نیز سامانه پیامکی ندارند، پلیس تهران اعلام آمادگی می‌کند که مسائل مرتبط با این دو حوزه را نیز که از طریق پیامک مطلع می‌شود به اورژانس و آتش‌نشانی اعلام کند.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به پرسش فارس در مورد زبان مورد استفاده برای تایپ پیامک گفت: شهروندان می‌توانند هم از زبان فارسی و هم از زبان انگلیسی برای ارسال پیامک استفاده کنند؛ فقط درج دقیق آدرس و نوع اتفاق نیز باید درج شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد مزاحمت‌های احتمالی از طریق سامانه پیامکی 110110 اظهار داشت: این سامانه یک سامانه فوریتی است، اما اگر خدای ناکرده مزاحمتی صورت بگیرد، درست به مانند مزاحمت‌های 110 آن را شناسایی و پیگیری خواهیم کرد، چرا که 99 درصد مزاحمت‌ها را شناسایی کرده و به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که این سامانه در مجموعه تهران بزرگ اتفاق افتاده است، گفت: تا پایان سال 94 امیدواریم این سامانه پیامکی در سراسر کشور اجرایی شود.

وی تعداد تماس‌های روزانه با 110 را 30 هزار تماس عنوان کرد و گفت: 11 هزار مورد از این تماس‌ها عملیاتی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی پیش‌بینی کرد که روزانه بین 50 تا 100 پیامک به این سامانه ارسال شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شهروندان خواهش کرد تا در صورت امکان به صورت گفتاری با پلیس تماس داشته باشند، چرا که سرعت عمل بیشتر است.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد چگونگی سنجش صحت پیامک‌های ارسالی، تصریح کرد: درست مثل تماس‌های گفتاری، ما حمل را بر صحت می‌گذاریم و مأمورین به سرعت به محل اعزام خواهند شد.

سردار ساجدی‌نیا میانگین حضور پلیس در سر صحنه را 7 دقیقه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدن پلیس تهران بر سر صحنه 7 دقیقه است که کنترل‌ در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار