امروز : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 21
۱۵:۵۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 145202
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۱۳:۵۰
تعداد بازدید: 171
پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; - گروه جامعه: در دهه عدالت و پیشرفت و سال 91 هجری شمسی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام «تولید ملی، حمایت از ...

پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; - گروه جامعه: در دهه عدالت و پیشرفت و سال 91 هجری شمسی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی& raquo; نامگذاری شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغ کالا و خدمات خارجی را که مشابه داخلی دارد «ممنوع» کرد و تبلیغات کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد نیز «ممنوع» شد.

از سوی دیگر شهرداری تهران هم همان سال اعلام کرد که به منظور تحکیم تولید ملی تبلیغ کالاهای خارجی را ممنوع کرده است و دستگاه‌های دولتی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر اعمال این ممنوعیت و محدودیت تأکید کردند.

در کارگروه حمایت از تولید هم، توقف تبلیغ کالاهای خارجی تصویب و ابلاغ شد.

 





 

اگرچه در طی این سالها کم و بیش تبلیغ کالاهای خارجی به دور از چشم مسئولان در سطح شهرها به چشم می‌خورد اما اخیراً تبلیغ محصولات خارجی در سطح پایتخت فراگیر شده است.

چند وقتی است که یک آدامس ساخت کشور سوئیس اکثر بیلبوردهای اتوبان‌ها و بزرگراه‌های تهران را اشغال کرده است در حالی‌که این محصول، جزء مایحتاج مردم نیست و قابلیت تولید آدامس داخلی نیز در کشور وجود دارد.

اما آیا به حدی در تولید ملی کالاها و محصولات به تعالی رسیده‌ایم و خودکفا شده‌ایم که به این راحتی مصرف دم‌دستی‌ترین کالاهای خارجی را در کشور تبلیغ می‌کنیم؟!

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها