امروز : جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 30
۰۴:۱۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 145664
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 16
به گزارش گروه آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و ...

به گزارش گروه آموزش و پرورش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه& zwnj;ریزی آموزشی اظهار داشت: حوزه یادگیری فرهنگ و هنر و تمدن در برنامه درسی ملی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نباید به‌ عنوان درس درجه دوم تلقی شود و ساعات آموزشی آن به نفع دروس دیگر مصادره شود.

وی افزود: تربیت هنری دانش‌آموزان به‌منظور شناخت و درک زیباشناسانه آفرینش الهی و دست‌سازها و آثار خلق شده هنری بشری و قدرشناسی از آنها، جزو اهداف کلان نظام تربیتی است.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم تخیل در خلق آثار هنری ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت تربیت هنری، با درک مفاهیم فرهنگی و میان فرهنگی و بهره‌گیری از قدرت تخیل، توانمندی‌های لازم در خلق آثار فرهنگی و هنری را به‌ دست می‌آورند و برای حفظ و تعالی میراث فرهنگی، تمدنی و هنری می‌کوشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: در تعلیم و تربیت همواره باید رشد متوازن دانش‌آموزان، مدّ نظر برنامه‌‌ریزان، مدیران و معلمان باشد و از تعطیل کلاس‌های فرهنگ و هنر و اختصاص ساعات آموزشی آن به دروس دیگر که موجب بروز مشکلات، هنجاری و مزاحمت برای تعالی شخصیت همه جانبه کودکان و نوجوانان می‌شود، احتراز کنند، زیرا مداخله‌های غیرکارشناسانه در برنامه‌های درسی و تربیتی، به تربیت کاریکاتوری منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که دانش‌آموزان به ریاضی، فیزیک و شیمی نیاز دارند، به تربیت بدنی و تربیت فرهنگی و هنری نیز نیازمندند، آنها باید لذت ادبیات و هنر را بچشند، همان‌شکلی که در محیط‌های آموزشی با فرایند تفکر، پژوهش و سبک زندگی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار