امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 11
۱۴:۵۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 147196
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: 10
به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از مشهد وحید جلیلی صبح امروز در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی ...

به گزارش پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; از مشهد وحید جلیلی صبح امروز در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی اظهار داشت: امام راحل می‌فرمایند اسلام ناب در برابر ظلم و تحجر قرار دارد، اما تاکنون حتی یک صدم هم در جلساتی که برگزار شده به مفهوم تحجر نپرداخته‌ایم؛ ما با یک عدم توازن عجیب و سانسور در این بخش مواجهه هستیم.

وی ادامه داد: سانسور کلمه تحجر به معنای حذف‌بخشی از اندیشه امام(ره) در بین خودی‌هاست، اصرار امام در آخرین سال‌های زندگی‌شان به مسئله مقابله با تحجر بوده اما باز هم کسی گوشش به این مسئله بدهکار نیست و همه ترجیح می‌دهند تا در این رابطه سکوت کنند.

جلیلی تصریح کرد: چرا کسانی که سربازان انقلاب اسلامی هستند نسبت به این مفهوم بیگانه بوده و در هیچ دوره و کلاسی به این مسئله نمی‌پردازند، آیا تحجر به معنای نماز شب خواندن و تقید به حجاب است؟

وی بیان کرد: امام در سال 67 یک پیام کلیدی دیگری هم دارند و خطاب به روحانیت می‌فرمایند تحجر یعنی فروکاستن دین در احکام عبادی، اخلاقی و فردی، امام متحجرین را در کارهایی که انجام نمی‌دهند می‌بینند و از دیدگاه ایشان متحجرین باید رسوا شوند البته امام(ره) متحجرین را رسوا کرد.

جلیلی با بیان اینکه متحجرین از امام کینه دارند، افزود: فرق بین اسلام ناب و اسلام سرمایه‌داری در همین جا باید مشخص شود، کسانی که خود را مشغول فعالیت دینی کرده و در حقیقت دین را بهانه‌ای برای انجام ندادن ماموریت و مسئولیت خود می‌دانند به شدت با اسلام ناب فاصله دارند و در حقیقت می‌توان آنها را در دسته متحجرین قرار داد.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حرکتی بود از شیعگی به سمت شیفتگی، افزود: امروز ما باید پرچم اسلام ناب را در سراسر جهان بلند کنیم و از توطئه‌های دشمن نترسیم.

به گفته وی، اسلام ناب را باید شناخت و در گام نخست خود باید به آن متصل شد و در گام بعدی از این نظم فکری باید دفاع کرده و آن را تثبیت کنیم و جلوی محدود شدن آن با اسلام‌های قلابی را بگیریم.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امام در آخرین سال‌های عمر خود حتی یک کلمه سخنرانی نکرد و مشغول نوشتن جلد 21 صحیفه بود؛ ما اعتقاد داریم یک سال آخر عمر ایشان با کل عمرشان برابری می‌کند و هر کس که می‌خواهد یک افشره از تفکر و دیدگاه امام به دست آورد باید به صحیفه امام مراجعه کند.

وی ادامه داد: تک تک پیام‌های امام در سال‌ آخر عمرشان استراتژیک است اما متاسفانه نسل‌های جدید کمترین آشنایی با تفکر امام نداشته و حتی کمتر وقت خود را صرف مطالعه دیدگاه‌های ایشان می‌کنند و در حد یک عکس و چهره مهربان امام را می‌شناسند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: امام به عنوان یک متفکر در محافل ما غایب است و حتی گزاره‌های اصلی امام چندان شناخته شده نیست.

وی بیان کرد: امام در دی‌ ماه آخرین سال عمر خود عنوان کردند که نگران این هستند که انقلاب درست به نسل‌های بعدی منتقل نشود و آیندگان درک درست و کاملی از این انقلاب نداشته باشند؛ ایشان برای رفع این نگرانی دو سرفصل را باز می‌کنند ابتدا یک بحث روش شناختی در شناخت انقلاب اسلامی طرح کرده و می‌فرمایند نگذارید روایت انقلاب یک روایت نخبه‌گانی شود.

جلیلی ادامه داد: امام می‌فرماید برای روایت انقلاب باید به سراغ بدنه اجتماعی و پابرهنه‌ها رفت، بی‌تردید اگر به این توصیه امام عمل نشود انقلاب به سرانجام شومی دچار می‌شود.

وی با اعلام اینکه از زاویه نگاه امام به عنوان رهبر انقلاب، مردم ما علیه ظلم و تحجر قیام کردند، گفت: مردم ما تفکر اسلام ناب محمدی را جایگزین اسلام سلطنتی، سرمایه‌داری و التقاتی آمریکایی کردند و از دیدگاه امام، انقلاب اسلامی نبرد دو اسلام است و باید مشخص شود که ما در کدام جبهه قرار داریم و به کدام اسلام متعلق هستیم.

انتهای پیام/3138/ط30

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار